Trött mamma efter en hård helg.

Ja då var de återigen en ny arbetsvecka och
den började väl kanske inte så bra.
Jag la mig redan kl 22:00 i söndagskväll och vaknade
inte förens 10 över 7 på måndags morgonen.
Klockan hade ringt 6:30 men den hade jag visst
stängt av och somnat om igen.
Tanken var att jag skulle ha börjat 7:30 men
jag parkerade cykeln utanför jobbet 7:35.
Så de gick rätt fort på vägarna kan jag lova,
tur de inte är så mycket trafik så dags:)

I Söndag 9 maj hade jag tvättstugan hela
dagen. Hade inte så mycket tvätt denna gång,
men de tar tid iallafall.

Oliwer lekte med Linus och Isa, de röjde
runt en del men bitvis hade de nog roligt.
Daniel och jag turades om att steka pannkakor
åt dem.


Jag gjorde oxå en omgång snickerskakor
(så nu får du komma och hälsa på Pierrsa)


När Linus och Isa hade gått hem, gick
Oliwer ut och lekte med Noel en stund
innan de var dags för gympan.

Vi tog en familjepromenad till gympan för att
lämna av Oliwer. Sen gick vi andra vidare till
konsum för att köpa lite krya på dig skoj till
Yvonne. Hon lyckades nämligen med att trilla
i trappen i måndags, så nu går hon med bruten
arm och verk i ryggen.
Hittade föresten Thellas hello kitty gosedjur
här utanför. Den låg ungefär där borta vi bodde
förut, inte lång härifrån med andra ord.


Vi hann lämna av grejerna och prata lite innan
de var dags att ta hem bilen och hämta upp
Oliwer längs med vägen.

Till kvällsmat fick de blir lite rester och efter
att barnen somnat och tvätten var klar var jag
helt slut.
Så som sagt jag somnade tidigt.

Måndag 10 maj

Ja min morgon har jag ju redan dragit.
Jag slutade redan kl 15, så jag kom hem
innan man och barn.
Oliwer hade med sig Oscar hem så vi gick
ut på baksidan och gjorde iordning studsmattan.
Barnen lekte och jag fixade nätet.

Innan Oscar gick hem hann vi bjuda på lite fruktsallad
och glass. Leka inne hann de oxå en lite stund.
 lek med star warslego.

Jag lämnade man och barn hemma för att åka
på infoträff på Thellas nya avdelning Tuppen.
Hon ska börja där efter sommarnen.
De kommer vara 19 barn som är födda -07-08 på
3 personal. Kan tycka att de är lite många, men
de ska bli spännande att se hur de går.
Personalen verkade bra iallafall, en av dem
har jag jobbat med så de känns bra.

När jag kom hem vid 19:30 sov inte barnen,
så de blev till att försöka få dem att somna.
Oliwer gav till slut upp, men Thella fick följa
med ner i soffan och kolla på CSI med Daniel
och mig.
 jag är inte trött jag lovar...

Vet inte om jag skrivit om den försvunna
mössan innan. Men de är så att Daniel "tog hem"
Thellas mössa från dagis i fredag. Detta är han
bombsäker på. Hur som helst har jag letat hela
helgen utan att hitta denna.
Fick detta mms av honom på måndags förmiddagen.
 Helt otroligt.
Ja de var verkligen helt otroligt konstigt.
Att den kunde ligga på dagis hela helgen, fast
han visst att han hade tagit hem de.:)

Tisdag 11 maj

Oliwer skulle lämnas redan kvart i 9 imorse.
Så jag tog med mig båda barnen och lämnade
dem innan jag gick vidare till mitt jobb.

När jag slutade kl 15 gick jag för att hämta hem
barnen.
Daniel möte upp oss vid svampen, där tog vi
oss en glass.
 
Efter de ville barnen till lekparken som är där.
Oliwer hittade 2 dagiskompisar att leka med,
Julia och Miranda. Miranda och Oliwer lekte i
nästan 2 timmar innan vi åkt hem igen.
Mirandas lillebror Linus går på avdelningen
brevid Thella, så hon lekte lite med honom.
 
 

Innan vi åkte hem matade vi barnen med
varsin korv från kebaben.
 tack för korven.
Daniel och jag tog med oss lite kebab hem.

Nu sover båda barnen, Daniel är hos kusin
Nicklas och jag ska bädda ner mig i soffan
för att kolla på DHW.

Ha en bra kväll kram



Kommentarer
Pierre

Jag kommer direkt efter att jag kommit hem ifrån tyskland vilket blir på tisdag kväll/onsdag morgon! vilket passa bäst? :P

2010-05-13 @ 00:59:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0