Bilder sen sist.

Onsdag:

Blev inga bilder, jag jobbade till 18 och Daniel tog inga.

Torsdag:

Efter jobbet blev de röja här hemma.
Jag satte upp julgardiner och stackar medans
man och barn tittade på film och myste med glass
och kladdkaka. Bra fördelat va;)
Medans Oliwer var på fotbollsträningen hittade
Thella en tomte som hon adopterade tills sin nya vän.
 


Fredag:

Daniel låg vaken hela natten med illamående och magont,
så han stannade hemma från jobbet idag.
Vilket gjorde att de var jag som fick lämna barnen imorse.
Inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men som tur var
kunde snälla svärmor skjusa oss, så jag kom i tid iallafall.

När vi kom hem runt 18 tiden, hade Daniel fixat kvällsmaten.
Han mådde mycket bättre efter att fått tömt magen bakvägen
några gånger under morgonen.
Tur de, så de var nog aldrig magsjuka ändå.

Lördag:

Jag var ute och skottade snö lite innan 9, trodde
jag hade tvättstugan men när jag skottat mig dit
visade det sig att de var imorgon jag hade de.

Peppe kom vid 10 tiden, efter lite frulle åkte han, jag
och Thella till Coop för att handla lite.
Sen gjorde vi degen till lussebullarna, medans de jäste
passade barnen och jag på att gå ut och åka lite bob.
  

När de var dags att baka ut bullarna, var båda barnen borta.
Oliwer var hos Noel och Thella var och bakade lussebullar hos
farmor istället. Så jag fick snällt baka ut mina alldeles själv.
 en halv sats blev 44 st.
 Peppe och Thella lördagshänger i soffan.

Söndag:

8:25 vaknar jag av att Thella vill kissa, inser att
klockan är alldeles för mycket.
Oliwers fotbollsträning börjar kl 9, ojoj tur Peppe
var här så han hoppade snällt i sina kläder och körde
Oliwer och mig. Sen stannade vi kvar och tittade på,
eller tittade på och tittade på. Peppe ställde sig i mål
när de var dags för killarna att spela match.

Sen var de bara hem och ta tag i tvätten, den har
liksom förökat sig inne på toan.


Idag bjöd svärmor på middag så klockan 13 var
vi där inne och åt.

Oliwer hade gympa 16:30-18 och efter de avslutade
vi kvällen med lite hämtmat.
Daniel och jag tog varsin sallad, Peppe och Oliwer
varsin pizza och Thella en kebab.

Kebabtjejen.
  
Thella fick nog i sig 1/4 del av kebaben innan hon gav upp
och ville gå och sova.

Pizzakillen.
 
Oliwer lämnade bara några kanter av pizzan,
resten klämde han i sig. Å då var de inte en barnpizza.

 Soffhäng.

Innan vi la oss så hyrde vi en film över tv:n.
Jag fick den stora äran till att välja och dum
som jag var tog jag kommisare Späck.
Fy f.. vilket skit, ångrade mig redan efter de första
3 minutrarna. Jag somnade efter 20 och gav upp efter
40. Herregud att man ens slösar pengar på sånt skit.

Måndag:

Återigen en jobb vecka, har precis kommit fram till
att jag bara har 3 veckor kvar i Lillån sen blir de ut
på olika förskolor igen.
Undrar hur de ska gå, eller gå och gå.
Det går nog bra lite tråkigt bara att inte ha ett fast
ställe att vara på och "riktiga" arbetskamrater.

Idag efter jobbet blev de slappt här hemma.
Thella och jag hoppade i badet och sen blev de
sänghäng för hela slanten.
 God natt.


Nu lite svar på era frågor om barnens klädval till
syskonkortet.
Jo de blev så att Thella fick välja och hon valde
nr 3.
Jag hade tänkt ta nr 1
men sen fick jag höra att de skulle vara vitbakrund.
Så då ville jag ha lite mer färg på kläderna.

Vi har fått korten till datorn, men jag fattar inte hur
man kopierar dem så tyvärr kan jag inte visa dem.
Men lugn de kommer.

Nu ska jag kolla fejjan lite innan de är dags att
bädda ner sig i soffan och kolla på CSI med gubben.
God natt med er.



Kommentarer
Cissi

Mysigt med lite julpynt&stök :=)

2010-11-30 @ 09:21:59
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0