Ett x-antal dagar förtidigt tycker jag om snön.

Ja de här med snö är inte riktigt min grej.
De får gärna vara snö på min födelsedag men
viktigast är de allt med snö på julafton.
Men de är ju fasen över en månad kvar till jul,
inte behöver den väl komma nu.
Har redan varit ute 2 gånger och skottat snö idag:(

Men nog om den här häliga snön nu till helgen och
början på veckan.

Lördag:

Lördagen spenerade jag hela dagen på Marieberg med
Anna-klara, blev inte så många klädinköp men lite
smått och gott blev de allt.
Barnen fick kallingar ( ja okej de var bara Oliwer som
fick de) en hallo kitty tröja. Och själv köpte jag mig
en lång tunika, leggings och en bok.
En trevlig och god lunch hann vi oxå med innan vi
fick skjus hem av Daniel och barnen.
De får vi göra om snart igen:)

Kvällen avslutades med lite lördagsgodis i soffan,
barnen och Daniel tittade på bompa och jag var
så trevlig jag bara kunde. Satt nämligen med näsan
i min nyinköpta bok. Varför gråter inte Emma?
Kunde knappt sluta läsa i den.:(

Söndag

Söndagen gick i slappets tecken.
Daniel jobbade så barnen och jag var själva fram till
lite efter 14. Då kom Kristin, Morgan och tjejerna över
en sväng. Vi bjöd på kladdkaka som barnen bakat på
förmiddagen. Sen gjorde vi kvällsmat tillsammans, så
de var klart tills Daniel kom hem från jobbet.
Vi lyxade med hemmagjorda hamburgare, gott blev de oxå.
Tack för trevligt sällskap och massagen:)
 smeten fick godkänt.
 Thella drog städlotten;)
 hur gött som helst.
 soffhäng efter maten.
 finfrämandet.

Jag avslutade kvällen med att ligga i soffan och mumsa
på överblivet lördagsgodis och läsa ut boken.

Måndag

Återigen dags för en ny jobb vecka.
Har ärligt talat blivit alldeles för slö på mornarn,
så cykeln har fått tagit semester. Istället lägger
jag 12 kr på bussen varje morgon:(
Men idag var de ju så satans kallt så jag höll på att
frysa ihjäl när jag väntade på bussen.
Hade jag cyklat hade ja inte kommit fram alls.

Daniel och barnen hämtade mig efter jobbet,
de var ändå ute och åkte.
Han hade varit med dem och badat på Eyrarbadet:O
Lite chockade blev jag allt då han innan har sagt att
han tycker de är lite otäckt att bada med Thella.
Lite svårt att hålla i henne med bara en arm.
Men han hade klart de galant och barnen hade varit
super duktiga.
Synd bara att de inte blev några kort tagna.
 trosfia.
kallsongmannen.

När barnen nattats så la vi oss till rätta i soffan
och kollade på CSI. Perfekt avsluta på dagen.:)

Tisdag.

Idag höll svärmor på att skrapa bilen när jag gick
till bussen, så hon tog svängen förbi mitt jobb innan
hon åkte till sitt. Sparade 12:- idag med andra ord:)

Sen kom min underbara man och hämtade upp mig
efter jobbet i denna snöyra.
 utanför jobbet.

Thella ville vara ute och leka i snön när vi kom hem
så de vara bara att snällt stanna ute med henne.
Jag passade på att skotta utanför oss, men sen
ville hon skotta mer.
Så då gick vi till svärföräldrarna men där hade svärfar
precis varit ute, så vi gick vidare till Anton och skottade
fram hans dörr istället.
 
Mamma de är härligt med snö.

Nu sover barnen och jag ska bädda ner mig i soffan
och se ett avsnitt av DHW, som jag längtat:)

Ha de så bra så hörs vi snart igen.
Och ta nu på er ordentligt så ni inte fryser.
Å Emma LYCKA TILL IMORGON:)



Kommentarer
Cissi

Snön har kommit men tydligen inte för att stanna, här är det mest slask idag, något jag inte gillar....hellre att det är kallt så den får ligga kvar än slask :S



Ha en bra dag!

Kram Cissi

2010-11-10 @ 13:05:51
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Malou

Ni verkar ha mycket mer snö än vad vi har. Vi har mest slaska med. :-( Hoppas bara att det är bra väder på lördag när vi ska köra till er. :-0

2010-11-10 @ 17:50:05
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0