Helgen

Lördag.

Började med att vi försov oss. Gårdstädningen började
kl 9 men vi vaknade inte förens efter 9. Inte helt fel de
heller då jag var helt slut i kroppen.
På med alla kläder och sen ut och kratta löv, löve it så att säga.
Daniel stannade inne och fixade de sista innan gästerna
skulle komma.
 Thella med granngrabbarna.
 Japp nu åkte granarna ner,
lite mot min vilja men de var ju halvt döa så de
blir till att tigga "julgranar" av pappa istället.
Annars blir de så tomt och mörkt till jul.

Malou, Emil och Winnsan kom först. Precis när de kom
innan för dörren berättade Oliwer att han frös och
kände sig hängig. Mycket riktigt han hade feber:(
Så himla typiskt, men men han tillbringade resten
av dagen och kvällen till mesta dels på sitt rum.

Elle och Tias med tjejerna kom någon timme efter
Malou. Sen fick de hjälpa mig med klädvalet inför
kvällens "bröllopsfest".
Tur jag har min älskade lillasyster, så hon kan
klä mig och göra mig snygg:)
 undrar vem Filippa tittar på med
så stora ögon?
 kanske lilltrollet Winnie.
 Emmy öppnade sin försenade 3 årspresent.

Snälla Tias skjusade Daniel och mig till festen
och sen hade vi de lugnt och skönt resten av
kvällen, medans gästerna tog hand om vårt hem
och barnen. Tack snälla ni för hjälpen.
 Malou vet sin plats:)

Söndag

Vilken morgon och vilket dag.
Trodde aldrig den skulle ta slut.
Malou skickade mig ett sms 6:30 och
undrade om vi inte skulle gå upp snart,
då hade Winnsan varit vaken 1 timme redan.
Malou hade missat att vi skulle ställa tillbaks
klockan så hon trodde den var 7:30.

Kl 8 var barnen och Malou ute och lekte,
eller inte Oliwer för han var nerbäddade i soffan.
 feberkillen.
 Emmy bäddade ner Thella och dockan.
 sen reds de på hästen.
 tjejligan öppnade skönhetssalong
Daniel var 2a kunden som fick håret klippt och kroppen
masserad.

Kl 9 stod jag och stekte fläskfile, ja bara de säger
att de vart en lång dag.
Vi brukar ju inte ens ätit frukost vi den tiden.

Dagen gick iallafall och vid 16 var vi tjejer plus
Emma på musikalen GREASE:)
Super bra och skönt att komma hemifrån en
stund. Synd bara att Elle "mjälkmaskinen" var
tvungen att ge upp i pausen och åka hem till
mini Emmy.
Resten av kvällen blev soffläge och Beckfilm.




Kommentarer
blondinmama

Tack snälla du för grattis-hälsningen till Neo på FB, Neo blev såå glad:-)

Kramiz

2010-11-04 @ 20:40:06
URL: http://www.blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0