Höstlov

Ja då var de dags att redovisa höstlovet.
Eller höstlov och höstlov, jag har jobbat
alla dagar utom i måndags.
Barnen skulle har varit på fritids/dagis
tisdag och fredag men en envis förkylning
satte stopp för de så Daniel har snällt fått
vabba.

Måndag:

Elle med familj åkte hem redan på morgonen
tror de kom iväg runt 9.
Malou tog med barnen ut en sväng medans
jag fixade med alla sängkläder och tvätten.
Men sen gav de sig oxå iväg, Winnsan hade
fått feber kvällen innan.
Ja lite skyldiga är vi nog till de, men de tar vi
inget extra för.

Daniel skulle få Thella till att
sova lite innan Mojje. Thella kom ner men utan Daniel.

Fick henne till att somna ner i soffan tillslut.

Så när alla gästerna hade åkt hem röjde vi upp
lite här hemma och slappade sen resten av dagen.
 Hejdå Emmy ses om 2 veckor igen.

Iallafall tills de var dags för mig och barnen att
åkte på Mojje och Tobbe trollkarl.
Som Thella har längtat.....
Det var världens kö när vi kom men efter ca 10 min
var vi inne i värmen och fick faktiskt väldigt bra
platser. Inte längst fram men uppe på en liten
varanda eller vad man kan kalla de.
Barnen var nöjda iallafall.
 
Thella sötisen ville ha Mojjes autograf på den senaste
Mojje skivan. Vilket hon självklart fick men inte var hon
nöjd. Han hade ju bara skrivit MOJJE på och de saknades
Till Thella och ett hjärta. Det har ju Oliwer på sina
förklara hon, så vi fick snällt ställa oss i kön igen
för att få de skrivet på skivan.
Men sen blev hon glad och Oliwer å hon fick oxå
träffa Tobbe trollkarl och köpa sig varsitt trollspö:)
 
 Så tillslut fick hon sitt T H E L L A och hjärta:)

STORT Grattis till bästaste KRISITN som fyller år idag.


Tisdag

Jag var på en annan förskola och jobbade idag,
då min arbetsplats var stängd.
De var helt ok, lite lite barn och inte så mycket att
göra men de gick bra de med.
Morgonen kunde dock ha börjat bättre:(
Jag började med att tappa min parfymflaska i
glas, inte så smart med tanke på att de var på
klinkersgolvet i badrummet. Blev lite glas där,
men jag andades lugnt och fint samtidigt som jag
räknade till 10 både 1 och 2 gånger.
Tog upp de största bitarna, gick sen ute genom
dörren och knackade Daniel lite fint på axeln, för
att tala om att han hade lite att göra i badrummet
innan han kunde släppa in barnen.

Hemma var Daniel och barnen, de hade heller inte
gjort så mycket var rätt sega sen en intensiv helg.

Hade för övrigt en himla god doft i badrummet denna
härliga Tisdag:)

Onsdag

Idag var Oliwer och hämtade hem sin kompis
Miranda från fritids, så de lekte några timmar
på eftermiddagen.
Annars hände inte så mycket jag jobbade och
de andra var hemma.

Torsdag.

GRATTIS NEO PÅ 7 ÅRSDAGEN.


Jag jobbade en kort dag så barnen och Daniel
kom och hämtade mig. Vi åkte och handlade
lite inför helgen, så man slipper de då.

Blev en slö dag hemma.
Oliwer och Thella gick över till svärföräldrarna
ett tag för kusinerna skulle sova över där.
Kvällen tillbringades sen i tvsoffan men lite popcorn:)

Köpte föresten ur snygga mössor på jobbet idag, har
en mamma som syr egna såna så de passade jag på
att köpa till barnen och mig.
 Thella och jag ska ha rosa, Oliwer den
svarta.

Fredag.

Idag åkte Oliwer och jag hemifrån med 10 i 7 bussen.
Han fick nämligen var med mig idag, eftersom han
börjat tröttna lite på sin far och syster.
Tror han tyckte de var helt ok att vara med mig på
jobbet, han hittade legopåsen på eftermiddagen så
efter de såg jag inte så mycket av honom.
 
Fredagskvällen törs jag knappt tala om, då jag är lite
anti de där med "Fredagsmys" om står överallt på fejjan
varje fredag. Men vi hade inte fredagsmys vi hade
"firahelgenmys";)
Smart lösning va? hahaha
 2 minuters syskonmys innan
retandet tog över igen.

Lite olika sätt att äta popcorn bjuder vi på idag.
 slapp
 gymnasten.

Nu ska jag ta och bädda ner mig och kanske läsa lite
i min bok som jag inte kommit så långt i.
Imorgon blir de Marieberg med bästaste Anna-Klara,
tänkte försöka välja ut en parfym tills jag fyller år.
Ja ha nu en bra helg och ta hand om er.

Kram



Kommentarer
emma

tips på parfym GAP mandarin mkt god doft , och sen har jag hört att CLEAN ska lukta gott finns olika lukter på CLEAN tex warm cotton o fresch laundry, ha en bra dag på marieberg slappa o ha det bra, det är du värd kompis !!

2010-11-05 @ 22:00:29
Blondinmama

Nejmän...vilket fint foto på våra fina killar:-)



Ps håller med Emma som skriver ovan, parfymen clean luktar såå gott, jag har doften fresch laundry!



Kram på dig

2010-11-08 @ 20:24:44
URL: http://www.blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0