Ligger efter som vanligt.

Men lugn jag ska uppdatera er jag lovar.
Vi kör igång på en gång:)

Onsdag 10 nov:

Jag jobbade länge idag och Daniel jobbade till 20:00,
så super snälla silver Emma hämtade min barn på
skola och dagis, för att sen komma förbi med dem
till mitt jobb. Tusen tack.:)

Sen hade vi familjemys i stora sängen till bompa och
sagoläsning. Blev en lugn och skön avslutning på dagen.
 självklart måste man smörja in benen
efter duschen.
 legobygg innan sänggång.

Torsdag 11 nov:

Daniel och Thella hämtade upp mig efter jobbet idag.
Jag slutade tidigt och direkt efter jobbet hade vi samtal
med en av Oliwers fröknar. Han gick igenom besiktningen,
men med några anmärkningar på ljudnivån och sitt sätt att
säga god morgon till kompisarna. (Alla gillade visst inte att
han slänger sig på dem och kramar om dem varje morgon)
Konstigt tycker jag;)

Emma kom över med sina tjejer efter att hon var klar i skolan.
Jag skulle passa dem en stund medans hon var på utvecklingsamtal.
Barnen hade beställt hamburgare så de var bara att lyda.
Men de fick banne mig hjälpa till;)
Oliwer slapp undan men han var på fotbollsträning istället.
 
 ingen ville ha lika.
 skön sång till Emmas pappa som fyllde år.
 trött och hungrig fotbollskille.

Fredag 12 nov:

Daniel jobbade så jag hämtade barnen efter jobbet.
Vi var inte hemma förens halv 6, så vi hann precis göra oss
iordning till lite mjukiskläder innan Daniel kom hem med
pizza.
Så kvällen avslutades i soffan med popcorn och barda.
  
Eller popcornen var visst bara till visa av oss,
för de här vad vad jag fick.
 det gäller att hålla sig framme med dessa
popcornmonster.

Lördag 13 nov

GRATTIS LOLLO PÅ FÖDELSEDAGEN.


Dagen började med ett x-antal tvättar i tvättstugan.
Sängar bäddades rent i och huset fick sig en uppfriskning.
Sen försökte jag få till ett bra kort på barnen till de tänkta
julkortet, gick sisådär.

Malou, Emil och Winnie kom runt 13:00 då åt vi lunch och
efter de gjorde vi oss iordning för årets stora händelse.
LADIES NIGHT...... I LÖVE IT:)
 snyggas till lite
 syster yster
 Emma och jag lyxade med efterrätt.
 
öjjöjjöjj vad bra de var.

Söndag 14 nov.

Farsdag ja då får man passa på att gratta alla
underbar pappor i världen.
Jag säger GRATTIS till pappa PER-OLOF och
pappa DANIEL:)
 Grattis pappa  
 
 pöss på dig Winnsan.

Daniel och jag åkte iväg med barnen till Collogefoto
för att ta syskonkort på barnen och ett nytt försök
på ett bra kort på bara Thella.
Efter de bjöd Malou och jag bjöd gubbarna lunch på
Coco-thi innan de åkte hem igen.
 världens bästa pappor.
 Palmèr/Nilsson.

Efter de blev det fika inne hos svärisarna för att
gratta svärfar på farsdag.
Oliwer avslutade helgen med ett gympapass.

Måndag 15 nov:

Jobb jobb jobb, ja så kan man nog summera dagen.
Daniel hade tagit med sig barnen till skojlandet efter skolan.
 

Tisdag 16 nov:

Jag minns banne mig inte vad vi gjorde, men Daniel
jobbade nog så jag hämtade väl barnen.
Så de blev nog kvällsmat och bompa kan jag tror.

Onsdag 17 nov:

Thella hostade hela natten till onsdag, så hon fick
stanna hemma med Daniel idag.
Jag jobbade till 18:20 så min snälla man och barn
hämtade upp mig efteråt.

Torsdag 18 nov:

GRATTIS GAMMELMORMOR BIRGIT PÅ FÖDELSEDAGEN.

Idag var de min tur att vara hemma med en hostande
dotter. Blev inte många timmars sömn inatt.
Men som tur var fick vi lite ny hostmedicin utskriven idag.
Thella och jag var uppe en sväng på stan för att försöka
hitta julklappar till de där "hemma" i Hultsfred.
Gick inte allt för bra, så vi hämtade hem Oliwer från
fritids istället och gick hem för att packa till Hultsfredsresan
imorgon.

Medans Oliwer var på fotbollsträning städade Thella och
jag av övervåningen och packade klart.

Så när Daniel kom hem blev de soffhäng och popcorn.

Fredag 19 nov:

Började tidigt idag så då kunde vi komma iväg till
H-fred ganska tidigt. Eller vi lämnde hemmet lite innan 3.
Men sen tog de nästan 45 minuter att komma till Marieberg.
Alla dessa vägombyggen, blir tokig.
Fast resan gick rätt bra ändå, tog lite tid i mörkret men
ner kom vi och barnen var hur nöjda som helst när de
äntligen fick träffa mormor och morfar.
 mellis i bilen.
 lite smått uttråkad.
 trött

Lördag 20 nov:

Malou och Winnie kom till Fallhult en sväng,
även moster Lena kom på en kopp kaffe:)
Sen tog Malou och jag en sväng ner till city;)
för att shoppa lite.
  
Mormor gjorde småtjejerna fina med nagellack.
 kusinlek.
 Thella blev så glad över sin gosigajacka
att hon inte ville ta av den. Fråga mig inte varför hon har burken
på huvudet, för jag har inte svaret.
 Winnsan gillade mössa moster Malin ordnat åt
henne, så hon ville inte heller ta av den.

På eftermiddagen var vi upp och gratulerade
gammelmormor. Hon bjöd på en massa fikabröd.

Vid 5 hade jag bestämt träff med mina "gamla" barndoms
kompisar på kinan i H-fred.
Det var Eva, Fia, Elle och jag å så Tias och Filippa förstås, men
han är alltid välkommen.
Vi skulle bara sitta till kl 19 men helt plötsligt var kl nästan 21.
Så trevligt de hade vi.
  
Söndag 21 nov:

Morbror Pontus tittade in en sväng på söndagsmorgonen.
Så vi hann säga hej till honom oxå innan vi åkte hem.

Efter lite lunch började vi vår resa hem igen runt 13 tiden.
Kom hem till Örebro lite efter 16 så redan hem gick bra
den med.
 
Snälla svärmor bjöd på middag, så de var bara
att skjusa Oliwer till gympan och sen packa upp innan vi
somnade ovaggade i våra sängar.
Tack för den här helgen Mormor och morfar.

Avslutar denna megalånga blogg med ett kort
jag hittade i Daniels mobil. Hon hade somnat när de tittade
på filmer vid datorn.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0