Fasen vad kallt de ska vara jämt.

Måste bara börja med lite sköna bilder som jag
hittade i Daniels mobil.
 Coolingar  
 Thella hade visst somnat 
när hon "lekte" på sitt rum.

Söndag 24 okt:

 Inte mycket att komma med
men de hade snöat iallafall.

 jag la fram kläder till Thella
som hon skulle ta på sig själv. Men istället hittade
jag henne så här
 ätandes ur popcornskålen:)

 En klädstrejkare till.

När Thella sen äntligen fått på sig kläderna,
så fick hon för sig att hon skulle vara Pippi.
Bara att börja om från början igen.


Oliwers kompis Neo var över en sväng för
att leka lite. Thella fick gå över till farmor en
stund undertiden så grabbarna fick leka ifred.
 legokillen
 tänk att Thellas leksaker är roligast.
 Kladdkaka efter 8 pannkakor.
Fattar inte hur ungarna får ner allt, och vart gör
de av de?

Daniel kom inte hem förens vid halv 4 och
då var barnen hans för resten av dagen.
Inte för att de varit jätte jobbiga innan, men
jag var helt slut. Denna envisa förkylning som
aldrig vill bryta ut ordentligt.(blev de rätt nu Emma)

Alla tycker jag är lite knepig med mina fötter,
tror de går i arv;)
 

Måndag 25 okt.

Jag jobbade som vanligt och gubben var hemma.
Oliwer tog med sig kompisen Oscar hem från skolan.
De lekt fram tills jag kom hem lite efter 5.
Sen packade vi in oss i bilen för att åka upp på stan.
Jag var tvungen att kolla in en ny mobil.
Min slutar att funka på torsdag.

Så vara super trötta barn var jätte duktigt i denna
urtråkiga varma affär.
Hann springa över en sväng till Lindex oxå.
Hittade mjukisar till både Oliwer och Thella,
sen fick Thella en mössa och en munkjacka utan
luva oxå.
Hur som helst så kom jag tillslut hem med en
ny mobil. Duktig och teknisk som jag är så tror
jag den hette Nokia N8 om de nu säger er något.
Har faktiskt inte plockat upp den ur förpackningen
än, för de börjar inte funka förens på fredag.

Något uttråkade barn :)

Tisdag 26 okt.

Efter jobbet var barnen och jag hemma hos Emma
och tjejerna. Hon bjöd på hamburgare vilket
uppskattades av Oliwer, Thella lurade till sig
köttbullar och makaroner istället:)

Snälla Emma hämtade nämligen mina barn på
dagis och skola innan hon kom och hämtade
sina barn på mitt jobb.
Efter maten och en massa prat och skratt,
tack för visningen av din garderob.
Kanske att de blir tröjan och kjolen ändå.
Sen tog vi bussen hem till sängarna.

Jag somnade efter DHW var helt slut.
Efter duschen fick jag värsta svimanfallet
och fick lägga mig på badrums golvet ett tag.
Huuu de var otäckt.

Nu en undran köpte ju nya kängor i Lördags.
Kan jag ha dem till kjol eller klänning på
lördag när vi ska på 10 årig bröllopsdags fest.
 



Kommentarer
Cissi

Om min lilla tjej "fick" bestämma kläder skulle hon vara Pippi jämt ;)

2010-10-28 @ 07:59:44
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0