Helgen plus Måndagen.

Lördag

Morgonen började med ett gympapass på
friskis. De var Emma och jag som var med
småtjejerna där. Lika skoj som vanligt.
 söt som socker.

Sen blev de shopping på marieberg efter
lunchen. Inte för att vi hittade det vi sökte,
men lite grejer kom vi hem med.
En ny micro och fotbollskor till Oliwer bland annat.
 ursnygg eller hur;)

Vid 17 tiden var vi bjudnat bort till svärisarna.
Daniel syster med familj var oxå där.
Vi åt och drack å hade de himla trevligt, gick
inte hem föresens efter 22:00.
Barnen och jag somnade runt 23:00 för då var
vi helt slut.
 Thella gav farmor en
chokladask som tack för att vi fick komma.
Men den åt hon sen upp:)

Söndag.

Söndagen gick i röjarens tecken.
Daniel och jag rensade ut allt gammalt
skit som vi aldrig använt i köket.
Blev en heldel påsar som fick åka till
återvinningen.
Daniel hittade en massa lera som Oliwer
fått för en herrans massa år sen.
Så den tog han fram och då började de
degas på engång.
 
 skaftet till en gamla dammsugare
funkade skit bra som spjut tyckte Oliwer.

Medans Daniel och Thella åkte för att slänga
allt skräp passade Oliwer och jag på att göra
en omgång frallor.
 en, två, tre, fyra och fem dl.
 blev goda trots att jag bara
hade sötjäst hemma.

Oliwer hade gympa på kvällen så medans han
var på den, installerade Daniel våra nya skrivare
och jag städade av hemmet.

Kvällen avslutades i sängen med filmen
Rallybrudarna. Helt ok film faktiskt.

Måndag.

Började 7:30 idag fasen vad mörkt de är på
mornarna. Lite skraj är jag allt när jag trampar
iväg på mornarna. Gillar inte de här puckona som
håller på att sätta alla tjejer i skräck.
Fy vilka människor de finns.

Efter jobbet var de bara att cykla hem igen,
slutade inte förens 17 så de hade redan börjat
mörkna när jag trampade hem.

När kvällsmaten var uppäten och barnen
nerbäddade hamnade jag här en sväng.
Men nu ska jag bädda ner mig i sängen.
Först får de bli biggest loser sverigen/
Ullared. Men vi 21:00 kommer Daniel och
gör mig sällis för då ska vi se premiären
av CSI.
 Ikväll var de Oliwer som läste
godnatt saga för pappa och inte tvärtom.:)

Hej på er.



Kommentarer
Cissi

Mysig helg ni har haft :)

2010-10-19 @ 07:50:38
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
emma

gud vad du ligger i och fejar o grejar på helgerna. Tyckte ni inte om våran micro längre ;) Thella berättade för mig att ni köpt en blå micro hihi gullet

2010-10-19 @ 10:05:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0