Hosta och feber kom som en objuden gäst.

Igår Måndag 4 okt var barnen och jag på
dagis/skola/jobb. Oliwer följde med en
kompis hem och Thella å Daniel åkte till
Coop för att klippa Thella.
Sen hämtade de upp mig innan vi åkte och
hämtade hem Oliwer.
17:30 var de kalas för svärfar som fyllde 61 år.
De bjöds på kakor, bullar och tårta.

 en kalas fin Thella som inte ville
bli fotad.
 Grattis på födelsedagen farfar,
du får en bok i paketet.
Mmmm precis så sa hon vår söta dotter.

Trevligt och gott men vid 19 tiden gick vi hem
med våra trött barn.
Båda somnade på en gång efter att fått i
sig varsin macka, men under natten
vaknade Thella av sin hosta hela tiden.
Så ganska snart kom vi överens om att jag skulle
vara hemma med henne på Tisdagen.
 
 nya klippt och röda slingor:)

Tisdag 5 okt cyklade jag med Oliwer till
skolan. Thella hade lagom somnat så hon fick
ligga kvar hemma hos Daniel. Han började lite
senare idag så de passade ju perfa.

Men när jag kom hem var hon vaken så de blev
ingen mer lugn stund den dagen.
Hon hostade och gnällde mest hela dagen, febern
kom runt lunch.
 feberfia.
Innan Daniel åkte till jobbet försökte han betala vår
resa över nätet. Insåg 2 timmar innan den skulle vara
betald att vi inte alls hade gjort de.:O
Sen blev de strul med datorn och banken, så han
fick snällt slänga sig i bilen för att hinna upp till
Vingkontoret och betala där istället.
Ojojoj vilken start på dagen.

Fick veta idag att 2 av Oliwers klasskamrater
oxå ska åka till Egypten och till precis samma
ställe som vi. Men vi åker utan barn och i Januari.
Den ena familjen skulle åka i Februari och den
andra i Mars. Verkar vara ett poppis stället iallafall.
Nästan så jag har lite ångest för att vi inte tar med
barnen. Men men nu ska vi åka själva och vi behövert.

Efter att vi hämtat hem Oliwer gick vi en sväng till
konsum för att köpa mjöl.
Vi fick för oss att vi skulle baka krämbullar.
Sagt och gjort, eller vi blev snarare jag.
Barnen hamnade i tvsoffan medans jag bakade.
Thella fick hjälpa till lite med degen fast när hon
fick en hostattack tyckte jag att de räckte.
 soffhäng medans mamma bakar.
 de blev godkända.
 av sonen o dottern

Kvällen avslutades med lite sagoläsning i våran
säng, innan barnen gick och la sig i sina sängar.
Men Thella vaknade efter 1 timme och var jätte
ledsen, hostig och varm.
Hon kunde bara sova någolunda bra om hon satt
i mitt knä, så de hela slutade med att hon fick
sitta nere i soffan med mig och kolla på DHW.

Idag Onsdag 6 okt cyklade jag med Oliwer till
skolan, hann de innan jag börjar 9.
Så Thella stannade hemma hos Daniel idag.
Jag stängde idag, men de blev ingen sen
stängning så jag kom hem rätt skapligt.
Hemma väntade en trött och ledsen dotter.
Hon hade fått ont i örat nu framåt kvällen,
nässpray och alvedon hjälpte lite.
Men vi får väl se hur natten blir, än har hon
inte somnat utan får sina gråtanfall emellanåt.
Pluttan får kanske bli ett besök till vårdcentralen
imorgon.

Nu ska jag ta mig en macka och invänta Greysan
på 5 kl 21:00. Bara en massa bra på tv denna veckan:)

God natt på er.
 

Malou, Oliwer hittade en grön Winnie napp
under mitt sängbord nu ikväll:)



Kommentarer
Malou

Jasså, det var där den var. :-) Ni kan slänga den. Vad fin hon var i håret. Ge henne en krya på sig kram från oss!

2010-10-06 @ 21:43:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0