Inte på topp men de blir bättre.

Jag har varit hemma från jobbet i några dagar nu,
inte skoj men rösten har inte varit med mig å inte
halsen heller för den delen.
Hade hoppas på att de skulle vända till helgen,
men rösten blir bara värre känns de som:(

Imorgon kommer syster yster, Emil och Winnie
runt lunch, Elle, Mathias, Emmy och Filippa tittar
in lite senare under dagen.
Ska bli såååå roligt, vi vet inte riktigt vad vi
ger oss in på. 6 vuxna, 5 barn på 124½ kvadrat
och bara en toa, kan sluta hur som helst.
Men roligt ska vi ha, iallafall vi tjejer som ska
gå och se Grease på Söndag. Längtar som bara den.

Nå ja vad har hänt sen sist då?

Onsdag

Efter att vi hämtat barnen på skola/dagis åkte
vi hem och slappade. Jag vilade på soffan och resten
av familjen skötte sig själva.

Hörde hur Thella skrek och skrattade omvartannat.
Hittade henne så här.
 hjälp mig mamma.
 nya kläder:)

Idag kom lillebror Pierrsa till Örebro med 3 klasskamrater,
de skulle spela på fiket DEED.
Så lite efter 18 åkte vi till fiket för att kolla på honom.
De var vi och ett gäng fjortisar, lite synd bara att de
reste sig och gick 5 minuter innan de skulle börjar spela.
Men vi var trogna fans som satt kvar och lyssnade hela tiden.
Thella rockade loss som bara den till den fina jazzmusiken
som de spelade. Kanske inte min musiksmak, men de
var duktiga.
Bandet Juan Pierre tror jag de hette.
 väntar med spänning.
 oj vilken stor gitarr sa Thella:)
 ja eller inte.
 bror duktig.
 hela ligan samladet.
 
 

När de packat ihop och nästan skulle åka vid 20:00
tiden tänkte vi gå till våran bil.
Men Thella vill inte med hon skulle ha med sig Pierrsa
hem, han skulle ju sova i henne säng för hon hade
en kråke kudde åt honom.
När han sen förklarade att han inte skulle sova hos
henne bröt hon ihop och skulle med honom hem
istället. Lilla pluttan tok grina inne på fiket gjorde hon.
 min pierre.

Precis utanför så fanns de en korvmoj så vi köpte
med oss lite mat hem. Satt sen i vardagsrummet och
åt för jag tyckte de var så pinsamt att sitta i köket.
Fasen kl var över halv 9 på kvällen och vi satt och
åt mat med barnen. :O
Denna veckan har bara blivit sena tiden för dem.

Torsdag.

Tro nu inte att Oliwer sov länge bara för att vi var
länge igår, nej då men till halv 7 sov han iallafall.
Rekord tror jag:)
 God morgon
Jag gick med barnen till skola och dagis, sen
hem och bädda ner mig i soffan med en filt
och film. Resten av dagen innan barnen kom hem
tillbringade jag i soffan i sovläge.

När barnen var hämtade åkte vi för att handla,
sen snabbt upp på stan för att jag hade en klipptid.
Kunde inte avboka den då jag ville bli klippt innan
Lördag. Bara att torka näsan och se glad ut,
men klippt blev jag och nöjd blev jag oxå.

Efter klippningen blev de en lugn hemma kväll.
Daniel åkte till kusin Nicklas och jag bäddade
återigen ner mig i soffan.
Lagom slut på dagen.

 Det första vattnet som kommer
i badet tycker Thella är för kallt så hon löser problemet
på detta vis. Påhittig är hon iallafall.

 Satte upp sovgott skyltarna på
Thellas rum idag. Tycker att gottet ska ner lite, eller
sista t:et iallafall. Men då blir de märken i väggen och
de är så tråkigt. Så vad tycker ni stör man sig mycket
på de?

Fredag

Idag blev oxå en slappdag, men denna dag har jag
tillbringat i sängen med min nya mobil.
Fasen kommer ta evigheter innan jag lär mig hur
den funkar. Inte finns de någon ordentlig manuall
att läsa heller. Tydligen är alla väldigt tekniska ändå
nu för tiden. Suck fick lägga in alla kontakter en och en
för de funkade inte att ladda över dem.
Så de tog sin lilla tid men nu är de klart.
Ska bara klura ut hur man smsar och ringer oxå,
just nu kan jag bara se på klockan och ställa in alarm.

Efter att jag hämtat hem barnen la vi oss i Thellas
säng för att sova lite middag, innan de var dags
för kalas på lek och buslandet.
Snälla Emma kom och hämtade upp oss.
Oliwer drog in till kalaset och Thella å jag gick
för att leka lite innan vi åt kvällsmat.
Tiden gick rätt fort men min röst försvann med den:O
Lite jobbigt att inte ha en röst på ett sånt ställe,
men de gick och nu efteråt har jag försökt vara
så tyst jag bara har kunnat.
Vill kunna prata med alla gäster som kommer imorgon.
Vi börjar dagen med gårdstädning kl 9.
Sen blir de röj här hemma resten av dagen, tills
de är dags för Daniel och mig och säga bye bye.
Vi ska nämligen på bröllopsfest kl 18, fint värdpar vi
är. Lämnar barnen och hemmet till gäster och drar sen.
Nästan så man skulle passa på att ta in på hotell under
natten.

Har tyvärr korten från lek och bus i nya mobilen,
och jag har inte lärt mig ladda över dem än.
Så kort från dagen kommer senare kanske efter
helgen om vi har tur.

Nu ska jag krypa ner brevid gubben, han ligger och
läser i sängen. Jo då Malou du läste rätt, han ligger i
sängen och läser en bok:O
Jag lovar ska ta feber på honom sen;)

God natt med er och ha nu en trevlig och skön helg.
Så ses vi nästa vecka.
Då med lite uppdatering om helgen, Grease och Mojje.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0