Kommit ur chocken och tagit tag i helgen.

Det tog några dagen men nu har jag lagt
chocken åt sidan ;)
Nej då så farligt var de inte, men shit vad
bra de var att han var och köpte skorna för
i Fredags morse var de ju snö ute.
Inte mycket men så de räckte och blev över.

Men en snabbis från veckan som varit.

Onsdag:

Jag började sent eftersom de var jag som skulle
stänga på jobbet. Daniel och barnen hämtade upp
mig så jag slapp cykla eller gå hem i mörkret.
Här hemma blev de en slapp kväll, Thella och jag
duschade för att göra henne fin inför morgondagens
fotografering på dagis.

Torsdag:

Jag vaknade med världens hals/öronont.
Började cykla till jobbet men hann inte mer
än ut på parkeringen då jag insåg att jag aldrig
skulle ha orkat de. Var helt slut efter bara några
tramp tag. Så de fick bli bussen för första gången.
Tog bussen hem sen igen på eftermiddagen,
hämtade barnen på dagis/skola gick en sväng
till affären.

Thella tog som ni kanske minns kort på dagis
idag, de hade gått sisådär. För lilla damen hade
nämligen bestämt sig för att hon inte skulle le.
Kul att vara fotograf då kan jag tro.
Ja så de ska bli spännande att se hur de korten
blir.

Eftermiddagen/kvällen tillbringades i soffan
i ryggläge. La mig nästan så fort Daniel kom hem
på kvällen. Var inte alls pigg.

 Thella kom på att om hon
satte sig på nallen blev det en skön extra dyna
i fotöljen.

 fika fick vi i oss iallafall.
 högljud svärdlek pågår.
 jagalek med svärd.
 kittla sin syster tills hon
nästan kissar på sig är skoj.
 mosa sin bror tills han bajar på sig
är inte så tråkigt de heller.
 torsdagsmys med kycklig och potatispengar.
(mamman i familjen har fantasi som en badboll.)

Fredag:

Fick skjusa av man och barn både till och från
jobb idag. Efter dagis/skola så hade Daniel och
barnen varit å handlat, så de kom hem lagom
tills jag slutade.
Vi åkte och hyrde film och köpte med oss
thaimat hem. Blev en lugn fredag men hämtmat
och texnad film i tvsoffan.
Vi hann oxå spela Oliwers nya legospel han fick
när jag kom hem från Ullared.
 gissa om killarna gaddade
ihop sig mot mig och gjorde allt för att jag skulle
förlora?
 ett leende säger mer än 1000 ord.

(vill bara tillägga att jag vann 2 av 3 gånger)

Lördag:

Daniel åkte till hemifrån vid lite efter 9.
Då städade jag av övervåningen med lite
hjälp av Oliwer. Tvätten som hängt på
tork sen förra helgen fick oxå komma ner.

Kristin och tjejerna kom runt 11, då lekte barnen
en stund. Sen var det dags för lunch och idag
lyxade vi med pizza.
 tjejmaffian.
 Kristin "bakade" m Thella.

Efter maten tog vi en promenad till Mega
en promenad som tog lite längre tid än väntat.
Jossans vagn gick nämligen sönder utanför
mekonomen så vi fick vända om hem igen.
Fick låna Antons vagn och gav oss återigen
iväg. Oliwer hittade en flecce och jag ett par
kängor. Vet inte än om jag ska ha kvar
dem fasen 399:- värsta rånet ju.:o
Men jag måste ha något på fötterna nästa
helg då vi ska på 10 årig bröllopsfest.
Gick visst inte ha mina svarta pumaskor
till klänning. Huuu vale klänning ska jag oxå
ha på mig, hur ska detta sluta.....???

När vi var några hundralappar fattigare åkte
Kristin och tjejerna hem igen, så barnen och jag
fick klara oss själva resten av dagen.
Blev lite bakning i köket, ett gäng misslyckade
kokosmuffins och en kladdkaka hann vi med
innan vi rök ihop. Tur svärmor dök upp och
lugnade ner både barn och arg mamma.
 Oliwer pärlade och
 Thella smakade på smeten.
 hade försmå formar så allt
blev en enda röra på plåten. Gick att rädda några.
 kladdisen blev helt ok iallafall.

Försökte få trötta barn att somna efter Bert stjärt.
Trodde jag lyckades men efter 20 minuters vila
vaknade de helt plötsligt till liv igen:(
Så jag försökte få dem att somna till dansbandskampen,
ja jag vet ett tråkgit val. Men de fanns ju för sjutton
inget annat de kunde se på så dags.
Min plan lyckades iallafall inte, så när röstningen var
avklarad och programmet slut gav jag upp.
Skickade in Thella till sin säng och på 2 sek sov
hon, varför gjorde ja inte så innan????
 tjejerna var bäst enligt Oliwer.

Oliwer får sova inne hos mig inatt för jag vill inte
sova själv. Ja jag vet jag är larvig, men är man
mörkrädd så är man.

Nu ska jag göra mig iordning för natten,
har på känn att de blir en tidig uppgång
imorgon bitti.

 och

God natt                             sov så gott.





Kommentarer
sofia

Tack snälla Malin för att Neo fick vara hos er och leka idag och tack för de 8 pannkakorna som han mumsade i sig!

Kram på dig bästa "pannkaksstekarn"...

//Sofia

2010-10-24 @ 21:14:31
URL: http://www.blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0