Mer bilder och lite text.

Måndag

Jobb för mig och dagis/skola för barnen,
Daniel roade sig själv hemma delar av dagen.

 Varför ska man sova
när man kan leka? undrar Oliwer.

 bara en saga till snälla mamma....

Tisdag

Jobb, dagis och skola som vanligt och Daniel
sov efter en jobbig natt.
Tycker han borde skita i tabletterna eller byta
till de han hade förra omgången, för med de
han har nu funkar inte sömnen igen.:(

När Daniel hämtade hem barnen så fick han
med sig en febrig Thella hem.
Hon hade 40 graders feber så han ringde VC
och fick en tid för lite prover.
Men de visade sig att de "bara" var ett vanligt
virus inga konstigheter alls.
 lilla pluttan.
 ont i fingret hade hon med
efter att doktorn tagit blodprov.
Konstigt de där, så länge plåstret sitter så går de
knappt röra fingret men så fort de är borta
är allt som vanligt igen:)
 eller tja nästan som vanligt.
Man måste ju hålla de högt och inte ha de under
täckte för då kan de göra ont igen. :)

Kvällen avslutades i tvsoffan framför DHW.

Onsdag

Eftersom de var jag som vabbade förra veckan
var de Daniels tur att vara hemma idag.
Fast idag var febern som bort blåst.
En helt frisk bus Thella röjde runt här hemma.

Jag stängde på jobbet idag, så Daniel hämtade
mig vid 18:30.
Då ville Thella absolut baka bullar, men jag
lyckades övertala henne i att de skulle vara
godare med chokladbollar.
Så kl 19 på kvällen stod vi i köket och gjorde
chokladbollar.
 kolla vad jag kan pappa.
 kladd, kladd.

Torsdag

Min tidiga dag på jobbet så Daniel och
barnen hämtade upp mig efter skolan/dagis.
Åkte till Coop för att handla.
Oliwer blev överlycklig då han fick köpa med
sig en star warsbok hem. Han fick snällt betala
den med sina egna pengar för dyr var de.


Sen lekte han resten av dagen inne på sitt
rum med boken och gubben som var med i den.
 fett bra skrivbord som man kan
sitta på.:)
 Thella gjorde ALLT för att leva upp
till sitt smeknamn. THELLA BUS

Fredag

Jobb, skola och dagis för hela familjen idag.
Jag hämtade Thella 20 i 5 då var de hon och 
2 till kvar på hela dagis.
När jag hämtade Oliwer 10 minuter senare
var de bara han och en tjej till kvar på hela
skolan. Fasen hur hinner folk hämta hem sina
ungar så sjukt tidigt jämt???
Idag kom jag ändå tidigare än vad som var
planerat, skulle ha slutat 16:30 men kom
iväg lite tidigare.
Stackars barn som måste vara så länge på
dagis/skola.
Men å andra sidan så var de här Oliwers första
dag på fritids sen 2 veckor tillbaks.
Så han överlever nog.
Nästa fredag behöver de "bara" vara till 16 om
jag minns helt rätt.

Till kvällis blev de tacos och efter de bäddade
vi ner oss i soffan för att kolla på Barda.
Passade på att göra läxan från skolan oxå.
 fredagsgött.
 fredagsbus
 fredags slapp.
 läxan till nästa vecka.

Nu ska jag kolla fejjan lite innan soffan kallar.
Ha en bra helg kram på er.



Kommentarer
emma

Thella är så gullig med sitt lilla onda finger stackars lilla gumman. Blev lite förvånad såg hela två kort på Oliwer med t-shirtar utan star wars tryck på :o, eller såg jag fel ...är ju inte så bra på star wars :s

2010-10-15 @ 22:44:38
Cissi

Det är Star Wash som gäller för min prins där hemma med, vi var på leksaksaffären igår för att han skulle peka ut vad han önskar sig (fyller år om 1 vecka) :)

2010-10-18 @ 08:47:51
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0