Ullared Ullared Ullared.........

jäklar vilken resa de var, hur skojigt som helst.
Men först lite från

Torsdag 30 sep

Jag jobbade 8-17 så direkt efter jobbet var
de raka vägen hem, så vi skulle hinna till
Oliwers fotbollsträning.
Thella och jag fick snällt stå och titta på men
idag gick tiden himla fort och de var inte så kallt.

Sen fort hem för att byta om och hoppa i säng.
Jag avslutade dagen med lite tv tittande innan
jag släckte lampan runt 22:30.

Idag var Lisas sista dag på jobbet, för nu
ska hon börja på en fsk i Stockholm istället:(
Kommer sakna henne och våra trevlig promenader.
Hade med en lite hejdåpresent idag och hon hade
visst tänkt samma tanke, för på min hylla låg detta.
 en påse plopp är aldrig fel;)

Fredag 1 okt.

Jajja men nu är de oktober.
Helt sjukt men sant, fasen vad tiden går.
Jobbade 7:30-15:30 så efter jobbet
cyklade jag och hämtade hem barnen.
Daniel jobbade till 18:00 så när han slutat
tog han med sig MC Donalds till oss.
Jag hann äta och prata lite med man och
barn innan de var dags att åka till
Hallsberg.
 

Snälla Fredde skjusade Emma och mig dit.
Blev till att sitta upp och prata lite skit med
Kristin och Morgan lite innan vi försökte få
några timmars sömn.

Lördag 2 okt.

Blev väl ca 4½ timmes sömn, för 20 i 4 ringde
mobilen. Då var de dags att gå upp.
Gjorde oss iordning och 10 över 4 lämnade
vi Hallsberg.
Resan ner till Ullared tog bara 4 timmar.
Blev bara ett stopp på vägen, en snabb
kisspause och en macka.
Vid 8 parkerade vi på Ullareds parkeringen.
Ingen kö in men jäklar vad folk de var där
inne. Fast vana Ullareds shoppare som vi är
bärjade Emma och jag med sängkläder,
heminredning och såna grejer först.
Innan vi tog en fika hann vi plocka ner lite
från leksaksavdelningen oxå.
Vi hade tänkt fika i nya fiket de öppnat, men
efter att vi parkerat vagnarna vid vagnparkeringen
och sen sett att kön till returangen var SUPER LÅNG
gav vi upp den tanken. Utan vi lämnade kvar vagnarna
och gick ner till de vanliga fiken.
Innan vi gick och hämtade vagnarna igen tog
vi en sväng på barn och damavdelningen.
Gick lite fortare när man inte hade vagnen med
sig.

Ja grejer fick jag med mig hem iallafall.
Hade lite smått ångest efter att jag passerat
kassan, men när jag kom hem och packade upp
allt. Så var den som bortplåst. Fick med mig
mycket bra grejer. Nu är nästan alla julklappar
och presenter klara:)
Vi var hemma runt 20:45 hade varit hemma
tidigare om vi inte hade haft en gråhårig
tant framför oss sista biten. Tanten envisades
med att köra MITT I VÄGEN.
 

11.800 tjänade Boris på oss igår.

Några av fynden jag gjorde:
 Thellas
 mina
 Oliwers
Men ett par av mina nya leggings hade ett
stort håll emellan benen, hur kul är de på en skala?
 000000000

Söndag 3 okt.

Min super gulliga man gav mig sovmorgon.
Men först blev jag väckt innan 7 av båda barnen.
Oliwer ville veta vad han hade fått av mig, för
Thella hade ju redan fått sin Herr Nilsson apa
eftersom hon var vaken igår när vi kom hem.
Han sprang ner för att kolla och kom upp och
gav mig en jättekram.
-Tack snälla mamma för att du köpte de fina
skorna till mig.
Hmmm trodde skorna var till mig.

Men efter några timmar när ja kom ner igen,
tittade han på mig och sa att de var tur att
skorna inte var till honom för de var ju blommor
på dem. Hahaha.

Oliwer har lekt med sin kompis Oscar idag,
så det har varit hur lugnt och skönt som helst
här hemma.
Daniel och jag har plockat och gjort om i alla
lådor och skåp nere.
Efter lunchen skjusade vi hem grabbarna till
Oscar, sen åkte Daniel, jag och Thella till
Ikea för att handla träram till Thellas dagis och
några burkar att ha flingor i.
Ramarna fanns inte och burkarna blev inte
såna vi tänkte oss, men de blir nog bra till slut.

 Thella tyckte om sina nya kläder.
 Överkastet ville hon inte alls ha,
de var dumma kitty. Hon ville ha Pippi istället.
 men hon fick snällt nöja sig med apan.
 nya ramarna blev oxå bra,
kanske att de skulle ha varit en storlek mindre
men men nu är de som de är.

Nu ni ska jag ta och hoppa i säng, ska snart
upp igen och har lite sömn att ta igen nu.
Hej på en stund.







Kommentarer
Cissi

Kul med shopping, synd att det var hål i "byxorna" men man får vad man betalar för lite ;)



Ha en bra dag!

2010-10-04 @ 07:39:59
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Daniel

wow här har det handlats! Super! Ser ut som en härlig helg!!!

2010-10-04 @ 11:22:31
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Jessie

Avis avis avis... Fastän jag fick åka dit o shoppa loss i augusti så är jag givetvis avis!!! Fast jag är alltid avis på alla som gör sånt som jag vill =)). Men det betyder inte att jag missunnar någon nåt, tvärtom gläds jag, men jag är fortfarande avis!

2010-10-04 @ 21:09:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0