2 jobbdagar kvar sen dra vi:)

Ullared, ullared, ullared.....
:) Jag är så super taggad så de är inte sant.
Listan fylls på men kontot är tomt, så nu
jäklar smöras de för mannen ska ni vet.
Jag fick ingen lön denna månad, så med
200 kvar på kontot kommer jag hem med
mycket, räcker ju inte till bensinen ens.
Men som sagt har några dagar på mig att
fixa till de där;)

Veckan då hur har den varit?
Jo tack de har varit rätt bra,
långa dagar på jobbet men jag överlever.

I måndags 27 sep började jag 8 (lämnade först
barnen på dagis /skolan) och var inte
hemma föresens lite efter 19:30 på kvällen.
Jag och en arbetskamrat var kvar på jobbet
och fixade lite inne på våran avdelning.
Daniel och barnen fick roa sig själva här hemma.
Men tro nu inte att barnen sov när jag kom hem,
eller Oliwer sov men inte Thella.
Börjar bli en tråkig följesedel de där, tror banne
mig att hon ska få sluta sova på dagis.
Lite smått irriterande att hon är vaken till
22:00 nästan varje kväll. Lite egen tid behöver
man på kvällarna för att överleva.

 Dessa delade jag säng med
under natten, inget jag rekommenderar.
 pippi ville med till dagis.
Tisdag 28 sep

8:30 till 18:30 blev min arbetstid denna sköna
tisdagen. Tur solen tittade fram emellanåt.
Innan jag kom till jobbet var jag och lämnade
Oliwer å Thella på skola/dagis.
Daniel hemma från jobbet med feber.
Så snälla svärmor och svärfar hämtade upp barnen
på dagis/fritids och hade dem tills jag kom hem.
Då var de bara att släng in dem i duschen.

Själv bäddade jag ner mig i soffan för att se lite
på tv innan de var dags att hoppa i säng.
Thella som somvanligt INTE somnade när de var
läggdags satt upp med mig till lite innan 22:00.
 Thella ger ondablicken
till Oliwer som envisas med att fota henne
när hon gör nr:2.
 så roligt var de.
 Daniel hade satt upp de
nya tavlorna han köpte förra veckan.
 hyllan på plats, men
de ska vara andra ramar och kort.

Nu är bara den stora frågan vad gör vi med
denna vägg?
 tips tack.

 hyllan vid Oliwers säng är klar nu.

Idag onsdag 29 sep vad har hänt då?
Tja jag jobbade 7-14, himla skönt med en
tidig dag nu när de blivit så många sena.
Efter jobbet cyklade jag hem till resten av
familjen. Barnen gick över till svärmor för
hon hade hämtat hem kusinerna från skolan.

Medans barnen var därborta passade Daniel
och jag på att fixa lite i Oliwers rum.
"Bara" gardin, taklampa och bordslampa ev. en
matta kvar nu.
 när inte jag orkade hålla
i sån länge som Daniel ville, gav han upp mig
och tog hjälp av böcker istället:)
 klart
 blev verkligen super bra,
bättre än vad jag hade hoppas på.
Oliwer vart jätte glad när han fick se att vi satt upp.

Sen gav vi oss ut i gräsdjungeln för att göra ett
ryck. Denna gång hjälpte Daniel mig att klippa
framsidan så nu tog de "bara" 1 timme istället
för 2 som de brukar ta:)
Fick till och med baksidan klippt idag oxå.
Nu är de studsmattan som ska plockas ner och
trädgårdsmöblerna som ska plockas bort.

Innan vi var helt klara för dagen åkte vi en
snabbis till marieberg.
Godis till Ullaredsresan inhandlades och lite
annat på Willys.

Kvällen avslutades med att jag läste
Håkan Bråkan och fiskarnas befrielse.
Shit vilken rolig bok, vi skrattade så mycket
att båda började grina.
Sören och Anders är verkligen toppen som
barnboksförfattare.

Den gjorde min dag om man säger så:)
God natt.



Kommentarer
Cissi

Hoppas du lycaks smörar tillräckligt bra till helgen ;)



Kram Cissi



Tack för tipset(kalas-sidan)!

2010-09-30 @ 07:46:56
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Anonym

Hej. Jag halkade in på din blogg för ett tag sedan och läser den med jämna mellanrum. Jag undrar lite vad som hänt med din mans arm? Du behöver inte berätta om du inte vill, jag e bara nyfiken...

2010-09-30 @ 08:46:01
malin

Trevligt med en ny läsare, lite nyfiken på dig blir man allt. Daniel har varit med om en motorcykel olycka den 13 juli-99. Vi hade bara varit tillsammans sen den 22 maj, så de var kanske inte direkt en drömstart i ett förhållande, men jag tror nästan att vi kom närmare varandra i och med detta.

2010-09-30 @ 13:03:59
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Malou

Det blev jättefint i Oliwers rum. ;-)

2010-09-30 @ 14:41:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0