Ett steg närmare värmen.

Igår runt 17 kom Emma och gänget, Daniel
straxt där efter. Jag hade hunnit förberedda
det mesta. Så killarna behövde bara trotsa
regnet och ställa sig ute i kyla och grilla.:)

Men shit vad gott de blev, de lyckades
de verkligen med.
Mätta och glada fortsatte vi kvällen med att
trycka i oss massa godis och bara prata skit.
Alltid lika trevligt.
 Isa hjälpte Oliwer att ljuda orden
i en av hans nya böcker.
 Thella "dansade" till martin stenmarcks
underbara musik.
 grillmästarna
 Maja läste Clase Ohlssons nya katalog.
 Thella testade hur många fingrar hon fick
in i munnen på en gång.
 De stora lurvarna kollade på bompa.

Söndag 26 sep.

Imorse var jag uppe på toa kvart i 6 och då
vaknade Oliwer och var skit arg på mig.
Mmmm så var de, för de var mitt fel att
han trampade på ett av sina star warsskepp
när han klev ner från sängen.
Ja hans super blåsta mamma hade ju sagt
att han skulle ställa dem där medans hon
städade av hans rum i fredags.
Gissa om jag uppskadade att han gapade
och skrek på mig vid den tiden på morgonen....
Nej jag kröp ner brevid Thella (som under natten
hade bytt plats med Daniel)
Sen vaknade jag inte igen förens Thella petade
lite försiktigt på mig 10 över 9 :O

Resten av dagen har bara flytit på.
Efter frullen och 2 tvättar i tvättstugan var
det dags för Oliwer att åka på kalas hos Robin.
Undertiden han var där åkte vi andra ut till
Marieberg för att kolla på resa.
Det slutade med en vecka i Egypten i början
av januari. Nu håller vi bara tummarna för att
vi inte blir magsjuka som alla säger att man
lätt blir där. All inklusiv och en massa handsprit
får bli våran lösning till de problemet.

Efter att vi handlat och lämnat tillbaks filmerna
vi hyrde förra helgen åkte vi hem igen.
I med lite mat i magarna innan Thella och jag
fixade degen till frallorna vi skulle baka.
 smula jästen var skoj

När Oliwer kom hem fick han oxå hjälpa till,
så nu kan jag skylla på barnen om de inte blir
goda, smart va;)
 knåda och dela var hans stora uppgift.
 24 frallor blev de:)
  Vilopause emellan bakning o gympa.

Daniel följde med sin kusin Nicklas på en
bilfärd. De skulle "bara" ta 3 timmar,
han åkte kl 14 och kom hem 19:40,
may as att de tog 3 timmar.
Sist jag räknade blev de 5 h och 40 min.
Så de blev inga tavlor upphängda idag heller:(
Bättre lycka nästa gång som de så fint heter.

Så medans mannen var borta fortsatte jag tvätta,
baka ut brödet, vika tvätt, lägga in tvätt, mata barnen,
gå med Oliwer till gympan, hämta honom från gympan
och se till att de duschande och hamnade i säng.
Fasen vad bra jag är, den där resan till Ullared
är jag banne mig värd.
Skicka med stora plånboken nu Daniel annars
får du inge julklappar i år;)
 Oliwer gick över till farmor
och farfar med Thella innan vi åkte på gympan.

Nu ska jag krama kudden imorgon blir en långdag.
Börjar 7:30 sen ska jag stanna kvar efter jobbet
för att fixa lite på avdelningen.
Och på tisdag är de APT så då blir de oxå en lång
dag, tur jag har en kortis på onsdag:)

Bye på er.



Kommentarer
Anonym

jaaa du är tokvärd trippen till ulla på lördag !!! om det går bra för mig med tentan på fredag är jag också värd trippen....eller det är jag iaf oavsett hur det går ;. gillar när du slänger in engelska ord lite här o där i bloggen, blir lite häftigare då haha,inte alltid perfekt men vad gör det ;) si jo lejter alligejter ;)

2010-09-27 @ 10:11:47
Malou

Ja du är duktigt! :-)

Det finns tabletter och ta när man ska utomlands för magen. Ett tips bara. :-)

2010-09-27 @ 18:52:52
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
emma

förresten kan inte du skicka kortet på maja till min mail, hon är jättelik Fredde när han var liten på det kortet och jag har inte riktigt sett det på nåt kort förrut

2010-09-27 @ 22:27:17
Jessie

Men fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy va avis ja e nu!!!! O jag har hört att ALLA som åker dit blir magsjuka... ; ) så de e lika bra att jag åker istället för dig om du inte vill bli magsjuk... =)

(Men visst tycker jag det är roligt för er men jag ändå jätteavis för jag vill ju oxå åka igen)

2010-09-28 @ 21:46:21
sofia

Vad härligt att åka till Egypten vi var i Hurgada för ca två år sedan och vet du vad vi blev inte matsjuka!! Maten smakade jättebra och jag spritade la familia hela tiden, hihi!

´Jag kan även tillägga att jag har varit i Egypten, Dahab sammanlagt 1 månad när jag var ung och då åt jag verkligen på mindre renliga ställen och blev inte sjuk!



Såå njut nu i Egypten;-)



Förresten pratade Neo om Oliwer ikväll innan han la sig och han var sugen på att leka!



Kraam Sofia

2010-09-29 @ 20:56:50
URL: http://blondinmama.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0