Fettbra blev de:)

Yttligare en vecka har snart gått och vi
är äntligen klara med Oliwers rum.
Eller där ljög jag, vi ska sätta upp afficer,
hitta en taklampa och en skrivbordslampa.
Men nu är iallafall ALLA leksaker på plats.
Som tur är så är allt hans star warslego ihop
plockat så när han sen har byggt ihop alla, har
vi inte en aning om vart han ska ha de?
Får hoppas att de tar lång tid för honom att bygga;)

Tisdag 7 sep.

Grattis Emmy på 3 årsdagen.


Grattis Miranda på 9 årsdagen.


Slutade 5 idag, och Daniel jobbade till
20:00 så de var bara att slänga sig på
cykeln och trampa järnet.
Oliwer satt ensam kvar med 3 andra tjejer,
och Thella var helt själv kvar på sitt dagis.
Men de såg inte ut att lida för de inte.
Händer inte allt för ofta de måste vara kvar
så länge.
När kvällsmaten var uppäten och bompa var
klart så blev de sängen för barnen.
 
Daniel och jag såg en beckfilm som avslut på dagen.

Onsdag 8 sep.

Slutade redan kl 13:30 idag så vi gjorde
ett nytt försök med att gå på 14 bion.
Och idag var de Emil och griseknoen.
Barnen satt som ljus med sina popcorn och
chips. Thella tyckte Emils pappa var lite
otäck emellanåt. (känner du igen de Pierrsa?)

Efter bion åkte Daniel och barnen hem, själv
stannade jag kvar uppe på stan för att kolla
lite i affärerna. Anna-klara möte upp mig
efter att hon slutat jobba.
Så vi hann gå på stan 1½ timme innan de stängde.
Då avslutade vi dagen med lite mat på Coco-thai
inte fel de heller. Trevligt var de oxå.
Tack för en trevlig pratstund med mycket skratt.

Lite av dagens inköp.

 äntligen fick jag ta på en
väst till Thella.

Torsdag 9 sep.

Mina torsdagar har de senaste veckorna bestått
av jäkt, jäkt , jäkt. Så de gjorde även denna.
Jag slutar 17 och Oliwers fotbollsträning börjar 17:30.
Denna torsdag var Daniel ledig så han hade gjort
Oliwer klar, så de var bara för mig att slänga in
jobbväskan och traska vidare till fotbollen.
Daniel skulle även denna torsdag iväg till
en kompis, så han kom förbi med Thella när de var
dags för honom att åka vid 18 tiden.
Så efter att fotbollen var slut jäktade vi hem igen.
Fort in med några mackor i magen, hoppa vidare
in i duschen, sen ner i sängen. Klockan hinner alltid
bli över 20:00 innan de kommit i säng.
Är en något trött mamma som oxå kramar kudden
tidigt varje torsdagskväll.

 har fått upp skylten jag
köpte i Ullared nu. Blev super bra.

Fredag 10 sep.

Daniel jobbade till 20:00 så de blev jag som
hämtade hem våra monster idag.
Fick bli en sväng till konsum oxå för att köpa med
oss lite "fredagsgött"
Oliwer beställde kyckling och pommes, Thella
ostbågar. Bra val av båda barnen tyckte jag:)
Blev en riktigt bra fredagskväll, alla var glada
och skötte sig utan bråk, skrik och retande.
  
Så när Daniel kom hem kvart i 9 var båda barnen
fortfarande upp. Vi låg och tittade på idol i våran
säng. Men Thella flörtade med sig pappa in i hennes
säng, så där låg de sen och snarkade ikapp.

Oliwer och jag såg klart på idol innan han oxå
fick gå in till sig för att sova.

Jag hamnade framför datorn en stund men sen
gav jag oxå upp och somnade ovaggad innan
22:30.

Lördag 11 sep.

Vaknade lite innan 9 av att barnen var
uppe och sprang. Daniel hade gått ner vid
7:30 tiden med Oliwer så att vi andra skulle
få sova lite till.
Bestämde mig rätt snabbt att jag inte orkade
gå på någon frisktis gympa med Thella.
Hade sån mensvärk och ont i hela kroppen,
så de fick bli en fixaioliwersrumdag.

Och de blev de minsann.
Här har de bäddas, burit grejer, tvättas
fönster, burits böcker, slängsgrejer,
burits kläder, sorterat kläder,svurits lite, kastas kläder,
burits leksaker,sorterat leksaker, kastas leksaker,
städats, burits möbler,svurits lite till, flyttat möbler,
hängt upp afficer och städats lite till.
Så nu är nästan allt på plats.:)

Nu lite kort från dagen.
 Thella posade i sina nya kläder.
 Thella gjorde slut på Oliwers
pröva kläder lidande.
 tvspelet på plats.

Kort från Oliwers rum.
 nya krukor.
 bokhyllan på plats.
 skrivbordet. Saknar bara en lampa.
 lite mer lekplats nu. Saknar gardiner,
taklampa och ev en matta.

Daniel åkte på herrmiddag vid 18:30 så barnen
och jag åt lite klämmisar och tittade på bompa.
 lite rolig är hon allt Thella bus.
När något är otäckt håller hon för öronen istället
för ögonen.
 stora skolkillen.

Oliwer han har suttit och övat på att skiva nästan
hela dagen. Han skrev till och med våran inköpslista
idag. Han är verkligen super duktig på att skiva,
och inte har han fått de efter mig iallafall.

Nu sover båda barnen och jag funderar på om
jag ska göra dem sällis, finns ju inget annat
att göra här hemma ändå.




Kommentarer
Malin Westerback

Jäklar i min låda va fint de blev =)... Tänk bara om de kunde hålla det så städat med sen ;-).. Kram

2010-09-12 @ 08:41:36
emma

hej jättefint blir det på barnens rum :).Vad lik Emmy var Thella ! Fina kläder du köpt på Åhlens :)

2010-09-12 @ 08:54:08
Malou

Blev ju jättefint på Oliwers rum. :-)

Vilken affär köpte du Pippikläderna? Jättefina!

2010-09-12 @ 09:14:15
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Persica

Jättesnygga! Barnen har blivit stora <3. Kram

2010-09-13 @ 11:07:44
URL: http://jaowl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0