Helg, hur gött som helst.

Mmmm men först klarade vi av
Torsdag 23 sep:

Thella hade hostat hela natten och även
på morgonen, så Daniel stannade hemma
med henne.
Efter jobbet skyndade jag mig hem för att
slänga något i magen innan de var dags
för föräldrarmöte på Thellas dagis.
Daniel tog med sig Thella till Oliwers
fotbollsträning.

När jag kom hem vid 20:30 tiden var jag
helt slut i huvudet.
Hade sett framför mig hur jag kröp upp
i soffan med en film och bara slappa.
NU blev de inte riktigt så eftersom Thella
fortfarande var upp och inte alls tänkte
somna.
 hon dansade och sjöng till Mojje.
 Oliwer han sov som en stock som tur var.

1 timme senare låg jag i hennes säng och
försökte få en hostande Thella att somna.
De hela slutade med att hon hostade tills
hon kräktes över hela sängen.
3 kuddar, täcke och lakan.
Nice... not.
De var bara att slänga in en maskin tvätt
och bädda rent.
Fick henne tillslut att somna, men då var
jag helt slut själv.
Så jag somnade i min säng utan film.

Fredag 24 sep:

Ingen härlig syn och lukt när man kom in
i badrummet på morgonen.
Kräk och pinklukt, blev till att sätta igång
en maskin till innan jag cyklade iväg till jobbet.
Slutade kl 15 idag så efter jobbet fick jag ett
städryck och röjde upp allt skit som fanns i kök
och vardagsrum.
Övervåningen fick sig oxå en omgång.
Nu är de datarummet som behöver sig en
makeover. Men de får bli en annan dag.
Daniel gjorde Oliwers säng helt klar, så
nu är de "bara" afficerna som ska upp och
gardiner å en ny taklampa.

Till kvällsmat åt vi tacos och för första gången
någonsin åt alla 4a familjemedlemmar samma
mat. Vi brukar äta samma men inte när de tacos
eftersom Oliwer vägrat äta de.
Men nu helt plötsligt är de tydligen gott:)
Hur trevligt och lugnt som helst hade vi.
 mums
 vår lilla kitty och pepparkaksgubbe.

Oliwer och jag la oss sen i våran säng för att
kolla på idol. Daniel försökte få Thella att somna
vilket inte gick så där super bra.
Oliwer somnade tidigare än Thella och henne
fick vi tvinga i säng vid 21:30 tiden även ikväll.
Fattar inte vad de är med ungen, hon som somnat
hur bra som helst sen hon fick nya sängen vid
19-19:30 varje kväll.:o

Daniel och jag avslutade kvällen i tvsoffan med
filmen Remember me.
Sen somnade jag gött i sängen.

Lördag 25 sep:

Emma ringde 9:30 och fick liv i fam Widén.
Eller barnen hade varit vakna sen lite efter
7 men vi andra snarkade hur skönt som helst
i sängen.

Vi kom iallafall iväg på friskisgympan och efter
de gick vi en sväng på stan.
Blev lite bokköp, ett apotekbesök, pjamas inköp
och en fika på stan innan vi tog bussen hem igen.

 gympa klar.
  Oliwer agerande fotograf.
  fika dags.
 Oliwer hamnade framför en av
sina nya böcker så fort vi kom hem.

Dagens inköp.
 

Onsdagens inköp.
 hur billigt som helst ju.
 Glömt att visa tavlorna Daniel
köpte häromdagen. Han var inne på lågprismagasinet
själv och kom ut med dessa.
Tror de kommer hamna i vårat sovrum eller i hallen uppe.
 Denna bok fick Thella av bibblan.

Nu ska jag ner och förberedda lite till kvällens
grillning. Om ca 50 minuter kommer Emma och gänget.
Daniel trillar väl in en stund därefter.
Återkommer med mer bilder från kvällen imorgon.

Ha en fortsatt trevlig lördags eftermiddag/kväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0