Japp, nopp och fett bra.

Mmm de är de ord mina barn använder sig av
numera. Thella kör med Japp och nepp så fort
hon ska svara på en fråga.
Oliwer han tycker att allt är fett bra, fett gott,
fett äckligt, fett dum, fett snygg...
ja ni fattar själva hur roliga samtal vi har här hemma.

Men nog om de vi kämpar på här hemma med
barnens rum, Thella ska bara ha upp lite mer
tavlor. Sen är hennes klart eller funderar lite på
en matta men jag vet inte, har inte hitta
någon bra än.
Oliwers rum börjar se ett slut, nu byggde Daniel
klart skrivbordet häromdagen.
Så nu så ska bara några hyllor upp och
bokhyllan ska in igen. Kollar runt lite på
gardiner men tror de kommer bli en så kallad
hissgardin i svart. Måste bara upp till Åhlens
och köpa den oxå.

Lite kort från veckan som varit och lite
kort info om varje dag.

Tisdag 30 aug.

Oliwers fritids stängde tidigare så jag hade
bytt arbetstid så jag hann hämta upp honom
och hans kompis Oscar innan de stängde.
Till kvälls mat gjorde jag pannkakor medans
barnen lekte.

 Thella bjöd in grannbarnen på
en lekfika på hennes nya rum.
 Oliwer och Oscar hamnade vid legot.
 Fick pannkaks hjälp av Thella.

Onsdag 1 sep.

Helt sjukt men sant nu är de redan September
och snart är de jul. Huuu vad tiden har gått fort.

Min tidiga dag så när jag slutade kom familjen
och hämtade upp mig, vi hade ställt in oss på att
åka upp på stan och gå på bio men så blev de
inte. Det visade sig att den bion inte började förens
nästa vecka. Så istället blev de till att åka hem
och ha biomys i soffa. Film och popcorn gottade
sig resten av familjen i medans jag försökte
ringa runt till alla ställen som jag behövde få tag
på.
Från och med idag är jag anställd på ett bemannings
företag. Vilket bara är bra för mig, för nu har jag 100%
jobb, månadslön och rätt till 25 dagars semester.:)

 Thella och dockan fikade.
 Oliwers nya sänglampa kom på plats.

Torsdag 2 sep.

Oj vilken dag stress, stress, stress.
Efter jobbet var de bara att slänga sig på
cykeln för att hinna till Oliwers fotbollsträning.
Oliwer hade haft med sig en kompis hem efter
skolan. En kille som går i klassen brevid, kul
att han lär känna lite nya barn.

Efter fotbollen skyndade vi oss hem för att
hoppa in i duschen och äta lite kvällis.
Sen somnade vi rätt skönt kan jag lova.

Fredag 3 sep.

Daniel jobbade till kl 18, så efter jobbet
cyklade jag hem till Emma för att sen åka
med henne och tjejerna till Coop.
Vi handlade lite mat och fredagsmys till
barnen. Sen följde de med hem till oss.
Farmor hade hämtat barnen på dagis/skola.
Emma och tjejerna stannade kvar till runt
20:00 sen slängde vi barnen i säng och
oss själva med för den delen var helt slut.

 här var de "fredagsmys"
 Fina gardiner va Malou och mamma;)
 God natt.

Lördag 5 sep.

I går kom Emma på att de var premier för
hoppis och skuttis denna lördag.
Så vi packade in oss i bilen och åkte dit med barnen.
Amila och Oliwer var på gympan nere och vi
andra var där uppe och gympade.
Thella tyckte de var super skoj och blev jätte
besviken när de var slut efter 45 minuter.
Oliwer var väl inte lika road så honom får jag
nog inte med mig flera gånger.:(
 se hitta alla barn.


När gympan var klar gick Thella, Oliwer och jag
upp på stan en sväng. Skulle ha lite nya kläder
till barnen. Hittade inte allt men lite fick vi med
oss hem.
 ny munkjacka och skaffe.
 gympa kläder, strumpor och byxa.
 till Thella
 prinsesskläder på toy´s inköpta förra helgen.

Efter att vi hade kommit hem från stan
gjorde vi lite mat, men Thella var så trött så
hon somnade. När hon vaknade fick hon till
sin stora glädje äta på sitt rum medans Daniel
och jag fixade på Oliwers rum.
Oliwers kompis Robiin kom över en sväng för
att leka lite med Oliwer.
 skön sov ställning.
 nyvaken sötnos.

På eftermiddagen/kvällen hade vi gårdsfest
här utanför. Började med lite tipspromenad
innan vi satt i tältet och åt mat tillsammans.
Trevligt men väldigt kallt var de i år.
Så de blev inget långvarit party men vi kämpade
på tills runt 21:00.
 gå tipspromenda? när man kan cykla...
 matdags.
 ja vill inte vara med på kort mamma.
 titt ut.
 en trött Oliwer runt 21.

Även denna kväll var vi helt slut, hinner liksom
aldrig slappna av om dagarna då de är så
mycket vi vill hinna göra klart.
Så vi somnade väl runt 23 både Daniel och jag.

Söndag 6 sep.

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN PEPPE.

Idag sov vi till lite efter 8, hade gärna sovit
längre men Thella tyckte att de var morgon då.
Sen blev de en fixa hemma dag IGEN.
Daniel målade lite på Oliwers rum, satt upp lite
andra grejer runt om i hemmet.
 skrivbordet och stol på plats.

Själv tvättade jag och plockade lite här och var.
Oliwer lekte en sväng med Viggo och Thella
gled mest runt.
 hej hej

Pratade med mamma i telefon så nu har vi
ordnat med barnvakt en vecka om vi nu
kommer iväg på någon resa Daniel och jag.
Hoppas verkligt vi får till de.
Fast mamma missuppfattade visst mig, för
senare på kvällen ringde pappa in till bingolotto
och vann en resa till Italien i 10 dagar för 2 personer.
De var ju inte dem som skulle resa utan vi:)
Tänk om han kunde dela med sig lite av den där
turen han har pappa.
Men återigen stort grattis till er, de är ni värda.

Måndag 6 sep.

Efter jobbet fixade jag lite kvällsmat medans
Daniel städade bort poolen för i år.
 färdig badat för i år.
 Thella ringde mormor för att jappa och
noppa lite.:)

 God natt.



Kommentarer
Malou

Vad fint det blir på deras rum! De måste vara överlyckliga! Vad tuff Oliwer blev i den nya tröjan och scarfsen. Och Thella var supersöt i toffsarna. :-D

2010-09-06 @ 22:14:36
Cissi

Vad fint dom får i sina nya rum :)

Det är roligt att göra om (speciellt när det är klart, haha) men det är svårt att hitta tiden så storleken på vårat badrum kändes lagom ;)



Ha en bra dag!



Kram Cissi

2010-09-07 @ 07:38:27
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0