Oj redan söndag igen.

Denna helg har varit riktigt skön har inte
alls någon jobb längtan imorgon som jag
hade förra helgen.

Lika bra att köra en snabb genomgång så
jag kan bädda ner mig i soffan med gubben.

Tisdag 14 sep.

Efter jobbet skynda jag mig hem för att
sen jäkta iväg på Oliwers föräldrarmöte.
Riktigt trevligt och intressant faktiskt, inte
alls som dessa uttjatade som man har på
dagis. Thella har nästa vecka på torsdag,
men de kommer jag inte kunna gå på då
Daniel jobbar till 20:00.
Men jag överlever nog;)

När jag kom hem igen lite efter 20:00 hade
inte barnen somnat än, men efter en snabb
puss och godnatt slocknade de på en gång.

Onsdag 15 sep.

Jag hade min tidiga dag idag så efter att jag
hämtat hem barnen och påbörjat en äppelpaj
kom Emma och tjejerna över på lite kvällsmat
och paj. Tyvärr var varken hennes eller mina barn
på topp så de blev inte många lugna stunder vi
kunde prata i lugn och ro.
Men lite lekta allt barnen.
 

När Emma och tjejerna åkt hoppade barnen in
i duschen innan de kröp ner i Oliwers säng för
att titta på bompa.
 God natt.

Torsdag 16 sep.

Grattis Lily på 4 årsdagen.

Hoppas du fick en bra födelsedag kram Örebroisarna.

Själva då vad gjorde familjen Widén.
Tja jag jobbade och Daniel var hemma och skötte
hemmet och barn tills jag kom hem.
Eller när jag kom hem var inte en kotte hemma,
Oliwer hade fotbollsträning så man och barn
var där. Vilket var helt ok för då fick jag en
stund för mig själv.
Jag passade på att fixa lite kvällsmat och plocka
iordning lite innan de kom hem igen.
Efter mat och dusch somnade barnen rätt fort.

Fredag 17 sep.

Dagen började med att Daniel och barnen försov
sig, när jag ringde hem vid 7:30 hade de inte
vaknat än.
Men de hann precis, ringklockan ringde precis
när de parkerade bilen.
Sen vid 9 tiden kom jag på att vi glömt packa
ner Oliwers gympakläder så de var bara att
ringa hem till en stressade Daniel och be honom
slänga ihop lite kläder och åka till skolan igen.
Hann ha precis även denna gång.

Oliwer följde med kompisen viggo hem efterskolan,
så jag behövde bara hämta Thella på dagis.
Hon och jag gick sen till konsum en sväng innan
vi möte upp Viggo, hans mamma och Oliwer för
att ta sällis med dem hemåt.
Började regna precis lagom tills vi kommit nästan
enda hem.

Efter en snabb dusch önskades de pannkakor till
kvällsmat. Barnen ord mammas lag.
Som tur var hade jag de i frysen:)

Hade tänkt kolla på film med gubben när jag kom hem
men jag hade ingen ork, utan somnade lite efter
22:30.

Lördag 18 sep.

Vilken lördag, regnet stod som spön i baken.
Fast vi hade ju redan bestämt att vi skulle
göra en inomhusaktivitet, så de gjorde inte
så mycket.
Inatt var första natten sen Thella fick sin nya
säng som hon kom in till oss.
Jag vaknade vi 1 tiden av att hon satt på mitt
huvud :o
Fast sen sov hon hela natten fram tills 8:30.
 lördagsgodis innan frullen.
  sockerkick.

Vid 10:30 tiden åkte vi till Hallsberg för att kolla
in Kristin, Morgans och tjejerna nya boende.
De bor i en lägenhet ett tag framöver, tills deras
ny hus är klart.
Så vi fick oss en titt på ritningarna och lite mat
innan vi packade in oss i bilen igen för att åka
till badhuset i Hallsberg.
Verkligen ett bra stället, inte dyrt och hur bra som
helst barnen älskade de.
Så dit kommer vi åka flera gånger framöver.
 Daniel och Thella finns där i dimman.
 super skoj var de.
 kolla mamma jag flyter.
 Jossa gillade oxå att bada.
 Oliwer övade på att simma.

När de var färdig badat åkte vi en sväng till
stället där deras nya hus ska byggas.
Var ett väldigt fint och trevligt ställe, kommer
bli kanoners de där.
 Här ska de stå.
 goda äpplen hade de oxå på
tomten. Kommer absolut kräva en äppelpaj på inflyttningsfikat,
eller kladdkaka för de var de ena hejare på att göra Kristin och Matilda.

På vägen hem från Hallsberg var vi helt tagna av alla
super coola moln som var på himlen.
Tog lite kort men de fick liksom inte ut sitt rätta
jag med dem tyvärr.


Innan vi kom hem stannade vi till i västhaga
för att hyra film och köpa med oss lite käk.
Barnen fick MC och Daniel och jag tog varsin
sub waymacka.
 gött i gött ,gött.
 kolla in knäna på mina killar. SUCK
 
kvällen avslutades med kräftätning och en skit dålig film.
Den var så dålig att jag somnade och gav upp när de var
typ 20 minuter kvar.

Söndag 19 sep.

Hade som mål att sova till runt 9 gick sisådär.
Oliwer vaknade 7:30 och Thella en stund efter.
Men de låg iallafall någolunda still och tyst inne
i Oliwers säng och kolla på bompa.

Efter frullen tog vi en promenad bort till Mega.
Jag skulle köpa mig ett regnställ och Oliwer å
Daniel skulle kolla på jeans.
Hittade allt vi skulle ha, plus att Oliwer fick med
sig en jacka för 249:-
Kommer kort på våra fynd en annan dag, har missat
ta kort på de nu.

Annars hade Thella en provanyaklädermorgon här hemma.
 klart peruken skulle på när hon
ändå hade pippikläder på sig.
Men hon saknade Pippihästen och apan:(
Får nog allt bli till att kolla på de i Ullared om
några helger då vi ska dit igen:)
 lilla minipippi.

 nytt från mega.
 samma här.

Lilla Thella bus var framme i morse.
 vad händer här då?
 hmm vad ska du med dom till?
 ah ätas vi matbordet.

Resten av dagen har jag tvättat, lagat mat,
vikt tvätt, lagt in tvätt, plockat och fixat.
Under tiden Oliwer var på gympa 17-18 var
Daniel och jag å röstade. Är totalt ointresserad
men rösta måste man ju så de gjorde vi.

Efter kvällsmaten och duschandet somnade barnen
och Daniel och jag såg en film. Inte den bästa idag
heller, så nu har Daniel hyrförbud. I fortsättningen är
de jag som väljer filmer. Han har bara hyrt en massa
skumt.

Men nu mina vänner är de god natt, ska upp tidigt
i mörra. Men har en bra fortsatt valkväll och hoppas
ni blir nöjda över resultatet.

God natt.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0