Regn och rusk inte kul med höst.

Gillar inte alls att behöva frysa och ta på
mig en massa kläder resten av året.
Men de är väl bara att gilla läget än finns
de hopp om en liten semestertripp till varmare
breddgrader.

Måndags jobbade jag som vanligt,
Daniel jobbade till 20:00 så de var min
tur att hämta barnen.
Oliwer hade fått följa med snälla Madde och Isak
hem efter skolan. Fritids stängde tidigare och
jag hade förlängt min dag så vi kunde inte
komma ifrån jobbet verken Daniel eller jag.
Hur som helst så hämtade jag först upp Thella
sen gick vi vidare för att få med oss Oliwer
hem oxå.
Blev en macka och lite fil till kvällsmat för
klockan var lite efter 18 när vi kom hem.
In i duschen med ungarna sen slappade
de lite i Oliwers säng framför tv:n innan
det var dags att sova.

 Thella pratade med morbror Peppe
medans hon gjorde nr 1.
 Oliwers läxa.

Jag hamnade oxå framför tv resten av kvällen.
Men de var rätt skönt de med.

Några av mina senaste inköp på Mega.
 Oliwers nya favis jeans.
 säker 2a plats.
Han har bara dessa 2 par som inte är hål i så de
finns inte så mycket mer att välja på;)

I Tisdags jobbade jag långdag 7:30-17 rätt
trött i kroppen när man kommer hem.
Som tur var behövde jag inte hämta hem några
barn  utan de var redan hemma med Daniel.
Blev inte så mycket gjort resten av dagen,
utan vi gled runt här hemma och små plockade
lite.

Men när barnen lagt sig (trodde vi) färgade
Daniel mitt hår, japp ni läste rätt.
Min underbara man färgade mitt hår och vet
ni va...... de blev super bra:)
Ja Oliwer somnade som han skulle men när
Daniel färgat ungefär halva håret kom Thella
upp igen. Hon stod och tittade på en långstund.
Sen gick hon in på sitt rum lämnade snutte och
tutte på hylla och kom ut igen.

-Jag ska inte sova mer, jag vill vara upp med er.
Fick vi till svar.

Sen låg hon i våran säng med mig och kollade
på hela idol. Hon somnade inte förens runt
21:30 efter att jag lagt mig brevid henne i hennes
säng.
 kolla vad pigg jag är mamma.
 snyggt eller hur;)
 en vanlig syn hemma hos oss
sen barnen fått "nya" rum. Stängda dörrar och
tysta barn.
 full koncentration på legobygge.
 bästa platsen i rummet tror
jag Thella tycker, för hon sitter där JÄMT.

Idag Onsdag jobbade jag kort dag.
Daniel och barnen hämtade upp mig så
åkte vi upp på stan för att gå på bio.
Thella och jag såg Lotta flyttar hemifrån och
Daniel å Oliwer tittade på Toy story.
 tror ni hon dela med sig.....

Eftersom Thellas och min bio var klar innan
killarnas passade vi på att gå till bibblan
och hämta ut Thellas bok som debjuder alla 
2½ åringar på.

När killarna var klara åkte vi vidare ut till
Marieberg och var inne på toy´s för att
köpa present till Oliwers kompis Robin som
har 6 årskalas på Söndag.
Hittade inge lego som Oliwer var sugen på
att ge honom, men de blev 2 star warsgrejer
och en jojjo. Hoppas de går hem.
Oliwer fick oxå med sig en jojjo hem,
det är tydligen väldigt poppis i skolan att hålla
på med en sån, så nu ska här övas hemma
innan han tar med den dit låter de som:)

Innan vi åkte hem igen passade vi på att
fylla kyl och frysen med hjälp av ett besök
på Willys. Så nu blir de tacos på fredag och
grillat på lördag kanske lite klämmisar
till kvällis på Söndag. Rätt skönt att ha
maten planerad tycker jag.

Nepp nu ska jag sova är helt färdig.
Men undrar hur natten blir, båda barnen
hostar och Oliwer pratar en massa i sömnen:o

Imorgon blir de en lång dag igen, börjar
8 och slutar 17 sen ska jag skynda mig till
dagis för att hämta hem Thella.
Därefter fort till fotbollen där Oliwer förhoppningsvis
redan är. Han ska få gå hem med en kompis i morgon
som tur är. Annars hade han nog inte hunnit till
fotbollen. Tusen tack Lena och Viggo ni är toppen.

God natt med er.




Kommentarer
Cissi

Jag älskar att resa men i år blev det ingen resa men förra året blev det 3 st ;)



Har du någon favorit i Idol?

Igår tyckte jag att visa var pinsamt dåliga haha



Ha en bra dag :D

2010-09-23 @ 07:22:23
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
emma

skönt med stängda dörrar o tysta barn, här hemma är det absolut inte så för vi har nämligen monster o spöken hemma hos oss enligt Amilia , och dom är mest i hennes rum, hon har nästan panik när hon ska sova där så hon har fått sovit hos mig den här v. När går spök stadiet över ?? är lite trött på det ...

2010-09-23 @ 08:06:50
Malin

Ja du Emma när går de över? Har inte en aning Oliwer kör fortfarande med de, fast han kan vara på sitt rum nu iallafall (men bara om vi andra oxå är uppe) Sen han fick sitt nya rum är de "bara" nya sänglampan som är farlig, sladden kan ju börja röra på sig och de är otäckt.



Cissi: Å vad lyxigt med 3 resor samma år, skiter ni pengar eller;)



Idol har jag bara slö tittat på, men jag gillade hon Linda som var med i någon annan känd grupp för några år sen. Tycker som dig att gårdagens program var sämst, fattar inte hur de väljer ut sina favisar. Hon i rullstol är ju skit bra men inte kom hon vidare säkert bara pga av de. De skulle ha låtit henne vara kvar och sen sett vad svenska folket tyckt.

2010-09-23 @ 12:48:02
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Malou

Haha! Rolig läxa! Han kommer nog få ihop många. :-)

2010-09-23 @ 15:38:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0