Ny uppdatering om vår vardag.

Här hemma händer de inte allt för mycket.
Vi jobbar, går i skolan och på dagis som vanligt.

 Oliwers egen gjorda mugg.

I helgen införde vi en annan slags fredagsmys.
Vi hade tvförbud och hade en spelkväll med barnen
istället. Vilket uppskattades väldigt mycket mer.
 Ja ni ser en toa i bakrunden.
Den är till lilla toan ner. När den nu blir klar 2013.

Hela helgen höll vi oss ute mycket.
Barnen lekte med grannungarna så de var mycket
liv på gatan här utanför.
 mycket fotboll
 och mycket trampande.
 mina 2 gullisar.

I Söndags var de äntligen dags för Thella
att få sin efter längtade rosa prinsess cykel.
Och hennes snälla pappa hjälpte henne att sätta
ihop den.
 skynda dig pappa jag vill åka NU:)
 och åka det gjorde hon.

På eftermiddagen kom fam Zetterlind för att
premier grilla med oss.
Och jäklar vad mat de blev och gott var de oxå.
Synd bara att Thella fick feber stackarn.
 våra gullisar (synd bara att bilden
blev så suddig)

Thella har varit hemma från dagis i 2 dagar pga febern.
Men nu är hon på benen igen och har inte alls någon
lust att vara hemma mer.
Så vi duschade bort alla baciller och bestämde oss för
att vara friska resten av terminen.
Tror ni de funkar ???


Förra veckan hade jag mina första inskolningssamtal
någonsin, de var häftigt. Kände mig riktigt vuxen när jag
satt där. Hoppas föräldrarna tyckte de var lika bra som
jag :)

Igår fyllde Fredde år så de fick vi fira med
lite skön sång över telefonen.
 Grattis Fredde.


Efter gympan lyxade Oliwer och jag med Mc Donalds.

De var vi värda men shit vad mätt man blev.

Barnen har fortfarande ganska roliga sov stillar
så jag bjuder på några till.
 

Ikväll var de ingen vanlig Thella som borstade
tänderna de var prinsessan Thella.
 sötis

Och Oliwer har blivit en skogspinkare.
 hihihi


Det var allt för denna gång.


Puss och god natt på er.



Kommentarer
malin

test

2011-04-13 @ 22:04:48
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Cissi

Det var ett härligt resemål och skönt att komma bort från snön och hem till våren.

Visst är det härligt att barnen äntligen kan cykla och leka i sandlådan, saknat :)



Ha en bra dag!

Kram Cissi

2011-04-14 @ 11:25:57
URL: http://cissileandersson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0