Ingen slapp söndag här inte.

Oliwer sov till 7:00 när Thella kom och väckte oss,
men han gick över till sin säng och kollade på tv
medans Thella och jag somnade om och vaknade
igen sen 8:20. Helt ok sovmorgon tyckte jag allt.
Sen låg vi kvar i sängen tills lite efter 9,
jag halv sov och Thella kollade på bompa.

Vid 7 när Oliwer vaknade och gick in på sitt rum
hann han inte mer än in till tv:n förens han kom
ut igen och såg filurig ut.
Han hade ÄNTLIGEN tappat sin ena lösa tand.
Vi som båkade så om den igår kväll.
Den har varit lös en längre tid och då har han
inte låtit oss borsta tänderna runt den.
Vilket vi natuligtviss gjort iallafall men inte
så noga som innan.
Men igår tyckte jag att de var så pass lös
att de lika gärna kunde komma ut så vi kunde
borsta ordentligt igen.

Men som sagt i morse när han hade känt på den
hade den bara helt plötsligt följt med ut.
Han var nog en aning förvånad för de gjorde ju
inget ont eller blödde.
 1a klabbaren.

Vid 11:30 hade jag lyckas få ner barnen
från övervåningen, då tog vi lite lunch
istället för frukost.
Och tur var de för precis när vi var klara
kom Viggo och ville leka med Oliwer.
Så medans de lekte o Thella var inne hos
Anton passade jag på att klippa gräset
på framsidan och våran baksida.
De tog bara sisådär 2 timmar om inte mer,
med tanke på att jag blev avbruten HELA tiden.
Men nu är de gjort för denna sommar. :)

Daniel kom hem lagom tills de var dags att
åka med Oliwer på kalas till Oscar.
Så när han gjort de bäddade jag ner mig i
sängen och kollade på ett avsnitt av de nya
Maria Wern som kommit på dvd.
Hann precis se klart innan de var dags att
hämta hem Oliwer.
Medans vi ändå var ute och åkte tog vi
svänge förbi Vivalla för att kolla in
vart förskola låg som jag ska jobba på
denna veckan som kommer.

Sen blev de kvällsmat och dusch innan barnen
hoppade i säng.
Jag ska ta mig ner i soffan och kolla på ett
avsnitt till av Maria Wern.
Sen blir de sängen tidigt så vi orkar upp
imorgon tidigt för att hinna med allt som
ska göras innan jobb och skola börjar.

Tog föresten ett kort på hur långt Daniel
kommit med lilla toan.
Han jobbar på bra nu min man.
Nu ska vi bara köpa hem de sista kaklet
så kan han köra igång sen igen.
Om han nu inte åker på en förkylning.
Han har snorat och nyst hela dagen, sen
han kom hem från Adde.


God natt på er.


Kommentarer
Malou

Emil snorar också, men det är väl rätt så lungt, men bara inte Winnie blir sjuk med. :-/

2011-08-21 @ 20:57:26
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0