Kakel och badhus.

Barnen har verkligen tröttna på att vara hemma nu,
så de är banne mig inte lätt att roa dem om dagarna.
Jag fasar för att vara hemma med Thella nästa vecka
om jag inte får jobb.
Hon är så grymt uttråkad och vi hamnar i konflikter
hela tiden eftersom hon vill att  man ska göra saker
med henne. Å tjatet om att leka med en kompis
är lite små jobbigt att höra de med.
Men jag kan ju inte ta hem en kompis till henne
eftersom jag inte vet om jag måste åka iväg och
jobba.
Hoppas verkligen att jobben kommer igång snart.
7 veckor utan jobb, förskola och skola tär på oss
här hemma. :(

Idag kaklade Daniel lite mer på toan ner, imorgon
när han jobbar ska han kolla på lite annat kakel
till väggen mitt emot toan. Får se vad vi bestämmer
oss för men de måste nästan bestämmas imorgon
så han kan fortsätta på torsdag.
  gårdagens verk.
 Dagens får ni se imorgondagens blogg, glömde
bort att ta kort på de och orkar inte gå ner för att
göra de nu.

Oliwer har lekt med Noel i omgångar hela dagen.
De leker så himla bra, de varierar i lekar och de
springer lite emellan varandra och lekparken ute.
Kommer bli tomt här hemma nu när Noel åker på
semester ett tag. Tur skolan börjar för Oliwer.

 Dagens lunch.

Vi 3 tiden gav jag upp min stannahemmaochväntapåjobbdag.
Inte ringer de väl någon och vill ha en vikarie då?
Nej de får vi väl hoppas att de inte gjorde, men jag hade
med mig mobilen ifall att de skulle söka mig.
Vi åkte istället och badade lite med Fredde och tjejerna
medans Emma var hemma och pluggade.
Blev inga kort för jag var i badet hela tiden och ville inte
riskera att tappa mobilen i vattnet.

När vi kom hem skrek magarna efter mat så min snälla
man ställde sig och lagade lite kvällis medans jag
tvättade badgrejerna.
 mumsig var de.
 jajja men ett glas vitt blev de oxå.

Ikväll tänkte jag ge mig på högen av böcker jag lånade
av snälla Madde K.
 många böcker blev de.
 tänkte börja med denna.

Tog kort på barnen igår när de somnat, de är ju
bara såååå söta när de sover hahaha.
 

Nu blir de soffan och en film med min underbar man.
Får se vem av oss som somnar först för jäklar vad
trött man blir av att bada.

Hej på en stund.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0