Kompisdag och trött mamma.

Igår var de jätte jobbigt att gå upp för alla
i familjen. Jag somnade runt 21:30 igår kväll
och vaknade inte förens klockan ringde kl 7
imorse. Å jag var iallafall helt slut i kroppen.

Efter att fått i barnen frukost och på med
alla kläder skjusade Daniel först mig till
jobbet innan han tog barnen till skola/förskola.

Snälla Matilda skulle ha hämtat hem barnen
idag eftersom fritids stängde tidigare och
verken Daniel eller jag skulle hinna hämta.
Men nu fick jag gå lite tidigare eftersom vi
bara hade 2 barn på jobbet.
Gissa om Thella blev gläd när jag kom och
hämtade. SVAR: NEJ
Hon bröt ihop och ville att Matilda skulle hämta,
tur att man känner sig poppis här hemma. :)

Men efter lite fjäskande om att vi skulle gå hem
och leka lite i lekparken och sen se en film å
äta popcorn blev barnen lite gladare åt att se mig. :)
Tur att man måste muta sina egna barn till att
tycka om en.

 glad toatjej.

 storebror är bäst på att ge fart.

  Gunghäng :)

Efter filmmyset hoppade barnen i säng utan några
som helst protester, så jag kunde i lugn och ro
bädda ner mig i min egna säng och kolla på tv
resten av kvällen.

 undrar om hon saknar sin
spjällsäng, eftersom hon alltid trycker ihop sig
så de ska bli trångt.?
 trötter.

Inatt har jag sovit mindre bra, täppt näsa och
en massa hostande. Kroppen har värkt men ingen
feber. Tänkte först gå och jobba men vid 10 över
6 gav jag upp den tanken och ringde och sjukanmälde
mig. Så idag och imorgon ska jag kurera mig här
hemma för att sen kunna jobba på fredag igen.

Jag hade lovat Thella att hon skulle få ta med
sig en kompis hem så hennes val föll som
vanligt på Sigrid.
Tyckte att de var lika bra att Oliwer oxå fick
ta med en kompis så han valde Robin.
2 perfekta val enligt mig, lugna och självgående
kompisar. Så jag såg eller hörde knappt något
av dem under de 3 timmarna de lekte.
Sånt gillas starkt. :)
Nu var ju Daniel oxå hemma idag så han passade
på att kakla på toan.
Nu ser vi verkligen ett slut på de hela.
 min hårt arbetande man.
 visst blir de bra. :)

Till mellis serverade jag korv med bröd,
å de gick hem hos alla.
 

 Pippi och en prinsessa var på besök.

Nu medans jag har bloggat sitter Thella här brevid
och kollar klipp på you tube, men hon är inte som
andra barn.
 hon är koncentrerad
 för att se hur de bakar kakor :)

Oliwer har försöker få Daniel att titta på filmen
Hopp med honom igen. Vi kollade på den igår
men utan Daniel. Så nu vill Oliwer se den med
honom, och jag tror han fick som han ville.
För de sitter nere i soffan nu iallafall.
Ska ta med mig Thella ner för att ta en macka
innan sängen kallar.

 mästaren på att övertala pappa.

God natt med er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0