Oj vad dagarna gick fort helt plötsligt.

Denna veckan har jag jobbat 8-16:30 alla dagar.
Man blir lite smått sliten av de, har inte varit
hemma förens runt 17 någon av dagarna.
Plus att jag i onsdags var och hälsade på en
gammal arbetskamrat och i torsdags var de
föräldrarmöte på Thellas förskola.
Så när Fredagen kom var jag rätt trött.

Har åkt på en liten förkylning oxå eller
den har mest satt sig på halsen o i ena örat.
Men örat tror jag mer beror på att jag har ont
i en visdomstand, eller inte i tanden utan i
tandköttet runt om, de har blivit som en
liten grop :(
Hoppas på att de kan gå över snart annars blir
de väl till att ta en tur till tandläkaren.

Denna veckan var Oliwer hemma ons-torsdag
för han var jätte förkyld, tror han hade lite
feber natten till onsdagen men sen var de inte
mer.

Onsdagen började kanske inte på de bästaste
sättet.  Oliwer skulle vara hemma med Daniel
och Thella ville inte gå till dagis.
Hon har varit sån sen hon började nu efter
sommarlovet, hon som tjatat ihjäl oss om att
hon velat gå dit hela sommaren.
Men nu har hon insett att alla hennes kompisar
har flyttat upp till stora avdelningen.
Thella är tidig 08 och leker bara med de barn
som är födda i mitten o i slutet av 07.
Så nu har hon jätte svårt att släppa de barnen,
men de kommer nog gå över få vi hoppas.

Hur som helst i onsdags fick vi lirka iväg henne
till dagis iallafall eftersom Oliwer var sjuk och
Daniel knapp sovit något på natten.
Men innan de lämnade henne skulle de bara
lämna mig på jobbet.
Fast vi hann inte mer än ut på motorvägen förens
de åkte om en bil som blinkade och pekade på
våran bil. Så Daniel stannade och jag fick försöka
gå ur bilen på motorvägen för att kolla vad felet var.
Å självklart hittade jag en punka, fasen 3 gången
i år. Och nu sist köpte vi helt nya däck till bilen.
Eftersom vi stod rätt dumt till där på motorvägen
fick Daniel försöka köra en bit till och stanna på
en avfartsvägen till Ica Maxi. Inte de bästa stället
att stanna på kanske men vi hade inte så mycket att välja på.

Sen blev de att traska i de höga gräset med en halvt
febrig son och en dagis trött dotter.
Daniel och barnen gick in på Ica Maxi för att vänta
på skjus hem och jag gick vidare till jobbet.
Kom 30 minuter försent, men de löste sig så att
jag jobbade 30 minuter extra dagen efter. :)

De blev inge dagis till Thella den dagen, och ingen
var väl gladare än hon ;)

Denna veckan har Thella övat in lite nya sovstilar.
 


Var på Ica Maxi i Fredags för att köpa lite grillat
till kvällsmat.
Hittade gympakläderset till barnen för 149:-
Så båda fick varsitt.
Thella ska ju börja på gympa nu och då måste
man ha sånt har jag hört ;)
Fast när hon lagt ner grejerna i vagnen kom hon
på att hon inte hade några gympa skor.
Så nu måste vi inhandla såna där "balettskor".


I måndags var de första dagen i 1an för våran
stora kille. Han tyckte de var skoj i skolan och
att träffa alla kompisar igen.
Men att man var tvungen att vänta enda till fredagen
för att få sin första läxa, tyckte han var bra onödigt. :)
 1an här kommer jag.

 Thella var klar för förskolan.

I går hade vi den årliga gårdsfesten i föreningen.
De var inte alls mycket folk denna gång, fick de
till 24 st.
Men vi hade trevligt, jag gick in med barnen
runt 22:30 och Daniel kom in vid 24:00.
Så trevligt hade vi och varmt var de.


Idag skulle Oliwer ha lekt med sin kompis Robin,
men i morse vaknade han på helt fel sida och
ville inte alls göra de längre.
Han somnade väl inte förens runt 23:30 igår och
var vaken innan 8 så sömnen hade de inte blivit
så mycket med. Sen är han fortfarande väldigt
förkyld så de gjorde kanske inte så mycket
att han tog en lugn dag hemma istället med
en massa legobyggen.

Vid 13 tiden kom min kusin Magnus, hans fru Maria
och dottern Martilda hit.
Matilda ska bo i örebro 1-1½ år och plugga så de
var jättekul att ses.
Hon är super snäll och ska hjälpa oss med barnen
nu på tisdag när fritids stänger tidigare.
Så jag visade henne skolan och förskolan innan de
åkte vidare till hennes lägenhet.

Sen packade vi in oss i bilen och åkte ut till farmor
och farfar. Farmor fyller år på tisdag så då hinner vi
inte komma och fira henne.
Efter mat och fika åkte vi vidare till Pontus, Carin och
barnen. Daniel skulle lämne någon grej till en maskin.
Vi hade så trevligt så helt plötsligt var klockan lite
efter 19:00 och barnen skulle duscha och Oliwer skulle
klippa håret så då fick vi bråttom igen.

Men nu är han klippt och båda barnen ligger i sina
sängar, vet inte om de sover men tyst är de.
 

Så jag ska gå och ta en macka innan jag ska bädda
ner mig i sängen och se en film eller läsa en bok.

Ha de så bra. Kram på er.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0