Snart är vi tillbaks till de gamla vanliga.

Men har man semester så är de tillåtet att bloggen
får vila lite. :)

Sen sist har vi haft besök av syster yster Malou m familj.
Oliwer har haft fotbollsträning hela veckan så vi har
hållit oss hemma på förmiddagarna och efter lunch
hittat på något skoj.
Eller skoj och skoj, vädret har inte varit de bästa denna
veckan.

I måndags ringde klockan vid 8, sen iväg till fotbollen
som var emellan 9-11:30.
Malou och gänget kom vid 13 tiden och då åt vi lite
lunch innan vi var ute och lekte hela eftermiddagen.
På kvällen passade vi på att grilla när de var så
fint väder.

tisdagen efter lunchen regnade det lite till och från
så vi ställde in våra planer på stora holmen och åkte
istället till Lek och buslandet.
Oliwer tog med sig sin kompis Noel så vi skulle slippa
roa honom där borta. De räcker att hålla koll på tjejerna.
Stackars Emil hängde knappt med dem :)
Tur vi var 4 vuxna på Thella och Winnie, vi fick sprida
ut oss i labyrinterna så de inte skulle komma bort.
 Thella vågade inte krama Nalle Puh.

Vi kom inte hem förens vid 5 tiden och halv 6 kom
Emma och hämtade upp mig och Malou för då skulle
vi på bio. Brides Maids blev det denna gång och jäklar
var bra den var, en heldel skratt bjöd den på.
Malou och jag avslutade kvällen med att se en film
till innan John blund kastade grus i ögonen på oss.

Ja på tal om sova, jag delade säng med Thella undertiden
vi hade nattgäster. Och hon är verkligen inte snäll mot
sin sängkamrat dvs mig. Vi skulle ligga skavfötters
för de var såååå mysigt enligt henne.
Mmmmm jag vet inte de ja, jag fick ligga som en
ihop tryckt köttbulle för hon gick minsann inte att
flytta på. Så fort jag gjorde ett försök med de
la hon sig på samma ställe igen.
 

Onsdagen bjöd på en heldel regn, så stora holmen
blev inställt då med.
Istället roade vi oss på Ikea efter lunch, till Emil och
Oliwers stora glädje. :)
 tjejerna prövade sminkdockan.

När barnen somnat hade vi tjejkväll i soffan med nyaste
Irene Huss filmen, den var riktigt bra. Vi sa knappt ett
ljud till varandra under hela filmen.

torsdagen åkte Malou, Emil och Winnie hem efter
vår sena frukost. :(
De blir så himla tomt så fort alla gäster åker, men
vi ses säkert snart igen. Måste ju fiska lite kräftor
oxå snart ;)
Resten av dagen hade vi slapp dag här hemma.
Fredde, Emma och tjejerna kom över på sen lunch,
vi hade massa tacos över sen gårdagen.
Sen följde Thella med dem hem och Amilia stannade
kvar hos oss tills de var dags att åka på fotbolls-
avslutningen. Alla lagen skulle visa upp vad de lärt
sig under veckan och sen få spela 5 minuter mot
A-lagets killar.
 Oliwer och Robin varbackar. :)
 men lite fick de springa.
 tack till publiken.
 ärovarvet med A-laget och alla
andra som gått fotbollskolan.

Sen blev det tidig säng gång för barnen och mig tror jag
somnade runt 21:30.

Fredagen började jag med lite sovmorgon,
Daniel tog Oliwer till fotbollen så jag och Thella
kunde ligga kvar och slappa lite.

Idag efter fotbollen följde Oliwers kompis Robin
med oss hem. De lekte hur bra som helst och vi
märkte knappt av dem.
Efter att ha stekt ett gäng pannkakor tog Thella
och jag en promenad med hennes dockvagn.
Vi hamnade hemma hos hennes kompis Linus.
Skulle igentligen bara gå till brevlådan och posta
ett brev. Jag hade heller inte med mig någon mobil,
så Daniel undrade varit vi hade tagit vägen.
Tur jag lånade telefonen hemma hos Carin så
han slapp efterlysa oss ;)

Undertiden vi var borta passade Daniel på att röja
på vinden. Ska stå på loppis den 20e i Rynninge så
nu röjs de som bara den här hemma.
Oliwer har igentligen fotbollscup då men han vill
sälja sina gamla leksaker istället, så vi får
väl se hur de blir med de.
Vi har iallafall fått ihop lite grejer som vi vill sälja.
 Lite grejer blev de.

Just ja på fotbollsskolan idag fick alla barn
midaljer, Oliwer var så stolt över sin silver.
 krama tjejerna var kul.
 finaste killen på Norr.
(när han sover)
 Robin och Oliwer.
 Hela gänget samlade.

Efter att barnen somnat hamnade jag framför min
dator och alla tusen kort som jag inte har någon
koll på. Så efter ca 6 timmar hade jag lyckas fixa
iordning nästan alla.
Nu ska jag bara tvinga Daniel att bränna ner dem på
en skiva innan de försvinner.

Igår Lördag åkte först Daniel iväg med Oliwer till
hans gymnastik träning. De har ett litet gympaläger
i helgen. 9-12 lör-sön. Daniel hade igentligen tänkt
lämna av Oliwer och sen åka hem igen, men han blev
kvar hela tiden. Han tyckte de var så kul att titta på.

Thella och jag roade oss med att plocka iordning på lite
mer loppis grejer och lägga in lite mer kort på datorn.
Sen prövade jag krusa Thellas hår för första gången.
Hon blev jätte nöjd och fin.
Jag var tyvungen att ta kort i alla olika vinklar
så jag inte missade alla krusar. :)
  
När vi ätit lunch åkte vi och hämtade upp Daniels kusin
Nicklas för att sen åka till Arboga och gå på medeltids-
marknad. Inte riktigt min och Thellas grej, men nu är
de gjort och jag behöver aldrig mer genomlida de.
Nå ja Daniel och Oliwer hade iallafall skoj, eller Daniel
hade iallafall skoj. Oliwer hade hellre velat gå på
damfotbollen. :)

Thella och jag passade på att fika och rida på en
häst medans killarna var på riddarspelen.
 


Fick ett kort på lilla Stina igår, eller lilla och lilla
hon är ju stora tjejen nu.
Himla go är hon oxå för den delen.


Idag söndag var det återigen dags för gympaträning.
Men denna gång kom Daniel hem igen på en gång.
Jag hade tvättstugan så jag tvättade några tvättar
innan vi åkte tillbaks för att kolla lite på Oliwer.
Han var verkligen super duktig, kämpade på som bara
den och gjorde en massa otäcka saker, som jag ALDRIG
hade gjort eller klarat.
  gymnasten i familjen.
 Thella var ullareds fin:)

Efteråt åkte vi bara hem en snabbis för att hänga upp lite
tvätt och slänga in en ny.
Sen ut till farmor och farfar för att äta lunch med dem
på landet. Jag höll mig inne medans barnen, farfar och
Daniel letade orm. De har tydligen en massa snokar som
ligger och solar på deras flotte. Idag hann de se 4 st
tror jag de var.

 vår stacka gympa kille.

Innan vi åkte hem stannade vi till hemma hos Fredde och
Emma för att lämna lite virke till Freddes bygge på framsidan.
Ett himla bra bygge, jäklar vad snyggt de har blivit,
du är duktig på att piska du Emma ;)
Nej skämt och sido ni har varit jätte duktiga och jobbat
hårt med den där framsidan. Å vad snyggt de blev sen.
BRA GJORT:)

Vi kom inte ifrån Emma och dem förens närmare 18,
då var de bara hem och äta en kvällismacka.
Sen avslutade killarna dagen med lite wii och Thella
framför tv:n och ja i tvättstugan. Bra fördelat va ;)

Nu tänkte jag läsa några sidor innan de är bäst att
sova lite.
Imorgon börjar allvaret igen.
Då får vi se om de är någon förskola /skola som
är i behov av en super duktig vikarie ;)
Ja blir de inte jobb så får jag nog ta och jobba
lite här hemma med städning av hemmet.

God natt på er.

Och föresten

GRATTIS MATILDA PÅ 7 ÅRSDAGEN:)



Kommentarer
Hanna

Robin var inte heller på fotbollen. Ingen av barnen var så sugna, så det blev bio istället ;)

2011-08-15 @ 11:47:14
URL: http://hanchens.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0