Träningsträff och loppis avklarat.

Igår var de jobb för första gången på ca
7 veckor, en aning jobbigt att gå upp på
morgonen men när man väl kom på plats
så var man snabbt med i lekten igen.
Lite lagom mjukstart med 7:15-14.
På måndag blir de en lång och hård dag igen :)

Snälla Emma hade ju hand om våra barn medans
både Daniel och jag jobbade.
Fick ett mms på tjejerna som bakade.
 gullisar.

Precis lagom tills jag skulle cykla och hämta barnen
började de regna, så super snälla guld Emma körde
hem oss så vi slapp gå. Tusen tack.

Resten av dagen tog vi de bara lugnt.
Barnen lekte och jag satt framför datorn och surfade
runt lite.
 

Vid 5 tiden kom farmor och hämtade Thella,
hon skulle få sova ute hos farmor och farfar
under natten eftersom att jag skulle på
tränarträffen och Daniel å Oliwer skulle stå
på loppisen.
Men nu när de regnade så mycket var vi lite
osäkra på om de skulle bli någon loppis.
Men Thella var så sugen på att åka till
farmor så hon fick göra de iallafall.
 farmor redo.

Innan hon åkte fick hon med sig 3 kräftor
för de var ju orättvist att Oliwer skulle
få äta såna själv med mamma och pappa.

Efter att Thella åkt började jag med lite kvällsmat.
Pasta och bacon/kasslersås blev fredags lyxet :)
Oliwer passade på att spela lite wii i lugn och ro.

Daniel kom hem lagom tills maten stod på bordet.
Sen tog vi plats i soffan för att mumsa på lite
kräftor och se en film. Ice Age 2 gick så passande
på tv:n.
 gottit.
 stora killen som snart börjar 1an.

När filmen var slut hade både Oliwer och jag nästan
somnat i soffan, så vi gick raka vägen upp och la oss
i våra sängar. Daniel hamnade framför datorn.

Idag ringde klockan kl 8:oo vara inte allt för sugen på
att gå upp om jag ska vara helt ärlig.
Men måste man så måste man.
Daniel och Oliwer höll på att vela i om de skulle stå
på loppisen eller inte.
Men först skjusade de i väg mig till tränarträffen.

Ett intressant möte som slutade med att jag visst
blev ledare till ett gäng 08or i gympa.
Känns lite skrämmande med herregud de är ju bara
3 år de kommer ju inte äta upp mig direkt. ;)

Jag gick därifrån vid 12 tiden så jag skulle hinna hjälpa
Oliwer och Daniel med loppisen.
För de hamnade visst där tillslut iallafall.
När jag kom hade de nästan igen grejer kvar, så
Daniel hoppade in i bilen och åkte hem efter mer.
De hade inte fått med sig allt från början så de
var perfekt att jag kunde komma ifrån.
 storsäljarna.

Vi blev inte av med allt men väldigt mycket.
Nästan inga leksaker kvar, bara skor och kläder.
Men som sagt skorna och kläderna kom Daniel
runt halv 1 så då hade väldigt mycket folk redan
traskat förbi.

Fast 926:- fick vi in på 4 timmar och de var väl
kanske inte så dåligt änså. Vi är nöjda.
Plus att Oliwer själv gjorde fynd Pokémon kort
och en lite pokémon pärm för 35:-
Han var nog mest nöjd efter dagen :)

När loppisen var avklarade åkte vi ut till Lången
för att hämta hem Thella.
Stannade där en lite stund innan bilen rullade
hem igen.

Daniel hann slänga i sig lite kvällsmat innan
han åkte vidare ut till Adde för att ha en
surstömmingsfest.
Jag är inte allt för besviken över att vi inte
kunde få någon barnvakt i kväll om man säger så.
Barnen och jag ska ha lite mys istället. :)
Just nu kollar de på bortspolad och sen blir
de sommarkrysset för hela slanten innan vi kommer
somna skönt i våran säng.
 lördagshäng i sängen.

Imorgon är de kalas för Oliwer, han ska till
Oscar i hans klass. Så undertiden måste
jag väl hitta på något för att roa Thella.

Nepp nu ska jag krypa ner emellan barnen.
Vi hörs.


Kommentarer
Malou

Vet du vad 3 åringar kan ställa till med??? Jag skulle vara livrädd om jag var du!!!

2011-08-20 @ 22:45:41
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0