Då kör vi igen.

Förra helgen hade vi slappdag på lördagen och
umgåsdag på söndagen.
Vi började söndagen med att åka till Hallsberg och
ta en titt på Kristin med familjs husbygge.
Sen åkte vi vidare till lek och bus för att leka av
oss några timmar.

 runt påsk ska de vara klart.
Då kommer vi på ppsklunch;)

 

Matilda o Oliwer körde som aldrig förr.
 Thella hon hängde mest efter.
tjohoooo här kommer jag.
 upp ska vi på något viss de är värre ner.

På söndagskvällen var tanken att jag skulle åka
hem till Emma och sova över eftersom jag öppnade
på måndagsmorgonen.
Men eftersom jag somnade hos Thella och vaknade lite
efter 20:00 så var jag inte alls sugen på att gå ut
till bussen som skulle gå runt 21.
Utan jag kröp ner i min egna säng och somnade om.
Gissa om jag ångrade de när jag sen fick gå upp kl 5
på måndag morgonen. Eller vet i sjuttan om det räknas
som morgon de var nog banne mig natt fortfarande.
 de var lite ensamt 05:56 vid bussen.

I tisdags fick vi hem 2 kontroller till så nu kan
barnen spela wii utan att bråka.


Oliwer och Daniel gjorde tandborstningstestet
båda blev godkända och rosa.
 

Fredagskvällen tillbringade vi i soffan framför en
film och värsta tacosbuffen som Thella hjälpt mig
ordna.
 sötisen.

Lördagen gick i städ och tvättens tecken.
Oliwer var först och lekte hos sin kompis Robin,
Thella gjorde allt för att tjata ihjäl sin stackars mamma.
På eftermiddagen kom Oliwer och Robin hem hit för
att kolla på en film Oliwer hyrt.
 lördags slapp i soffan.

 Thella tyckte inte jag städat tillräckligt
så hon skitade ner lite till och tyckte jag skulle städa upp
efter henne igen.

Blev en aning irriterad i dag när jag hade tid i tvättstugan.
Det är något pulver som inte vet hur man sitter ner och
bajsar på toaletten.
Så nu får vi se om denna hjälper.


Kvällen avslutades framför melodifestivalen.

Idag söndag fick vi sovmorgon till 8:30 vilket var
himla skönt.

Oliwer var lite bekymrad i morse för igår hade vi
ÄNTLIGEN kommit ihåg att lägga hans tappade
tänder i ett glasvatten.
Jag skämtade lite med honom igår kväll och sa
att de nog var försent, eftesom de var flera veckor
sen han tappade dem.
Å mycket riktigt hade tandfeen glömt lägga guld
tiorna i glaset.
(ups vilken miss av oss :o)

Så inatt gör vi ett nytt försök denna gång ställde
vi glaset i fönstret, så hon verkligen inte missar de;)

Vid kl 11:00 hade Oliwers klass en liten träff nere vid
rävgången. Några åkte skridskor andra lekte i snön.
Däremellan grillades några korvar oxå i kylan.
Ja -13 är lite för kallt för min smak, men vi var kvar
tills lite innan 13.
 Gott med korv.

Efteråt följde Oliwers klasskompis och hans pappa med
hem till oss. Det är Daniels kusin och hans son.
Barnen lekte och kusinerna fikade och pratade massa
skit. Jag och Thella passade på att baka kärleksmums.

Oliwer var bjuden på bowlingkalas idag kl 17-19 så
då passade vi på att hyra en bana emellan 16-17 för
att tjuvöva lite;)
Barnen tyckte de var toppen skoj, de gjorde även
vi vuxna. Så de kommer vi nog göra om snart igen.
 Oliwer kom 2:a
  Thella kom 1:a

Efter att vi lämnat av Oliwer på kalaset gick vi
för att ta av oss våra super snygga skor.
Mötes då av detta hav av skor.

Hur kan de vara så svårt att ställa tillbaks skorna
i hyllorna???????

Nu så här vi klarat av tiden som gått sen sist.
Tänkte ta och bädda ner mig i sängen nu och
kanske ta och läsa lite innan john blund kommer.

Men först kan jag meddela att tandfeen sköt sitt jobb
denna gång, vilken tur för oss de;)


God natt och ses snart igen.
 
Kram från familjen Widén



Kommentarer
Malou

Var det i tvättstugan som de bajsar utanför?

2011-02-14 @ 20:19:21
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Jessie

Bajsa i tvättstugan??? Inte för att jag vet hur eran tvättstuga ser ut men hos oss har vi tvättmaskin o torktumlare i tvättstugan... ;-)Inte behöver jag springa dit för att skita iaf... asg

Kram

2011-02-14 @ 22:24:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0