Snart helg igen.

Huvale vad tiden går.

Måndag 31 jan.

Skola, dagis och jobb stod på schemat.
Thella hade med sig glass till dagis idag för att
bjuda på nu när hon fyllt år.

Efterjobbet blev det att gå direkt till en kvälls APT
som höll vid en annan förskola i Lillån.
Var en aning seg i kroppen efter denna långa dag,
kanske inte en perfekt början på veckan med tanke
på att jag var dunderförkyld oxå.

Hade hoppas på att barnen sov när jag kom hem men
icke sa nicke de var uppe och tyckte såklart jag skulle
vara med och lägga dem.
Slutade med att jag somnade i Thellas säng en stund
innan de var dags att se en film med mannen.
Nu var de en så sjukdålig film så jag gav upp efter
19 minuter. Hängde inte med för femöre. Det var drömmar
hit och drömmar dit, rätt snurrigt för en trött och förkyld Malin.

Tisdag 1 feb.

Ja då var de exakt 1 månad kvar tills Oliwer blir 7 år.:O

Efter jobbet idag var de bara raka vägen hem för sen
skulle jag på föräldrarmöte på Oliwers skola.
 Thella badade med dockan.

Daniel och Oliwer åkte iväg på killgympan som han ska
gå över till. Han var inte så sugen innan utan var mest nervös,
men jäklar vad nöjd han var när han kom därifrån.
Han var så stolt och glad över alla nya grejer han lärt sig.
Så de fick gärna bli tisdag igen fort som bara den.
Daniel hade varit med inne i gympasalen och sett på,
han var lika glad och nästan tårögd när han kom hem.
Oliwer hade varit så duktig och gjort allt som de sagt,
kanske inte helt perfekt men han hade kämpa på som bara
den. Fast att han inte kände en kotte.
 Oliwer de svarta fåret bland de vita.
 här skulle de hjula.... Oliwer slapp för de
tog bort den precis innan han kom. De hade visst trillat ner
några stycken innan honom.

Hur som helst så kommer han få gå på gympan på tisdagar
istället för söndag. Lite dum tid men som tur är så har vi
snälla farmor och farfar som ställer upp som taxi de
tisdagar Daniel jobbar.

Jag tog bussen hem till Emma på kvällen för att sova där
under natten. Jag öppnade nämligen på onsdagsmorgonen.
Tusen tack för denna gång ses på söndag kväll igen;)

Onsdag 2 feb.

Ja upp tidigt och sluta tidigt de är inte helt fel de heller.
Tog bussen till skolan för att hämta hem Oliwer.
Hade visst ingen sån där idag utan han hade förvandlats
till en dränkt katt:(
Han var mindre poppis idag om man säger så, att BADA
i en vattenpöll som 7åring och i vinterkläder å dyra vinterkänger
är inte helt ok enligt mig.
Så han fick gå hem med sjöblötta skor, strumpor, jacka.
Termosarna fick hänga kvar i torkskåpet och istället för
överdrag fick han ha dubbla byxor.
Efter att vi hämtat Thella gick vi hem i halkan, å halkit var
de, herregud på vissa ställen (typ HELA vägen) var de skridsko
bana, gick banne mig inte gå.
 barnen på hal is.

Thella frågade Anton om de kunde leka, så hon slapp
fortsätta promenade till mega för att köpa allväderstövlar
till Oliwer. Lika bra de för hade jag haft henne med oxå hade
jag nog bytit ihop. Oliwer var inte ett dugg envis i vad han
skulle ha. Kompisarna har 31 i skostolek och då måste han
mä ha de. De har ingen betydelse att han har mindre fötter
de går att ha förstora skor iallafall.
Nå ja efter 1 timmes velande kom vi tillslut ut med ett par
i storlek 30 som var 2 cm förstora.
Han var nöjd och jag var nöjd vilket betydde att vi båda
var någolunda nöjda.

Till kvälls mat gjorde jag kasslergratäng, har varit sugen
på de i några dagar nu så idag passa jag på.
Barnen verkade oxå gillad de för Thella åt 2 portioner
och Oliwer 4a.


Kvällen avslutades med lite gympaövningar och
bokläsning i mammas och pappas säng där vi oxå
somnade tillsammans innan pappa kom hem från jobbet.
 tja någon slags bro vet ej namnet
 spindeln
 Thella gympade oxå vet inte namnet på denna
övning heller ;)
  god natt.

Torsdag 4 feb

Stängde på jobbet idag så direkt efter de gick jag till
coop för att handla lite.
Daniel och Thella skjusade Oliwer till fotbollen och efter
de kom de och möte upp mig.
Åkte sen för att titta en liten stund på Oliwers fotbolls-
träning.

När vi kom hem var de kvällsmat, dusch och sängen
som gällde för barnen.
Jag passade på att ringa Lollo och prata lite skit bestämde
att vi skulle åka och hälsa på dem helgen den 19-20 mars.
Hoppas bara de inte är en massa kalas då för de var visst
en del som fyllde år i Oliwers klass i mars månad.
Oliwer och 3 grabbar till som han leker lite med i skolan.

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen tror jag.
Imorgon är de min tur att hämta på fritids och
dagis igen. Denna gång har han fått galoniskläder
och bra stövlar så jag ska väl inte behöva bli på
dåligt humör iallafall.;)

God natt och ha en bra fredag.
Kram



Kommentarer
emma

barn är så söta när de sover :)

2011-02-03 @ 23:00:27
Cissi

Full fart på er med läser jag ;)

Skönt med fredag och snart helg efterlängtat



Ha en trevlig helg!

Kram

2011-02-04 @ 07:45:05
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Persica

Tjena, Malin! Tack för kommentaren! Stämmer, jag läste faktiskt er resa till Egypten bara någon dag innan vi flög också dit. Ville avvakta efter semestern då berätta med.



Dina barn blir bara större och större. Miljon kramar till er!

2011-02-04 @ 13:08:41
URL: http://jaowl.blogg.se/
Malou

Vad är du för förälder som inte skickar med galonkläder från början då? Jobbar du inte på förskola för sjutton gubbar??? :-)



Oliwers första gympaövning heter "stående hunden" och Thellas gympaövning heter "krokman". :-)



2011-02-04 @ 19:52:50
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0