- 1 tand.

10 över 7 imorse ringde folktandvården och berättade
att Oliwers tandläkare var sjuk så hans tid blev inställd.
Istället skulle han få en ny tid på måndag :o
Men då blev jag lite irriterad och förklarade vad tandläkaren
igår sagt. Så efter mycket om och men lyckades hon boka
en ny tid till torsdag morgon kl 7:50.
Fick ringa jobbet och kolla om jag kunde byta arbetstid
får mellan tid till sen. Daniel vill ju fortfarande inte
vara med Oliwer hos tandläkaren.
När allt var fixat och jag hoppat in i duschen ringer de
igen. Då är det en annan receptionist på tandvården,
hon undrar varför Oliwers tid idag var borta?
Förklarar att hans tandläkare var sjuk och att han fått en
ny tid imorgon.
Hon börjar genast protestera och menade på att han absolut
måste komma in under dagen, för de hade ju tandläkaren
igår varit väldigt tydlig med.
Så de hela slutade med att vi fick en ny tid 11:20 idag.

Jag fick återigen trixa och fixa med jobbet, men de löste
sig tillslut.

Som vanligt hos tandläkaren var de sena så vi fick inte komma
in förens kvart i 12.
Tandläkaren idag var lika bra som hon igår.
Hon tog bilder och förklarade för Oliwer att tänderna behövde
komma ut så fort som möjligt.
Och eftersom han inte ville att hon skulle ta ut dem bestämde
vi att han skulle få morgondagen på sig att ta ut dem själv.
Annars skulle vi tillbaks på fredag och ta ut dem.

Men innan vi hade gått där ifrån hade hon iallafall fått tagit
ut den lösaste av tänderna på honom.

När vi var klara med tandläkaren skjusade killarna Thella och
mig till mitt jobb igen.
Thella fick vara med mig en stund medans Oliwer var hos
sjukgymnasten med sina fötter.

Jag stängde idag på jobbet så när jag kom hem lite efter 18
då var huset fullt av nyfikna tandtittare.
Amilia och Majas farmor hade kommit förbi för att hjälpa
Oliwer att ta ut den sista tanden. Hon är tandsköterska och
han hade själv velat att hon skulle de.
Sen var farmor och farfar över för att titta oxå.
Tror de blev lite för mycket för honom för Ann-britt hade
bara fått titta lite i munnen och hjälpt honom få tanden lite
lösare. Sen hade han blivit jätte ledsen och rädd.

Så nu ikväll har han vikat för glatta livet, för till tandläkaren
vill ha inte tillbaks till.
Å tanden de hänger super löst men han vågar inte dra ut den
för då kan de ju komma blod.
Han är en aning rädd för sånt.
Plus att han tyckte de var super äckligt med gluggen och
gegget i den.



Får väl bli en fortsättning på detta tandproblem under morgon
dagen.

God natt med er.

Kram


Kommentarer
emma

att våra ungar inte kan låta bli att slå sina tänder !! tanden verkar ju superlös vad spelar det för roll om den hänger på en liten tråd eller om den är borta ?? hoppas det går bra kram

2011-01-27 @ 15:16:03
Jessie

Tänder är något av det värsta jag vet. Jag har inte velat se en lös tand på något av mina barn så jag har full förståelse för både gubben din och oliwer! Men hoppas det löser sig av sig själv så han slipper gå tillbaks.

2011-01-28 @ 16:37:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0