Dagarna de går och går efter varandra.

Och återigen har jag kommit lite efter i veckan.
Så vi kör väl en uppdatering.

Torsdag 27 jan.

Oliwer var i skolan idag men Thella fick vara
hemma från dagis eftersom Daniel ändå var ledig
och hon hostat rätt mycket under natten.

När jag kom hem från jobbet hittade jag Oliwer på
operationsbordet (dvs köksbordet)

Operation dra ut sista tanden misslyckades även
denna gång då han bröt ihop av skräck.

På kvällen tog jag en soffkväll men fick sällis av en
hostig och varm Thella.
 inge skoj att ha feber.

Fredag 28 jan.

Eftersom jag hade min tidiga dag idag så behövde
Daniel bara vabba halva dagen.
Han jobbade 16-20 istället för 12-20.
Innan han åkte och jobbade mumsade barnen och han
på MC Donalds i ett tappert försök till att Oliwer skulle
tappa tanden i hamburgaren. Men icke sa nicke, den
satt där den satt.
Så istället gjorde grabbarna lite bus med den.
 
Thella hjälpte mig att städa av lite innan Mormor
och morfar skulle komma.


Fredags kvällen tillbringades i soffan framför Lets´dance.
Thella tyckte de var så roligt att härma alla danser, så hon
körde med Oliwer, mormor och pappa.
 lyftet
 bugg med storebror.
 Sen lärde hon morfar hur man pusslade.
 Oliwer och klassens myra Rufs tittade
på tv:n och åt popcorn.

Lördag 29 jan.

Oliwer vaknade runt 6:30 av att han tyckte de kändes
konstigt i munnen. Och när han rörde tanden med tungan
ploppa den ut. Han hade legat emellan mormor och morfar
under natten, så han ville genast väcka oss andra och berätta
den glada nyheten.
 en stolt tandlös Oliwer.
(Han läspar en heldel nu och fasen vad skoj de låter)

Jag åkte upp på stan och klippte och färgade mitt hår.
När jag var klar möte de andra upp mig utanför frissan.
Sen gick vi en sväng på hindersmässan, jag blev 7 par
strumper rikare och 180 kr fattigare. Men då fick Oliwer
8 par strumpor och Thella en pippitröja oxå.

Innan vi åkte hem igen var vi på paloma och tog oss
varsin pizza.
Efter de var de kladdkakebak och tvätt för hela slanten.

Kvällen avslutades i framför tv och fångarna på fortet.
 lördags godiset smaka mummmmmmma.

Plus att godispåsarna inför morgondagens barnkalas
fylldes med hjälp av barnen.
 

Jag bad Thella städa undan på  sitt rum inför kalaset imorgon.
Tror inte riktigt hon fatta vad jag mena.
Plocka undan inte plocka fram som hon verkade tro.
 ska de inte se ut så här när man plockat undan?
 sista natten som 2 åring:(

Söndag 30 jan.

GRATTIS UNDERBARA UNGE.
THELLA VI ÄLSKAR DIG GRATTIS PÅ 3 ÅRSDAGEN.



Klockan 8 vågade vi inte vänta längre utan då gick vi
upp för att sjunga för Thella.
Men jag har nog aldrig varit med om att man sjungit hela
ja må hon leva plus hurraet för någon som sovit sig
igenom de. Men vi fick liv i henne till slut.
  
 å paket till mig:)
 precis vad jag önskat mig.
 plus att spel fick hon från Daniel, mig o Oliwer.
 från mormor/morfar och Pierrsa.
 från moster Malou, Emil och kusin Winnie.

10:30-12 hade Thella barnkalas. Hon hade bjudit 4 killar och 1 tjej
och alla kunde komma. Vilken lycka, att hon sen fick mer paket
gjorde inte de hela sämre.
 första gästen Maja kom med
Hello Kitty tröja, hårspännen och 3 saxar.
Precis vad jag önskat mig var Thellas kommentar.:)

Hon fick sen lite av varje, en barbiedocka, 2 små troll,
en film, utekritor, en egen gjord muffins i tyg och en
sparbössa som såg ut som en burk.


Anton och Linus.      Thella och Isak

Ante                          Maja
 Glasstårta dags.
 de blev en heldel lek på Thellas rum oxå.
 Hela gänget väntar på fisket.
 å vad får man tror ni??
 nöjda fiskare med godis i munnen.

Barnkalaset slutade kl 12 sen var de bara att snabbt röja
undan och slänga lite mat i magarna för kl 13 kom nästa
gäng. Denna gång var de farmor, farfar och faster Nina
med familj som kom med paket.
 å paket till mig vad roligt.
 STORA paket var de oxå.
 sacko säcken och hästen fick
hon av farmor och farfar. Frisör grejerna o köttbullen
fick hon av faster Nina med fam.

 Tårtan.

Efter att även detta kalas var slut och mormor o
morfar åkt hem satte sig Thella och jag i soffan
för att koppla av lite och titta på en av hennes
nya filmer.
Oliwer följde med farmor och farfar hem för att
leka med Isac lite.

 ja den satt man ju bra i.

Kvällen avslutades med ett gympapass för Oliwer.
När barnen somnat såg Daniel och jag på en film
innan jag däckade i sängen.
Har en förkylning som kommit smygandes i helgen.
Hoppas verkligen inte de blir så mycket med den.
Har inte tid eller ork för sånt nu.

Bye på en stund.



Kommentarer
Cissi

sv: Det ska bli skönt att komma bort ÖVER jul (men inte nyår så vi kan åka allihopa).

2011-02-01 @ 09:56:41
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Jessie

Heja Oliwer!!!!!

O grattis Thella! Shit va fort tiden går!

2011-02-01 @ 18:44:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0