Egypten

Tisdag 4 jan:

05:15 hämtade svärmor upp oss för att se
skjusa oss till Täby flygplats.
Hade väl inte sovit överdrivit mycket men
var inte så värst trött ändå.

Flyget gick 7:20 som de skulle MEN de blev
ett extra stop på vägen. Vi fick stanna i Göteborg
för att få våran mat till flygresan. Så de blev en
försening på 1 timme.
 Precis innan start
 10 minuter senare
Roligt resesällskap man hade i ca 6 timmar.
 Göteborg

Var framme i Egypten vid 15 tiden, men då hade
vi ställt fram klockan 1 timme.
Där blev de en massa könande och väntande på
flygplatsen, så vid 17-17:30 kom vi äntligen
fram till vårt hotellrum.
Så verkligen super bra ut, men jäklar vilka hårda
sängar. Här har man sett fram emot att tillbringa
semestern i solstolen och sängen.
Men ack vad de sket sig, har aldrig garvat så mycket
som när Daniel gjorde de klassiska hoppa i sängen på
ett hotellrum hoppet.
Snacka plattfall och en duns :)

Hotellrummet.

 
 
 

Efter att vi lämnat upp grejer på rummet tog
vi oss ner till resturangen för lite matintag.
Sen blev de rundvandring i mörkret på hotellområdet.

Kändes inte alls så bra som vi hade hoppas på och
båda ville åka hem redan första kvällen.
Saknade barnen nått så fruktansvärt.:(

Onsdag 5 jan.

Hade satt kl på 7:30 för att vi skulle hinna med bussen
till ett närliggande hotell. Där skulle vi få info om semester
orten genom Ving. Men eftersom vi sovit så fruktansvärt
dåligt under natten skett vi i att gå på de.

Istället sov vi till 10 och tog sen frukost och begav oss
till poolen för lite solintag.
De blev en lung dag vid poolen med mycket sol och
lite blåst.
På eftermiddagen var vi helt sega i kroppen och somnade
någon timme innan de var dags för kvällsmat.

Gissa vem som brände sig en del i solen under
denna härliga dag vid poolen?
 

Efter kvällsmaten blev det en öl och och drink (som visade sig
vara alkoholfri)
i lobbyn på hotellet.
 Där hade de oxå jul.

Torsdag 6 jan.

Stackars Daniel hade jätteont på sina ben så de
passade väldigt bra att vi hade bokat in en tur med
glasbåten på förmiddagen.
Blev inknuffade i en skitig gammal minibuss och
påbörjade vår resa ut i Egyptens sandiga/skitiga värld.
Måste erkänna när de bara var Daniel och jag som
skulle med från HELA vårt hotell blev jag en aning
skraj. Killarna som körde omkring på oss prata knappt
engelska och lukta konstigt.
Men tillslut kom vi fram och fick kliva på båten istället.
Vet inte om de var direkt bättre, var glad att jag hade
tagit en åksjuktablett på morgonen iallafall. 
Hundan vad de blåste.
 en stund senare hade han inte mycket färg
i ansiktet men de vågade ja inte ta kort på.

Fick sen gå ner under däck till ett trångt jäkla stället.
Glasväggar och några stolar att sitta på SUPER trångt.
Daniel klarade av 10 minuter sen behövde han friskluft
och en åksjuktablett till (han hade oxå tagit en på morgonen)
Satt sen i över 1 timme och försökte kolla på horisonten,
inte så jäkla lätt när båten typ låg ner i vattnet.
 
Nej de var banne mig ingen resa jag rekommenderar eller
vill göra om. Inte alls så fint som man hade hoppas på.
Hade hört så många berätta om dessa resor att de var
helt toppen bra, men de måste ha åkte med någon annan
båt på ett annat stället.

När vi äntligen kom tillbaks till hotellet åt vi lite
lunch sen blev de en promenad ner vid havet.
 vi skonade Daniels röda kropp idag.
 

Fredag 7 jan

Idag firade de julafton i Egypten, inget vi märkte
något av. Fast dagen efter var alla julsaker bortagna.

Framsidan av vårt hotell.
  

Utsikten från vår balkong, som vi förövrigt bara
var ute på när jag tog detta kort.
Blåste som sjuttan där och aldrig någon sol
värsta floppen.:(
 

Idag gav vi oss på stranden som solstället istället
och vi blev inte besvikna. Möjligtvis jag som måste
klaga på sanden. JAG HATAR SAND den är verkligen
överallt sen. Men annars blåste de lite mindre där.

 baksidan på hotellet.
 En av poolerna med poolbaren.
 1 av alla 40 plan som flög över
oss om dagen.

Lördag 8 jan

Sol vid poolen blev de inte så mycket med idag,
inte heller vid stranden. De blåste som bara den
och var inte alls skönt att ligga där.
 Daniel kämpade på med sin 900 sidorsbok.

Under natten hade blåste massor, vilket vi i och
försig redan visst då vi knapp sov något pga detta.
Möblerna på balkongen blåste omkring och de super
tjocka fönstren höll på att trilla ut.

Så istället blev de lite promenader i området och
ut på piren, kanske inte de bästa stället att vara
på när de blåser men nu var de gjort iallafall.

 en sån där jättehäst.
 blommor (fina va mamma)
 bildbevis på att jag faktiskt oxå va med.
 pöss

Söndag 9 jan

Blev en tur till strande idag oxå.
Hade med mig kameran denna gång så de blev
en bild iallafall.
 Ja hade solstol i solen Daniel i skuggan.

Dagarna blev en aning långtråkig, när söndagen kom var
jag en rätt trött på min man.
Han hade läst ut sin bok och hade verkligen inget att göra
så istället för att läsa så blev de att reta mig.
Då önskade jag verkligen att barnen hade varit här
så han hade kunnat retas med dem istället.

 Mina 4 böcker tog oxå slut, så de
var en jäkla tur jag tog med mig SUDOKU.
De blev min räddning under tråkiga stunder och
många toabesök.

Ja min mage bestämde sig visst för att lägga av
under söndagen. Inte alls så skoj enligt mig men
inget att göra åt.

Måndag 9 jan.

YES bara en dag kvar sen får vi äntligen åka hem.
Tror i och försig att de är Daniel som har pratat mest
om barnen men jag har saknat dem jag oxå.
Men om jag hade pratat om dem hela tiden hade
jag nog grinat lika mycket.

Fast måndagen var väldans lång, ville bara hem.
Berodde nog lite på min magen oxå.
Men vi tog oss till poolen för de sista tappra
försöket till att få lite färg på våra bleka kroppar.

 Daniel hade så tråkigt
att han tillslut gick över till mina böcker:)

Packa för hemresan gjorde mer än gärna så väskorna
stod så snyggt klara redan kvällen innan hemfärd.


Tisdag 11 jan

Så här glad var Daniel när han vaknade imorse.


Vid 9:30 var han klar för att åka, tyvärr gick inte
bussen från hotellet förens 11:20 så de blev en
lång väntan.

När vi sen kom till flygplatsen fick vi veta att planet
var en 30 minuter försenat.
Och undertiden vi gick igenom 4 säkerhetskontroller
(Mmm ni läste rätt 4 sega jäkla kontroller innan vi fick
komma till vänthallen.) så hade planet blivit yttligare
30 minuter försenat.
Så 1 timme efter utsatt tid kunde vi äntligen lyfta.
Resan hem gick bra, jag roade mig med Sudoku
och lite film.

Började nästan grina när jag äntligen fick krama barnen.
Men toan var snäppet bättre.

 

De blev sen läggning för barnen de var inte så sugna
på att sova av någon konstig anledning.
Fast vi kunde inte överge dem riktigt så Daniel
sov i Oliwer säng och jag i Thellas hela natten.
Hur mysigt som helst.:)

Onsdag 12 jan.

Idag var de igentligen tänkt att jag skulle börja på mitt
nya jobb. Men eftersom magen vägrar samarbeta blev
de provtagning på VC istället. Inte alls lika kul,
nu väntar vi bara på provsvaren innan jag får börja jobba
igen. De vill inte riskera att jag bär på någon otäck smitta.
Vilket jag förstår och vill ju inte jobba just nu heller när
magen och baken inte stället upp som de ska.

Mamma och pappa åkte hem imorse vid 8:15:(
Tack så jättemycket för hjälpen ni har varit toppen.
Barnen saknar er massor redan.

Thella fick stanna hemma med mig och Daniel idag,
hon var super trött imorse när vi väckte henne för
att gå till dagis. Så de fick bli en mysdag här hemma
med oss istället. Vilket vi inte tackade nej till.
Daniel åkte upp på stan för att köpa sig en ny mobil
så hans har dött helt. Jag gick emellan resväskorna
och toan hela förmiddagen. Thella hon pusslade alla
pussel vi hade i hemmet.:)
 
 å lekte lite pippi.

Oliwer var först i skolan sen åkte vi till 3 olika leksaksaffärer
för att leta efter ett speciellt star wars skepp som han så gärna
vill ha. Och vi hade gett barnen 200:- var att handla vad de ville
för. Plus att de redan hade 200:- i plånböckerna.
Thella hittade tillslut sin pippis pappa, tjuvarna och sjörövarna.
Så hon var hur nöjd som helst.
Oliwer stackarn hans lego var slut överallt, men legoaffären på
stan skulle förhoppningsviss få hem den tills på fredag.
Så vi kom överens om att vi skulle åka tillbaks då
och köpa de.

På kvällen fick Oliwer äntligen spela super mario på Wiiet.
Shit vad koncentrerad han var.


Idag Torsdag 13 jan.

Fick Thella oxå gå till dagis, hon har inte varit
där sen 21 dec. Så de var på tiden att hon fick
träffa lite kompisar.
Själv slappade jag här hemma blev några besök till
toan men nu får jag behölla maten lite längre stunder
iallafall.

När jag hämtat hem barnen vid 13:30 gick vi hem
och började med maten.
Oliwer hade fotbollsträning kl 17-18 idag.

Medans han var på den gjorde Thella och jag oss
fina, kropp och hårtvätt stod på schemat.
Sen när Oliwer kom hem var de hans tur att hoppa
in i duschen.

Sen blev de lite kvällis i mammas och pappas säng.
Yogurt till på köptet, ja jag vet jag är inte helt friskt.
Så jag hade ingen ork att tjafsa emot och de blev inte
så mycket i sängen heller. Bara lite på Daniels sida
men de bjuder jag på;)
 vi spiller inte vi lovar, jo tjena
gick ni på den.

Thella pluttan måste varit trött ikväll för hon slocknade
hur fort som helst.
19:30 såg hon ut så här.
 20:30 såg Oliwer ut så här.

Ja de var allt för denna gång.
Ha de så bra
Kram



Kommentarer
Cissi

Vad tråkigt att inte resan blev som ni hoppades på...det ser så fint ut!



Trevlig helg!

Kram Cissi

2011-01-14 @ 09:00:37
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Malou

Haha, skit vad bränd han blev. :-)

Och vilka fina shorts han hade. ;-)

2011-01-14 @ 09:27:58
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0