Fredag/Lördag.

Fredag:

Igår vad jag oxå hemma, hade blivit lovad att få svar
på mina prover men de fick jag inte:(
Utan istället fick jag lämna in yttligare en omgång.
Hoppas på att få svar på Måndag iallafall.
Men magen börjar må lite bättre iallafall, nu får jag
i mig lite mat och de stannar kvar en längre stund.

När Oliwer slutat skolan åkte vi och hämtade hem barnen,
tog en sväng till möbelhandlar´n för att kolla på soffa.
Inte så lätt med 2 barn som far runt som yrväder men vi
hittade några vi tyckte om. Ska bara bli av med akvariet först
å de lär väl inte bli än på en stund.

Efter de åkte vi upp på stan för att kolla om Oliwers legogrej
kommit hem men de hade den inte.
Får ta de någon gång nästa vecka istället.

Som vanligt med våra bilar så är de ju alltid något som
går fel som ni kanske har märkt.
Och så även denna gång.
När vi skulle åka ifrån dagis idag lätt de väldigt mycket från
ena framdäcket, vi var ur och kollade men såg inget.
De lätt hela tiden när vi körde rakt fram svängde vi blev de
tyst och lika dan när vi backade.
Så efter att vi gjort alla ärenden åkte Daniel till Saabverkstan
för att kolla upp de.
Som tur var hittade de en liten sten som hand fastnat emellan
däcket och bromsen. Men de kostade 250:- att kolla och ta bort
den. Nå ja får väl vara glada att de inte var något värre.

På kvällen gjorde jag kasslergratäng med vitlöksbröd mums
vad gott de blev. Efter de åt alla utom Thella kräftor, nästan
tur att hon inte tycker om de för annars skulle aldrig ett packet
räcka till oss.
 stor ätaren Oliwer.
 Thella kolla tv:n istället.

Daniel åkte iväg till en kompis på kvällen några timmar.
Jag hade hoppas på att barnen skulle sova när han åkte
men icke då, de höll ut hela let´s dance.
Men sen slocknade de så söt så.
 pluttisarna.

Tänk om några veckor blir Thella 3 år och Oliwer
blir 7 vart tog tiden vägen???

Lördag 15 jan:

Vaknade 08:08 av att Thella stod och tittade på mig.
Sen låg jag kvar och slappade i sängen till lite efter 9.
Oliwer var på sitt rum och lekte och Thella låg brevid
mig och kolla på bompa.
Daniel åkte iväg till sin kompis för kompishäng hela dagen.

Vi tog en riktig slapp morgon, barnen spelade lite tv-spel
och jag bäddade sängarna.


Oliwers kompis Oskar kom för att leka en stund vid 11 tiden.
 Thella limmade paket
 Thella övade skriva sitt namn (jag skrev sista Aet.)
starwars lek såklart
 Wii spel en stund innan mat och utgång.

De lekte fram till lite efter 14 då Oskars mamma kom och
hämtade dem. Då skulle de vidare till Oskar för
pepparkaksplundring.

 jag i min snygga mössa.

 ja mamma du är snygg.

Thella fick gå över till farmor och farfar en stund och då
passade jag på att ta tag i mitt tomteberg och julgardinerna.
Tycker de är såååååå tråkigt att städa bort julen och dessa
jäkla gardiner.

INNAN                                       EFTER
                
                

När Oliwer och Thella kom hem sen igen lite efter 18.
Satte vi oss i soffan och åt lite kvällsmat och lördagsmys.
 chips och ostbågarmys.

Nu har barnen sovit i lite mer än 1 timme, jag funderar
på om jag ska hyra någon film och slappa med eller
om jag helt enkelt ska tacka för mig och slå igen mina
små blå. Borde kanske de men har sån mensvärk eller
om de är magvärk så jag kommer inte riktigt till ro:(
Får väl ta några panodil och hoppas på att de släpper.

God natt med er.

KRAM



Kommentarer
Jessie

Hon e verkligen superduktig lilltjejen som skriver sitt namn redan! Måste helt klart bero på att hon har en toppenmor va?!? =)

2011-01-16 @ 10:14:37
Hanna

Hoppas du snart får veta vad som är fel på magen.

2011-01-16 @ 17:24:08
URL: http://hanchens.blogg.se/
vackeribrunt

heeeej!!jag förstår att du inte hittar adressen....den står på mig och jag har ju inte samma efternamn som isak!!! titta på Emma Klara Hedkvist så hittar du den.....Norrängsvägen.Mysigt med kalas....!!!!!Ser att ni varit på resa utan barn.......härligt!! Hoppas du är bättre i magen!!

2011-01-16 @ 22:00:34
URL: http://vackeribrunt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0