Pjamasparty och tänder.

Gårdagen tillbringades på jobbet, en stund i hemmet och
avslutades hemma hos Emma och Fredde.
Jag började nämligen 6:30 idag och eftersom bussarna
går mindre bra här utanför så hyrde jag in mig hos dem.:)

Snälla Emma kom och hämtade mig lite efter 21:00 sen
satt vi och pratade lite innan de var dags att krypa
ner i minstingen Majas säng. (jag hade lyxen att få hela
för mig själv då hon kvartade inne hos päronen istället)

Idag ringde kl 05:45 så 06:20 var jag på jobbet.
Pigg och glad kexchoklad:)

Sen har dagen gått rätt fort, lite hantverkare trillade in
och fixade lite. Finns lite kvar att göra men de hoppas
vi på att de fixar denna veckan.

Slutade iallafall tidigt så när jag var påväg till skolan
ringde fritidspersonalen. Oliwer hade fått en spark på
munnen och de hade tagit så illa att de träffat båda
framtänderna uppe. Tandköttet hade blivit blått och de
hade blöttit en heldel.

Oliwers kompis Oscar och hans mamma Camilla var
precis på väg hem så hon erbjöd sig skjusa oss till
tandläkaren för en koll.
Thella fick stanna kvar en stund till på dagis.

Hos tandläkaren hade de fullbokat hela dagen så de
kom ut en super snäll tandläkare i väntrummet
för att kolla på Oliwers tänder.
Hon var verkligen toppen bra, förklarade lätt och
begripligt för både Oliwer och mig vad som
skulle hända och vad hon tyckte vi skulle göra.
Hon var väldigt orolig för tänderna under, så imorgon
kl 8 ska vi tillbaks för en grundligare koll.
Hoppas verkligen vi får samma tandläkare eller iallafall
en som är lika bra.

Oliwer var väldigt få ordad för han var LIVRÄDD att de
skulle dra ut tänderna där på en gång.
Så när hon frågade om han hade ont var de ett snabbt
och ett tydligt NEJ med stängd munn.

Så till kvälls mat nu har de blivit massa yogurt, nyponsoppa och
bananpengar (bara en massa socker)
för han får inte röra eller använda framtänderna
på ett bra tag framöver. (Om de nu inte drar ut dem imorgon)
 akta tänderna.
 spagetti o köttfärsås i matlåda som pappa.

Ringde Daniel på väg hem från dagis och berättade läget.
Jag sa som de var och att han måste med Oliwer till tandläkaren
imorgon och ev dra ut dem. Kunde nästan höra hur han svimmade
i andra änden av luren. hahaha han hatar verkligen lösa tänder
och tandläkaren. Nej då han ska slippa följa med, jag börjar
senare imorgon så jag hoppas hinna klart med tandläkaren
innan jag börjar.

Innan barnen kollade på bompa passade Thella och jag på
att fixa lite chokladbollar till hennes kalas på söndag.
 kladd kladd kladd

Sen blev de bompamys i mammas och pappas säng.
Oliwer var lite nervös inför morgondagen så han somnade
brevid mig i våran säng. Så inatt kommer man dela säng
med virvelvinden Oliwer Widén.:)

Nu så ska jag ta och krama kudden är lite trött efter
den tidiga morgonen. Imorgon är de min tur att pröva
på att stänga på jobbet..

Bye bye


Kommentarer
Hanna

Stackars Oliwer!!

Visst är det jobbigt med virvelvindar!!? Har också en virvelvind med vassa armbågar, årgång 2004.... ;)

2011-01-25 @ 22:10:56
URL: http://hanchens.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0