Då var trollen hemma igen :)

Japp för en lite stund sen kom vi hem igen efter
att ha varit i Linköping och hämtat hem våra
små troll igen. Eller vi var inte i linköping så
här länge, utan vi stannade till i hallsberg hos
Kristin med familj för att äta lite kvällis ihop.
Å det var lika trevligt som vanligt ;)

Dagarna barnen varit borta har gått i en väldans
fart, vi har hunnit med mycket men inte allt.
Eller att hinna klart lilla toan på dessa dagar
var aldrig tanken men att komma en bit på
vägen var, och de har han lyckas med min
underbara man.
Han kan om han vill och får vara ensam. :)

I Måndags var de köpa hem grejer dag
oc få iväg en massa skit.
Vi fick låna snälla Freddes kärra så vi hämtade
först hem massa gipsskivor och fick skivorna
till trappen sågade på Daniels jobb.
Efter de åkte vi hem med allt och fyllde kärran
med grejer som skulle till andra ställen.

Innan vi satte igång att sätta upp gipsväggarna
fick vi i oss lite lunch.
Sen byggdes de för fullt här hemma, lite gips
och lite trappskivor.
Jag såg till att mannen hade allt han behövde och
plockade lite runt om istället.

 duktig är han minsann.
 här händer de oxå grejer. :)

Till kvällensmat grillade vi och kollade på en
film innan de var dags att krama kudden
efter en hård dag.

Under dagen var min snälla syster snäll och
uppdaterade mig genom mms på vad barnen
gjorde nere i småland.
Där hade barnen fått följa med på älgsafari.
Trodde jag aldrig de skulle våga men de hade
till och med matat älgarna :O
 glass innan älgarna.
 mer äpplen annars äter jag upp er.

Tisdagen var inte alls lika skoj.
Daniel åkte och jobbade 11-20, så jag
fick roa mig själv.
Först åkte jag och grannen Camilla upp
på stan en sväng. Hittade lite sovkläder till
barnen och en pippitröja till Thella på rean.

Sen tog jag tag i våran stora viktiga pappershög,
renade pärmar och satte in papperna i dem.
De tog mig nästan 3 timmar, fatta att vi hade lite
papper :O

Då var kl 17 och jag insåg att de var många timmar
kvar till jag skulle gå lite sällskap.
Hade tröttnat rätt mycket på mig själv vid de
här laget.
Så de fick bli till att hyra senaste Irene Huss filmen
över tv:n.

Lagom till den var slut kom Daniel ÄNTLIGEN hem.
Då blev de slapp i soffan med morden i midsommer
och en cola.

Igår onsdag tänkte vi börja med kaklet rätt tidigt
tyvärr hade vi missat att primern man skulle ha
på väggarna skulle torka in några timmar först.
Så istället för toan fick vi roa oss med trappen
och låset på dörren istället.

Men vid 4a tiden kom han äntligen igång och
kunde börja med sitt kaklande.
Sen gav han inte upp förens klockan närmade sig
21 på kvällen.
Då tyckte jag att de fick räcka för idag och magen
behövde fyllas på med lite kvällsmat istället.
Så när allt var undan städat åkte vi och köpte
mat å hyrde film.

 som sagt han kan när han vill :)
 de blir nog kanon de här.
 några mer trappsteg hann han oxå med.

Idag åkte vi till Linköping vid 11 tiden.
Precis när vi skulle gå in på Ikanohuset och möta
upp de andra passade en fiskmås på att skita ner
både Daniel och mig. Mindre roligt, fast som tur
var träffa den bara armarna och lite på Daniels
tröja.

Sen blev de lunch och lite shopping inne på Ikea.
 Winnsan tog en pause.

Thella hittade ett par älv vingar på Lindex och
Oliwer köpte 60 pokemon kort för 70:- så båda
barnen var väldigt nöjda när vi påbörjade
vår resa hem igen.
 Trött älva påväg till Hallsberg

Tack Mormor och Morfar för ni har haft barnen
i några dagar, tur mormor har semester ett
tag till så hon hinner vila upp sig lite innan jobbet
väntar igen. ;)

Påvägen hem stannade vi till i Hallsberg hos Kristin
och gänget. De hade börjat med tacos när vi kom.
Så först blev de tacomys innan vi tog en kladdkaka
fika på deras nybyggda alltan.
Trevlig och gott som alltid.
 barnbordet var toppen bra.

Nej nu ska jag ta fram gummiklubban för klockan
är snart 23:00 och inget av barnen sover.
Undrar vad de fått för nya bra rutiner ner i Fallhult?
Nej då så länge har de förhoppningsviss inte fått
vara vakna, men Thella sov ju 1 timme i bilen
så hon är väl inte så trött än.

Hej på en stund.
Kram



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0