Mormor och morfar på besök.

I fredags kom mormor och morfar på besök.
De kom redan vid lunch tid, så de blev lagom
att sätta sig och äta när de dök upp.

På förmiddagen hade vi plockat lite här hemma
och Daniel var iväg med Fredde för att hämta
hem sten till rabatterna på framsidan.

Frukosten intogs inte förens 20 över 11,
är de semester så är de eller hur ;)

Efter maten åkte Daniel och mormor iväg på
lite ärenden.
Morfar, jag och barnen började ösa stenen i
rabatterna.
De blev så fint så. Synd bara att de saknas super
lite till den vid köksfönstret.
Men de får handlas en annan dag. Ev på måndag
om Fredde har tid att följa med Daniel då?

 barnen passade på att
bada lite innan kvällsmaten.

 grillat stod på menyn.

Lördag

 Är jag fin nu?

Oliwer åkte till kompisen Robin vid lite efter 10,
sen såg vi inte honom igen förens vid 16 tiden.

Efter att vi lämnat honom åkte vi upp på stan för
att hämta hem Thellas nya stora stol.
Snacka nöjd tjej som gick ut ur affären och
satte sig i bilen. Daniel fick montera bort den
lilla stolen på en gång, för de skulle hon inte
sitta i mer.
 tjejen som inte ville lämna bilen.

Sen åkte vi hem och hämtade upp mormor och
morfar för att åka och handla lite till kvällsmaten.
Denna gång blev de ica maxi, en affär jag knappt
aldrig varit inne i.
De blev en dyr affär iallafall, då vi kom ut med en
ny tv åt Oliwer.
Hans gamla ärvda tv funkar knappt längre, de är
myrornas krig när man ska försöka titta på den.
Å nu hade de ett erbjudande på 19 tums plattv för
999:- så en sån slog vi till på.

Hann in en snabbis på plantaget oxå för att köpa
blommor till krukorna i rabatten vid brevlådan.
De blev super fint, undrar bara hur länge de
klarar mina icke gröna fingrar?


Efter att vi hämtat hem Oliwer så målade han sin
tavla medans vi gjorde pasta sallad till kvällsmat.
 Thella övervakar.
 Oliwer, Thella, hjärtan, pokemonboll
och solen. Tja han kan allt måla han mä :)

Vi hade inte berättat för Oliwer att vi köpt en
ny tv åt honom. Så han blev en aning förvånad när han
kröp upp i sängen för att se slutet på sommarkrysset
på sin super dåliga tv.
En glad son hade vi resten av kvällen.
 

  Söta små troll när de sover.

Idag packade mormor och morfar in barnen i bilen
och lämnade stan vid 11 tiden.
 Hej då Älskar er.

Så idag har vi levt livet man levde innan barn.
Vi såg en film till frukosten, städade på vinden,
röjde på Thellas rum, lagade lite grejer inne
i datarummet. Var ute och gick från 10 över 4
till 7. Men då stannade vi hos Fredde för lite vatten
pause oxå en stund. Vi gick från oss till Fredde, sen
vidare till Coop och sen hem igen.
De var riktigt skönt att traska runt lite å röra på
fläsket. Ska försöka hinna med en sån promenad
till innan vi ska hämta hem barnen på torsdag.

Till kvällsmaten såg vi film nr 2 sen har vi slappat
framför datorn resten av kvällen.

Imorgon blir de fixar tajm igen, gips skivor ska
köpas och sågas, trappsteg ska sågas och gips
skivor ska limmas fast. Poolen skulle behövas
tömmas oxå.
På tisdag jobbar Daniel så då ska jag ha en dag
för mig själv, eller om jag nu inte får jobb vill
säga.
Sen blir de till att jobba arslet av oss på onsdag
igen, för på torsdag hinner vi väl inte de innan
barnen ska hämtas i Linköping.

Nu ska jag ge upp för dagen, måste sova lite så
jag orkar med morgondagen.

Kram på er.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0