Strul med nerladdningen av kort.

Men nu är de äntligen fixat, Daniels snälla
kompis Korra kom förbi och trollade lite
med datorn.

Så nu tar jag igen alla bloggfria dagar
på 2 nya blogg inlägg var tanken. :)

Förra veckan var min sista på jobbet i Lillån.
För er som undrar så har jag ett fast jobb i ett
bemanningsföretag, och de hyr sen ut mig till
olika förskolor i Örebro kommun.
Nu har jag haft turen att i 2 terminer jobba på
2 förskolor i Lillån, en termin på varje ställe.
Men nu efter sommar hade de inge mer jobb där :(
Så nu får jag istället hoppa runt på olika fsk igen.

Sista veckan på jobbet var ganska känslosam.
Jag kommer VERKLIGEN sakna dem MASSOR,
kan nästan börja grina bara jag skiver om de.
Lisa och Anneli var verkligen toppen att ha som
arbetskamrater.

Förra måndagen var Daniel, barnen och jag uppe
på stan för att handla födelsedagspresenter till
systrarna Eriksson. Vi avslutade shoppingen med
att äta grekiskt mat ute.
Mysigt och gott å dyrt tyvärr.
 

Jag fick oxå hem mina efterlängtade böcker
jag beställt som sommar läsning.


I onsdags var Daniel och jag på marieberg
för att köpa en skjorta till honom som han
skulle ha på Anna Klaras och Mickes bröllop.
Hittade tillslut en men oxå lite grejer till
barnen. De fick varsin uppsättning av badkläder,
och Thella fick oxå ett nattlinne och en klänning.
 

I Fredags lämnade vi ut barnen till farmor o farfar
på kvällen. Sen åkte vi på bio och såg Jonny Depp
som pirat.

På lördagen var de äntligen dags för sommarens
stora händelse,  Anna Klaras bröllop.
(De får bli ett eget blogginlägg lite senare.)

Söndagen spenderades först några timmar i fina
Vadstena för att få lite frisk luft i lungorna efter
gårdagens partande.

Sen var de raka vägen till Lillån för att hämta hem
barnen som hade varit på Amilia och Majas kalas.
 Thella ville inte lämna ifrån sig Majas
vingar, hon ville vara en älva.

Kvällen avslutades sen i soffan med en pizza, popcorn 
och filmen Draktränaren.
 GÖTT

Nu i måndags lekte Oliwer med kompisen
Robin, Thella hade ingen att leka med så
hon passade på att måla sin tavla som vi
har tänkt gjort så himla länge.
 koncentration
 Thella, en hund i rosa koppel,
sol och moln.

Sen gjorde jag pannkakor till ett helt kompani.
 de åt och åt och åt.

I Tisdags var Emma, Fredde och tjejerna över
på lite kvällsmat. Vi kom på att vi skulle pröva
Daniels alla bra att ha grejer. Å denna gång var de
pizzastenarnas tur.
De blev faktiskt himla gott , bara att pizzabotten var
lite torr men de får vi ändra på nästa gång.


Till efterrätt åt vi hemma gjord äppelpaj, jordgubbar
och glass.
 smile. :)

Igår onsdag höll vi på att röja här hemma.
Finns en del att röja för er som tycker vi
röjer mycket.
Sen gav vi oss på poolen, tänkte ge den ett försök
på trallen.
Men efter mycket om och men fick vi ge upp och
börja tömma den igen.
Fast barnen hann med ett lite bad iallafall tur var väl de.


Vi var oxå på kalas hos Fredrik och Nina.
Denna gång var de Fredrik som blev ett år
äldre och klokare. ;)

Idag Torsdag är de yttligare ett födelsedagsbarn.

GRATTIS AMILIA PÅ 6 ÅRSDAGEN.



Oliwer åkte hem till kompisen Oscar lite efter 11 idag,
sen såg vi inte honom mer förens kl 18 när vi hämtade
hem honom. De blev mycket lek idag, å tack vare de hann
vi med en massa här hemma oxå.

Stackars Thella hittade ingen som ville leka med henne,
alla vi ringde var borta. :(
Så hon fick snällt nöja sig med mamma och pappa.

Först tömde hon och jag rabatten ifrån en massa jord
på framsidan, sen sågade vi ner en massa virke som
skulle till tippen.
Daniel röjde i garaget och började bygga en hylla dit.
Medans han gjorde de städade jag ur förrådet på baksidan
och samtidigt tömde vi den gamla poolen på vatten, och
tog fram den "nya" istället.

Så Thella hann med att bada lite oxå innan de var dags
att hämta hem Oliwer och åka till tippen.
 balansgång var skoj.
 skynda er med poolen nu.
 hon trivs som fisken i vattnet. :)

Imorgon kommer mamma och pappa hit över helgen,
sen ska de ta med sig Oliwer och Thella hem i några
dagar. Så medans barnen är i Fallhult tänkte vi försöka
fixa lite här hemma. Finns ju lite att fixa om man säger
så. Just nu är de toan nere, trappen, rabatterna på
framsidan och runt trallet på baksidan.
Så om Daniel och Fredde hinner få hem stenen imorgon
kanske vi kan fixa lite med de över helgen å sen kan
vi ta de som ska fixas inne nästa vecka.
Önske tänkande jag vet, men hoppet är de sista som
lämnar en har jag hört ;)

Nu ska jag ta och sova lite, får bli en bröllopsblogg
imorgon om jag hinner innan mamma o pappa kommer
annars får de bli under mina barnfria dagar/kvällar :)

Kram på er i värmen.

Å föresten GRATTIS
Malou och Emil till ert fina hus ni har köpt.



Kommentarer
emma

Tack för en supermysig pizzakväll hos er, tack för gratulationen till Amilia, va duktig Thella är på att måla, om jag vore er skulle jag börja med toan istället för trallen så vi slipper det eviga springet med ungar upp till toan när vi är hos er för att alla barn är så rädda för att bli lämnade ensamma på eran övervåning;)

tror jag fick med alla mina kommentarer nu ..kramis

2011-07-08 @ 07:17:49
Malou

Jag håller med Emma! Men toan alltså. :-)



Och tack så mycket! Vi är jättenöjda med huset. Eller ja, en så länge i alla fall, vi har ju inte flyttat in än. :-)

2011-07-08 @ 18:10:51
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0