Uppsala och Gävle över helgen.

I fredags jobbade Daniel så barnen och jag
fick klara oss själva. Vilket vi gjorde alldeles
utmärkt.

Thella och jag bakade en sockerkaka, receptet
var Lisas och för en gång skull lyckades jag
baka en hel och god sockerkaka. :)


Vi packade oxå inför några dagar i Uppsala
och till kvällsmat åt vi hemma gjorda hamburgare
och såg en film.
 syskonen bus

När Daniel kom hem bäddade Thella och jag ner
oss i min säng och kollade på postkodskampen
och Daniel å Oliwer såg filmen en gång till.
Dumma mig hade vi hyrt.

Läste oxå ut en skit bra bok som jag läst på
i 2 dagar. Den var riktigt bra och jag längtar
som bara den tills författaren kommer med sin
2a bok 2012.

I lördags kom vi inte iväg till Uppsala förens
runt 12 tiden.
Lite felkörningar pga att gpsen alltid visar "rätt"
väg (enligt Daniel ska man följa gpsen och
inte skyltarna)´

Framme i Uppsala började vi med lite lunch på
Ikea med Lollo och hennes familj.
Sen handlade vi lite mat till helgen och åkte
sen vidare hem till dem.
 Stina fick presenter av oss.
 Bra när man kan låna dem ett
tag och sen lämna tillbaks när de låter.
 Fina Stina.

Resten av dagen blev häng i trädgårdsmöblerna
och grillat å gott att dricka.
Riktigt trevligt och roligt.
Blev en rätt sen kväll och tidigt uppgång på
Lördagen. Måste erkänna att huvudet inte
riktigt hängde med som de skulle.

 Rött är inte min grej, men
Daniel och Jonas hade inga som helst problem
att få i sig de.
 Inget party utan facebook ;)

Söndagen 17 juli

Vid 12 tiden hoppade vi in in bilarna och började
resan till Gävle. Vi skulle äta hemma hos Lollos
mormor och morfar. (Min mormors bror)
Kom fram lite efter 13 då var redan Lollos syster
Helene, hennes son Vilde och Lollos dotter Miranda
där utanför. Lollos morbror Kenneth var oxå där
så de var jätte skoj att träffa alla.
 Kenneth med Stina i famnen.

 Kenneth, Lollo och Rune.

 Lollos mamma bodde i de höga
gråa huset som ni ser.

 Vilde

 Blommor fanns de gott om :)
 Rune.

Oliwer, Miranda, Lily och Thella satt i köket o åt.
 
 Lisbeth och Lollo.

Lite kort på huset Rune och Lisbeth bodde i.
 
 

Efter maten och fika gick vi ner till Lollos mammas
kiosk för att kolla hur den såg ut och hälsa på henne
lite. Lollos mamma hade jag aldrig träffat så de var
extra roligt.
Kiosken låg i andra änden på gatan där Lollos
mormor och morfar bodde.
 
 Mariana Lollos mamma.
 Och hennes Anders

Sen tog vi bilarna till en jätte stor park där barnen
fick leka och vi vuxna satt och pratade.
 
 
 


Mata ankorna gjorde vi oxå innan vi traskade
tillbaks till bilarna.
 
 Hellas lilla goding Vilde.

Innan vi sen åkte "hem" till Uppsala igen stannade
vi till på ett pizza ställe och åt en pizza.
 

Alla som känner mina barn vet ju hur otroligt
fjantiga de är med katter och hundar eller
djur överhuvudtaget.
Men nu ska ni få höra.
Hella Lollos syster hade en liten hund vid namn
Totte. Fråga mig inte om rasen, den hade nos,
4 ben och svans de är vad jag vet.
Hur som helst så fick jag Oliwer till att klappa på
hunden och efter de vill han klappa på den flera
gånger, till och med Thella vågade.
Blev en aning mycket tjat om en hund sen
i bilen till Uppsala. Nästan så jag ångrade
mig att jag hade tvingat Oliwer klappa Totte.

BILDBEVIS



Trötta barn hade vi i bilen till Uppsala.

Måndag 18 juli

Vi var först runt i lite leksaksaffärer och
några klädaffärer. Oliwer och Thella hade
fått lite semester pengar av farmor och farfar
som de gärna ville handla upp.
Oliwer köpte någon pokemonlåda, star wars
suddigum och en bok.
Thella kom hem med 2 my little ponnyhästar,
hello kitty balettklänning och ett diadem.
 sötisar.

Sen gjorde Daniel och jag köttfärssås till kvällsmat.
Och resten av kvällen slappade vi i tvsoffan efter
att Lollo och jag tagit en promenad med Stina.

Igår tisdag packade vi in oss i bilen efter frukost
och lite lek.
 iphone nördarna
 tv tjejerna.
 Charmtrollet Stina.

Vi var hemma runt 14 och då fick vi börja
sanera bilen efter en liten yogurtolycka.
Efter upp packning och lunch tog Thella
och jag en promenad till återvinningen
med en massa grejer.
Oliwer var ute och lekte med Mira.
Dagens roligaste nöje enligt barnen var att
samla på paddbebisar på baksidan.
De döpte dem till och med.
 

Nu ni ska jag tipsa er om världens bästa
bananflug dödare.
  
De dör som flugor ;)

Idag onsdag har vi haft en görasakerutanbarndag.
Thella lämnade vi hos Sigrid halv 11 och Oliwer
hos Isak lite innan 11.
Sen åkte vi till Willys och STOR handlade.
 hade hellre lagt pengarna på annat.
Men nu är kyl, frys och skafferi påfyllt för en tid framöver.

Efter de hann Daniel börja med att kakla klart väggen
vid fönstret på lilla toan.
Jag passade på att baka lite.
De blev 2 Lisa sockerkakor och 2 omgångar Oliwers
favis chokladmuffins.
 

Isak och Oliwer kom hem till oss och lekte de
sista timmarna innan de var dags att ge upp
för dagen.
Faster Nina, Fredrik och William kom oxå förbi
för att kolla på virket de ska ta med sig från
baksidan.
Så mitt nybakade fikabröd kom väl till pass
om man säger så.

Thella kom inte hem förens runt 17:30.
Så imorgon kommer nog Sigrid och hennes
storebror Ebbe hem till oss för att leka lite.
Sigrids föräldrar måste ju oxå få lite renoverings
tid utan barn. ;)

Till kvälls mat grillade Daniel så nu är magen
mer än mätt och jag ska ta och lägga mig.
Trodde inte klockan var så mycket men shit
hon är ju snart 00:00. :o
Bäst att sova lite nu.

Kram på er.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0