Åskan mullrar och de är sååååå varmt.

Hoppas verkligen inte de är detta väder imorgon
på Oliwers första skolavslutning.

Inatt vaknade Daniel och jag med ett ryck lite
efter kl 4. Jäklar vad de åskan mullrade då.
Himlen var alldeles gulaktig, men sen blev de inge
mer åska.

Jag tog Thella i vagnen och gick sen med Oliwer till
skolan imorse, så Daniel fick sova lite innan han skulle
iväg till jobbet.

När vi kom hem för att äta frukost och göra oss
iordning för stan hann Thella bli något sur på mig
och Daniel.
Hon skulle minsann ha en klänning med snurr på
och de tyckte inte henne elaka mamma.
Hon gick till slut med på att pröva mammas val
av klänning men hon sparade inte på de sura
kommentarerna.
- De här kommer minsann inte alls bli bra, den
snurrar ju inte.
surfia

När jag sen var på toa och gjorde mig iordning byte
damen om till sitt val av klänning.
 njöd liten tjej.

Fast inte så länge för sen fick hon byta om till
ett 3e val och de gick hon med på OM hon fick
byta om till sitt val så fort vi kom hem igen.

Vid 10 tog Thella och jag bussen upp på stan för att
köpa present åt Sigrid och Stina. Kom dessvärre bara
hem med present till Stina och en massa kläder åt
barnen. Sigrid får vi gå på paketjakt en annan dag.
 väntat på bussen.

Thella fick en klänning med snurr (vad annars?)
 finaste
 och ett linne å snurrkjol.

Och Oliwer fick en t-shirt, linne och shorts.
 
 bästaste

Vid 3 tiden var vi och hämtade hem Oliwer från
fritids, gick en sväng till konsum för att fylla
på kylen med lite små saker.
På vägen hem började de åska och blixtra, men
inte så himla mycket fast de höll på i över 1½ timme.
Men vi stannade till en stund i en lekpark för att
gunga lite.
 pluttisar
  KÄRLEK

Oliwer somnade precis 20 över 8 samtidigt som
Daniel klev innan för dörren.
Han hade varit med om värsta åskovädret ute
vid jobbet, de hade regnat in så de hade fått skyffla
vatten.
Han hade tydligen inte tröttna på de, för han tog med
sig de hem hit.
Jäklar vad de regnade och åskade. :O
Jag kollade aldrig hur länge men säkert mer än 30
minuter höll de på att blixtra och åska.
Nästan så jag blev lite rädd där en stund.

Men som tur var slutade de lagom tills sista
avsnittet av DHW började.
Å de var tur de för jäklar vad bra de var idag.
Längtar som bara den efter nästa, men de kommer
ju inte förens efter sommaren :(

Nepp nu blir de sängen började visst 6:30 istället
för 8:30 som jag trodde.

God natt med er.
KRAM


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0