Städ/tvättdag, filmkväll, fotbollscup och Fam Zetterlind.

I lördags tvättade jag och städade av lite på övervåning,
jag röjde inne på vinden (de behövdes verkligen.)
 

Daniel satt upp de sista taklisterna, så nu ska de
bara finputsas lite.
 fint eller hur ;)

Thella och Oliwer fick varsin dammtrasa för att de
skulle damma av sina rum.
Tror inte riktigt de tog sina uppgifter på allvar.
 Thella tvättade hundis
 Oliwer lyssnade på musik och byggde lego.

På eftermiddagen kom Emma och tjejerna över.
Daniel passade då på att åka på killfest istället.
Emma och jag fixade lite tacos och barnen lekte,
sen satte vi oss i soffan och kollade på filmen
Trassel och åt godis.
 

Emma och tjejerna åkte sen hem runt 21.
Precis lagom tills jag lagt barnen började de
åska och blixtra som bara den.
Jag som verkligen gillar åska........NOT.

Den natten sov jag skit dåligt, plus att
Daniel inte kom hem förens efter 2.
Thella hosta hel natten och därför sov
jag inne hos henne. Eller sov och sov
jag försökte sova.

Kl 8 på söndagmorgonen ringde klockan.
Oliwer och jag traskade upp och åt lite
frulle innan vi cyklade bort till fotbollsplanen.
Laget skulle mötas där innan de skulle åka
till Latorp. Oliwer fick åka med Linus snälla
föräldrar. Thella skulle nämligen på kalas
kl 10 så vi var tvugna att stanna kvar hemma
tills dess.

Efter att vi lämnat Thella åkte vi vidare till
Latorp för att se på 2 förluster och 1 vinst,
innan de var dags att åka och hämta hem Thella
från kalaset. Sigrids snälla föräldrar hade låtit
Thella stanna kvar 1½ timme extra efter att
kalaset var slut, så vi skulle hinna se på Oliwer.

 Oliwer har nr 2 med vit tröja.
 Tackar för bra spel.
 Genomgång av spelet.
 Kisspause. :)
 MÅLLLLLLLLL. Inte Oliwer men Pontus.
 Mera tack
 Blivande fotbollsproffs?,
nej gympa är nog mer hans grej.

Sen var de bara hem och duscha och äta lite mat,
innan vi drog iväg på nästa äventyr.
Denna gång styrde bilen mot Hallsberg och Fam
Zetterlinds nya villa.
Verkligen hur fin som helst. VILL HA. Men kanske inte
där ute på landet, och med de höga handfaten å spegeln;)
 saknas lite alltan och gräs.
 men fika fanns de.
 å en grillmästare.
 vin till fruarna fanns de med. :)
Det kanske kan bli folk av mig med, eller vad säger
du Kristin ;)
 maten var super god.

Tack för fika och mat, de gör vi gärna om igen:)

Vi kom inte hem förens runt 21:30 igår kväll,
så barnen somnade väl runt 22:00.
Själv hamnade jag en stund framför datorn för
att ladda ner korten, men blogga orkade jag
aldrig göra för jag var för trött.

Idag hade vi studiedag på jobbet, så här har
de planerats och ordnat inför nästa termin.
Efter jobbet tog Daniel med sig barnen ut
till landet för att kolla farfars skorstens rivning.
Under tiden fick jag lite egentid att fixa allt
som behövdes göras.
Så nu har jag ÄNTLIGEN ringt och gratta Lollo
till lilla Stina, planerat midsommar med Elle och
bokat sovplats till bröllopet vi ska på den 2 juli.
Bättre sent än aldrig som de så fint heter.

Tröttnade på Thella idag så hon fick sitta i "buren"
en stund ;)


God natt med er nu ska jag krama kudden.



Kommentarer
Madde

Det där att få upp lister är pricken över i:et tycker jag!



Ha en skön kväll!



Kramiz Madde

2011-06-13 @ 22:48:23
URL: http://madde-sign.blogspot.com/
Evelina - BF 5 juli

Ja de är häftiga :) Jag köpte dem på en ny outlet i Västervik (vid lager 157). De kostade 399:- har inte sett dem innan. Kan tänka mig att det är på just outlets man hittar dem. Lycka till i sökningen efter dem :)

2011-06-14 @ 09:24:53
URL: http://evelina84.blogg.se/
Evelina - BF 5 juli

Ja nu är han inte så liten längre...stora killen ;)

2011-06-15 @ 18:39:15
URL: http://evelina84.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0