Midsommar i Strömsnäsbruk :)

Jag slutade tidigt i Torsdags (Tack Lisa) så vi
kunde komma iväg ganska skapligt.
Fick oxå en jättefin blomma av Lisa, Anneli och Maria
på jobbet, hur snälla som helst är de där tjejerna.
Kommer sakna dem och stället MASSOR :(
Har bara denna veckan kvar att jobba där nu. *snyft*
 Tusen tack tjejer.

Var framme i Strömsnäsbruk hos Elle med familj
runt 20:00, åt en kvällsmacka och bäddade
iordning för att sen lägga barnen.


MIDSOMMARAFTON

Bjöd på både regn och sol, vi tillbringade fm
hemma i huset och på gården.
Efter en liten midsommarlunch och
jordgubbar med glass åkte vi ner till
resningen av stången.
 
 


Satt i nästan 1 timme i blåsten och lyssnade på
en tjej som "sjöng" visor, lagom tills man skulle
dansa kring midsommarstången kom regnet.
Lite smått irriterande, men de slutade rätt snart så
de blev en snabb dans runt stången innan vi åkte
hem igen för att fortsätta firandet med grillat
till kvällsmat.
 
 
  
 Här kollas det på Saade.
I Lördags

började vi dagen med att fira lilla Filippa som
fyllde 1 år. Lilla godingen fick en super fin klänning
av oss som jag bestället av en mamma jag haft på
jobbet som gör jätte fina grejer.
 paketöppning.
 1 åringen i våran present.

Efter lunch åkte vi till ett lekland för att rasta
barnen lite, i de underbara regnvädret.
 
 
 Den här åkte Thella.
 livsfarlig, jag hade ALDRIG åkt den.

Hann in för att handla lite innan de var dags att
bege sig hem för att hinna äta mat innan de var
dags för att ha kalas för 1 åringen.
 mer presenter.

Kvällen avslutades sen i tv soffan med godis och
Eric Saade till tjejernas förtjusning :)

Idag Söndag

sov vi länge och packade sen ihop oss för att
köra hemåt efter lunch.
Så på fm lekte vi hemma i trädgården med alla
roliga saker Emmy och Filippa hade.
Solen lyste och de var riktigt varmt och skönt.
 
 

Hemresan gick helt ok, vädret var med oss
för de kom bara lite lite regn när vi kom
till Brändåsen. Vi hann packa in allt och plocka
av jordgubbslandet innan regnet fullkomligt
vräkte ner.


Vid Gränna stannade vi i de fina vädret för att
ta en glass och leka av oss lite.
  

Nu försöker jag få barnen att somna medans jag
bloggar här. Går inte så himla bra om jag ska vara
ärlig, kan bero på att de sov en stund i bilen oxå.

Hej på en stund.
Kram



Kommentarer
Hanna

Är den röda rutchkanan som den röda på Lek och Bus landet i Örebro?

2011-06-26 @ 21:51:20
URL: http://hanchens.blogspot.com
malin widén

Hanna: Ska jag vara helt ärlig vet jag inte. Har aldrig kollat på den i örebro, men jag tror den i örebro är brantare. Oliwer åkte denna i Ljungby och han vågar inte åka den i Örebro så de var nog inte samma.

2011-06-26 @ 22:06:55
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Cissi

Härliga bilder och dans runt Midsommarstången, precis som det ska vara ;)



Vad ska du göra nu? Byta jobb?



Ha en fortsatt trevlig sommar!



Kram

2011-07-07 @ 08:05:47
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Persica/Jaowl

Tja nästan samma på Lek och Bus landet i Örebro, fast inte så dära gläns/blankt som i Örebro som nästan gummi, mer brantare, ja nästan stuprakt ner alltså! Nog måste ha rätt byxor.



Sambon min åkte i den, och det såg ut att göra ont efter ha träffat hans röv och rygg, hårt och ordentligt slagen :o/. Han, ja som ett litet barn hahahah jag som hade tänkt åka i den, men vägrade efter sett han åka!!! Min styvson åkte även i den, lätt och smidigt när han var mindre. Måste ha rätt byxor, om jeans eller dylikt... NADA!



Oliwer är väldigt lik dig, Malin! Thella lutar mer åt Daniel och lite dig. Kramar i massor

2011-07-07 @ 13:37:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0