Sol, sol och återigen sol.

Ja så har våra dagar sett ut nere i Småland.

 Innan vi åkte hjälpte familjens
prinsessa till att fylla på vatten till fiskarna.

Vid 2 tiden var vi framme i Vimmerby då passade
vi på att stanna till hos Malou, Emil och Winnie.
De skulle precis äta lite pizza så vi lurade till oss lite.
 Winnie blev så glad när vi kom.
 Oliwer går inte en meter utan sin
nya leksak, MP3 spelaren.

 gott med pizza.

Efter maten fick jag med mig Malou ner på
"stan" en sväng. Ville kolla på skor till bröllopet
vi ska på i Juli. Men jag hittade inga i min storlek,
så den jaken får jag ge mig ut på senare igen.
Men nu har jag iallafall en klänning att ha på mig.
Tack för lånet bästaste syster Malou. :)

När vi var klara följde Malou med familj med oss
ut till Fallhult. Där stod grillen klar för att ordna
kvällsmat. Den intogs ute i solen i de härliga
sommarvädret. WE LOVE IT :)

 Till Thellas stora glädje var
morbror Pierrsa äntligen hemma igen.

På lördagen åkte hela gänget ner till Hultsfred
för att göra gågatan osäker.
Köpte lite kläder inne på family house.
Eller mormor gjorde, Thella fick en klänning och
Oliwer ett par shorts. Själv köpte jag mig ett par
vita leggings som jag ska ha under klänningen
jag lånat av Malou.

Resten av dagen tillbringades ute i solen på baksidan,
med ett lite solstopp då vi tog en promenad upp
till gammelmormor för att säga hej.

Barnen badade i vattenspridaren.
 
 visa går in för solningen mer än andra.
 andra "solade" i skuggan.
 sommarfin.
 här har man många barndoms minnen.
 delar av gänget samlade.
 våran klänning tjej.

Jag kan inget om blommor, men visst var väl de
här värt att fota. Hur fint var de inte. ?


På kvällen åkte alla killar utan Oliwer och morfar
in till Vimmerby för att ha killkväll.
Vi andra köpte kinamat och hade kortspelskväll.
 morbror Pontus kom förbi en sväng.
 allt på en gång, mat, godis o pokemonkort.

Söndagen tillbringades återigen mest ute.

 pusselkoncentration.
 soffhäng.
 sitt ner i båten vi kör nu.
 kusin Tim kom och lekte med oss.
 sommarfin.

Efter att alla killar kommit hem igen och vi ätit
lunch gick vi upp till gammelmormor för att få
i oss lite fika i värmen.

Oliwer höll i kameran så de är blandad kompott
på korten. :)

 finaste gammelmormor.
 Timpan
 Tappo och mannen.
 fikat
 plutten.

Sen försökte vi ta ett kusin kort vid den fina blomman.
Gick sisådär tills de hela spårade ut totalt.
(tack vare Malou)
 hallå kan allt titta hit?
 snälla kan en av er titta på mig iallafall?
 NU börjar de lika något bara ett till.
 ups vad händer?????
 vid de här laget hade jag gett upp
blev inge bra kusinkort denna gången heller.
Men roligt hade barnen iallafall, tack vare Malous hjälp
till att försöka få dem att titta på mig och skratta.

När vi kom hem igen blev de mer bad i vattenspridaren.
 badfisan.

På kvällen åt vi varm smörgåstårta och spela kort.
Thella fick högfeber och yrade hela natten.

Men nu på morgonen var den borta men hon har
varit väldigt gnällig och förkyld hela dagen.
Så imorgon är de min tur att vabba med henne.
Hoppas hon slipper feber inatt och imorgon så
hon kan gå till dagis igen sen på onsdag.

Oliwer har bara tis och onsdag kvar i skolan denna
vecka. För på onsdagkväll har han skolavslutning.
Så sen har han sommarlov, men några dagar på
fritids ska han gå innan riktigt sommarlovet börjar
v 29-32.

Nu ska jag ta och gå å lägga mig, man vet aldrig
hur natten och morgondagen ser ut.

Kram på er.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0