Veckan som gått.

Ja återigen har tiden gått så himla fort
att jag inte hunnit med att blogga.
Jag är helt enkelt en alldeles för upptagen kvinna;)

Förra vecka hände de rätt mycket faktiskt.
Inte för att jag kommer ihåg något just nu,
men ändå:)

En morgon vaknade jag brevid dessa två :O

När de kom har jag ingen aning om, och vart
Daniel var visst jag inte heller.

I Torsdags efter jobbet åkte vi till Nora
för att äta årets första Noraglass.
Den är verkligen helt FANTASTISK god
som Lisa brukar säga.
Oliwer blev inte så imponerad, han tyckte
de var bra onödigt att åka i ca 30 minuter
för en glass.
 

Sen snabbt hem för att göra mig iordning för
min shoppingrunda med bästaste Annaklara.
Vi shoppade loss några timmar ute på Marieberg.
Jag hittade en klänning och ett par skor till hennes
bröllop som vi ska på den 2 juli.
Nu är de bara Daniel som saknar kläder :O

Thella har numera lärt sig öppna toadörren
utifrån ÄVEN om den är låst.
Inte alltid lika kul som hon tycker att de är.
 Nöjd inbrotts prinsessa.

I Fredags var de sommarfest med jobbet,
alltså fest för oss personal.
Snälla Lisa kom och hämtade upp mig så vi
tog sällis bort till Svampen, där festen hölls.
Riktig trevlig tillställning och god mat var de oxå.

Innan jag gick på festen var jag tvungen att fota
vår lilla fredagsgäst.
En liten fågelunge hade trillat ner från sitt bo och
höll sen till utanför oss.
 

 Thella har skaffat ny kudde :)

I Lördags ringde bästaste Lisa och undrade om
jag ville shoppa på marieberg med henne.
Självklart ville jag de, så jag lämnade man
och barn hemma och drog på en nyslösapengar
runda.

Denna gång blev de bara grejer till barnen, förra
gången var de bara till mig.
 Thella
 Oliwers plus en ny fotboll.

Thella och Daniel lekte godisaffär,
Daniel fick sälja och Thella äta.
Bra uppdelat tyckte hon.
 

Thella hade oxå ett byta klänningrace.
 mormors inköp
 mammas inköp

På kvällen efter shoppingrundan med Lisa
hann jag inte mer än hem förens Fredde
ringde. Han och tjejerna kom förbi med lite
grejer, de hela slutade med att vi ringde
efter Emma oxå så grillade vi ihop.
Sånt gillas MASSOR.


I går Söndag var de riktigt skitväder
ute, så jag och Thella fick för oss att vi
skulle baka Annelis goda äppelpaj.
De gick sisådär, först hamnade i komposten
och andra blev inte som jag tänkt mig.
Men man kan inte lyckas med allt.
Thella hade kul när hon fick baka iallafall.
 de är varmt nu mamma.

Sen röjde vi i alla klädlåder både hos barnen och
oss vuxna. Thellas bruna garderob i hallen tömdes
och flyttades in andra garderober.
Så nu kan vi bära ner den och slänga ut den
i boden om den inte ska till tippen.

Till Oliwers stora glädje ringde Noel på dörren,
så de hann leka några timmar innan Oliwer
skulle på kalas emellan 15-18.När han
var på kalaset passade vi på att åka upp på stan
och ta en sen lunch på Java.
Thella fick en glass och vi andra tog varsin
sallad.
 men smörpaketet var roligas.
 konstigt vatten i fontänen på stan.

 Duktiga storebror borstar lillasysters
tänder.

 Måste hitta gardiner åt Oliwer snart
inte allt för snyggt med hans överkast direkt.

Nepp nu var de färdig bloggat för idag.
Nu ska jag se CSI innan sängen kallar.
Bye på en stund.

Å Elle nu är vi snart hos er igen, räknar
ner som bara den här :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0