Ensam hemma....

och det händer inte allt för ofta.
Rätt skönt igentligen men lite ensamt är de.

Tänkte passa på att blogga lite innan jag
ska bädda ner mig i soffan och kolla på lite
film Daniel hyrde åt mig igår.

Förra fredagen jobbade Daniel så barnen och
jag åt kycklingklubba och pommes ovanligt nej inte precis.
Men det är en favis rätt här hemma, de och tacos.

På lördagen fick vi för oss att vi skulle tapetsera
om i köket. Köpte nya tapeter -08 men de har
legat på vinden sen dess.
Vi går inte under namnet familjen blixten som ni
kanske har märkt.
Men nu innan vi får hem nya köksmöblerna vill
vi få lite hela tapeter att titta på.
Skulle vi ha valt nya tapeter nu hade jag inte valt
de vi valde, men men de duger.

Hur som helst Daniel och jag började men avslutade
arbetet efter ca 20 minuter då vi gav upp.
Hatar verkligen tapeter............
 

Som tur var kom snälla svärfar över och fixade köket
på någon timme. Samtidigt kröp Daniel under huset för
att stänga av kallvattnet så vi kunde sätta in den nya
toastolen upp på toan.
 vi gillar annars toaletter med bara hål;)

På söndagen hade barnen kompisar över för lite lek.
Oliwers kompis Robin var här och Thellas kompis Isak.
 

Vid 4 tiden kom farmor, farfar och faster Nina m.familj
över för lite kalasfika.
 
 

Efter en intensiv dag somnade de på en gång.


I tisdag åkte vi och bowlande efter att jag slutat.
 
 Största och minsta skon.
24 och 50 (om jag minns rätt)

Thella fortsätter med att ha sin alldeles egna
sov ställning.
 

Torsdag den 10 mars firade vi Tessan här hemma
med att äta hennes specialitet kladdkaka.
GRATTIS TESSAN PÅ 30 ÅRSDAGEN.

 Saknar dig MASSOR:(

Igår fredag lyckades jag åka på magsjukan.
Skit kul..... not.
Helst inte eftersom jag sov i Lillån i tron om
att jag skulle öppna på fredagen.
Men inte då sov oroligt och hade en mag som
levde liv. Vid halv 4 fick jag gå upp och tömma
den, innan snälla Emma skjusade hem mig mitt
i natten. Och tur var väl de för så fort jag kom hem
kom de andra vägen oxå :(

Daniel och Oliwer vaknade när jag kom hem och Oliwer
blev lite bekymrad över att vi nu inte kunde åka
till kyrkogården och tända ett ljus för Tessan.
Vi skulle nämligen ha gjort de på torsdagkvällen, men
se berättade Oliwer att han tyckte de var lite otäckt
att gå dit så sent på kvällen, så vi bestämde att vi
skulle gå dit på fredagen istället innan de blev mörkt.
Å nu när jag var magsjuk kunde vi ju inte de:(

Hela fredagen var jag inlåst i vårat sovrum, barnen
såg jag inte förens på eftermiddagen när de stod utanför
ytterdörren och sa hej och hejdå.
De skulle få sova hos farmor och farfar hela helgen
för att förhoppningsviss slippa bli magsjuka.
En aning ensamt för mig men bättre för dem.

 kolla in oliwers mun.
 hej då mamma bli frisk nu.

Idag har jag mest slappat och tvättat.
Hunnit att sen en film har jag oxå.
I rymden finns inga känslor, rätt bra film faktiskt.

Men nu kära vänner ska jag bädda ner mig i sängen
och ha melomys med mig själv.

Kram.



Kommentarer
Malou

Stl 50? Inte ens Emil har det, och Daniel har ju nästan lika stora fötter som mig. :-)



2011-03-12 @ 21:08:14
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Hanna

Skönt att få vara ensam. Synd bara att du var sjuk....

2011-03-13 @ 11:42:08
URL: http://hanchens.blogg.se.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0