Gympa avslutning.

Igår var först barnen i skola och på dagis.
Daniel var iväg på kurs på jobbet några timmar
så jag fick en slapp morgon fram tills kl 13.

Sen åkt vi till dagis för att ha utvecklingssamtal
med Thellas ena fröken.
Var en trevlig stund där allt som sas stämde överns
med de vi tyckte.

Efter de tog vi med oss barnen ut till Marieberg
för att äta på pacos.
Daniel och jag tog tacos, Oliwer hamburgare och
Thella pannkakor. Riktigt trevligt och mysigt.
Sen vidare till leksaksaffären för att inhandla
present åt kusin Isak som fyller år på lördag.

På tal om födelsedagar så har vi ju 2 födelsedags
barn/vuxna  denna veckan.

2 MAJ


Grattis Linus på 21 årsdagen.

4 MAJ


Grattis Mamma, Mormor, Svärmor Monica
på din födelsedag.

Återigen tillbaks till gårdagen.
Efter Marieberg vistelsen åkte vi snabbt
hem för att byta om och fixa med lite
innan de var dags för gympauppvisningen.

Killarna var verkligen SUPER duktiga.
De började med att dansa/värma upp
till 3 låtar, sen gjorde de lite styrke övningar
innan de var dags att visa upp 4 olika övningar.

När de var klart fick syskon och föräldrar pröva
på att gympa lite, allt avslutades med staffeter
barn mot vuxna. Riktigt skoj var de, mycket skratt
blev de oxå. Daniel lyckades till sin stora glädje
filma mig så jag blir inte ett dugg förvånad om de
ligger ute på you tube redan.

Fasen blir så irriterad jag filmade ju Oliwers
uppvärmnings dans, hade velat visa den här
men jag har inte den blekaste om hur man gör.
Förut fanns de en sida jag var inne på och laddade
upp filmklippen och sen länkade dit, men nu finns inte
den sidan mer.
Är de någon som vet hur man gör så tipsa gärna.

Idag Onsdag har jag mest fixat med en massa
telefonsamtal och viktiga papper.
Sen har vi hjälpts åt att sätta upp reglar i taket
uppe i hallen så innetaket snart kan komma på plats.
 vi kör med fruarbete inte barnarbet.

Men nu är Daniel på jobbet och har kurs i några timmar
så jag ska ta och hämta hem barnen i kylan.
Får se om Oliwer ville ha med någon kompis hem idag.
Han pratade om de i morse, jag hade annars som förslag
att han, jag och Thella kunde gå på marieberg och
shoppa medans Daniel jobbade men han var visst inte
så sugen på de..... konstigt ;)

Nu lite bilder från igår.

 
 
 Thella tyckte tåludden var intressantare.
 
 Thella kunde oxå.
 
 inte riktigt lika duktig som Oliwer kanske. :)
 ah snacka fuskhjälp ;)
 Diplom för bra jobb denna termin.


Nu ska jag hämta hem barnen men vi
ses snart igen.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0