Härligt med sol och värme.

Igår efter jobbet så hade jag super bråttom
till dagis/skola för att hämta hem barnen.
Hade bett Daniel ta med Thellas cykelhjälm
till dagis så hon kunde sitta på min cykel hem,
eftersom jag hade så bråttom idag.
Och de hade han gjort, men han hade glömt
den viktigaste detaljen. ATT JAG HADE BRÅTTOM.
Så han hade istället tagit med hennes sparkcykel
oxå, gissa om det gick fort hem med den???

När vi hade 1 av våra 14 stop längs vägen kom
glassbilen till barnens glädje. INTE MAMMANS.
Mycket tjat om glass och tills slut slänger jag
ur mig lite på skämt till tjejen som körde
glassbilen.
-Ja har du glass för 2 kr så får jag väl köpa de
då.

Då tittar hon på mig och säger, nej men jag har
faktiskt en provglass som de kan få.

Lyckan i barnens ögon var total.
Synd bara att glassbilstjejen behövde glasögon.
För hon gav bara Thella en glass när Oliwer stod
brevid.
Jag kan säga att PMS KOSSAN i mig muuuuuade
rätt många gånger under resten av promenaden
hem.

Väl hemma fick de snällt dela på glassen och
sen leka på sina rum så jag hann göra mig
iordning innan jag skulle iväg igen.
Var hemma runt 20 över 5 och skulle vara borta
igen sen kl 18.
Stressigt blev de men jag hann precis.
 vill du dela en gratis glass med mig.?
 den är inte värd att köpa om man säger så.

Jag var nämligen bjuden på middag med "jobbet"
alltså min arbetsgivare. En väldigt intressant
tillställning. NOT.
Så jäkla B, det var 3 personer från företaget
de tog i hand när man kom och sa att de var
SÅÅÅÅÅÅ trevligt att få se ett ansikte på
de personer de bara pratat med i telefon.
Sen blev i infösta i ett rum, där vi fick stå och
vänta i ca 20 minuter.
Sen blev de buffé vilket ingen sa varsågoda
till eller nått, utan man såg att andra började
ta så då tog vi med typ.

Runt 20 över 8 cyklade jag hem igen,
och då hade "företaget" inte sagt ett ord
mer än hej i dörren.
Nå ja jag fick lite mat i magen och en cykeltur.
Sen fick jag träffa Linn och de var trevligt:)

Idag började jag redan kl 6:30 så jag cyklade
hemifrån lite efter 6.
Hann med att ta en pratpause borta vid Mega
när jag möte bästaste Emma.

På jobbet hade vi lite mer firande,
de händer så mycket skoj där borta nu.
Synd bara att jag kanske inte blir kvar,
men får väl hälsa på dem iallafall.


Efter jobbet cyklade jag hem för att ta med
mig Daniel och Thella till Oliwers fritids.
De firade fritidshemmensdag. Så när vi kom
var de en trollkarl där som trollade för barnen.
 Thella i sin älskade sommarklänning.

 Kusin Isac fick hjälpa trollkarlen.

Innan vi åkte hem svängde vi in på Mega för
att kolla på skor till barnen.
De fick varsitt par "foppa"tofflor och Thella
fick med sig ett par sandaler oxå.
Till Oliwer fanns det inga i hans storlek.
Får helt enkelt leta vidare.

Hemma avslutade vi dagen med lite fruktsallad
och glass.

En bra dag helt enkelt.

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och kolla
på DHW:)

Hej på en stund.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0