Lite smått irriterad

Thella fortsätter att tjata om hur fin hon
är varje morgon innan hon går till dagis.
Oliwer är kär och skickar kärleksbrev
var och varannan dag.
Daniel har varit i Stockholm i helgen
och jag, ja vad har jag gjort?
De gamla vanliga, städat, tvättat, klippt
gräset, vattnat buskar och tagit hand om barnen.
Jo just ja i Torsdags efter jobbet fick jag en Emmakväll.
Jag åkte hem till Emma efter jobbet och där satt vi
och pratade i någon timme innan vi tog en promenad
till pizzerian för att köpa med oss kycklingrulle hem.
De var sååååå trevligt  så de gör jag gärna om igen.:)

I fredags efter dagis/skolan och jobbet lekte
vi ute hela eftermiddagen tills de var dags att
gå in och städa av barnens rum och äta lite kvällis.
 Oliwer städade
 och Thella hotade. :)
 varma mackor, och köttfärsås.

Oliwer hade fått brev med posten i fredags.
Så nu blev han lite ställd, hur han nu skulle våga
fråga på henne.
 Gullisar

Lördags

Daniel åkte vid 7:30 tiden, barnen kollade
på bompa och jag försökte sova en stund till.
Men vid halv 9 gav jag upp och gick ut till
tvättstugan istället.

Efter de gick vi bort till fotbollsplanen för att
kolla in tjejerna i Oliwers klass som spelade
sin första fotbollsmatche.
Oliwer stannade kvar och tittade medans Thella
och jag skyndade oss till konsum för att köpa
mer tvättmedel.
 gott med glass.

Resten av dagen var vi ute och lekte med kompisar
på gården. Thellas dagis kompis Sigrid kom över
och lekte någon timme med Thella och Anton.
 här svärdas de

Sen var de inne och hämtade lite prinsesskläder
och riddarkläder.
Eller de var visst inte riddarkläder:)
Thella och Sigrid tyckte nämligen att Anton var en
riddare men när han fick höra de satte han händerna
i sidan och förklarade att han minsan inte var någon
riddare han var en superhjälte så de så :)
Oliwer skrattade så han nästan kissa på sig när han
hörde de små leka på Thellas rum.


På kvällen hade vi lördagsmys med de gamla
vanliga kycklingklubba och pommes.
 gött götti gött gött.
 är de lördag så är de. :)

Men Eric Saade kollade vi på när vi låg i sängen,
ifall att man skulle råka somna efter att han sjungit.
 innan Eric
 efter Eric

Söndagen gick i kompisarnas tecken.
Jag lämnade av Oliwer och Thella hos sina
kompisar Sigrid och Simon runt halv 11.
Sen åkte jag snabbt hem för att klippa gräs,
vattna buskar, jordgubbar och gräs plus hänga
lite tvätt innan de var dags att hämta hem Thella
igen vid kl 13.

Men Thella och Sigrid var inte färdig lekta, så
Sigrid följde med hem till oss för att äta lite
lunch och leka mera.
 makaroner och korv gick hem.

Oliwer var kvar borta hos Simon ett tag till
för han skulle få följa med dem på bio.

 nya hello kitty klänningen.

Ja de var våran helg, jag var helt slut körd
så när de var bompa igår kväll så halv sov jag
från halv 7 till halv 8 sen däckade jag och vaknade
inte förens 10 över 7 i morse.

Nu ska jag se CSI men sen blir de återigen sängen
för min del.

Ha de så bra kram


Kommentarer
Madde

Åh, vad gulligt att han är kär! Adam hade tjejer jämt när han var lite :)

2011-05-16 @ 21:17:46
URL: http://madde-sign.blogspot.com/
Malou

Åh, vilken söt klänning!

2011-05-16 @ 21:35:48
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Hanna

Vem fick han brevet av? Blir ju lite nyfiken....

2011-05-17 @ 05:43:00
URL: http://hanchens.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0