Solen har hittat tillbaks.

Å det gillas massor.

I Torsdags var jag tillbaks till jobbet efter
några dagar hemma i sjukstugan.
Rätt lagom lång arbetsvecka, 2 dagar ;)

I Fredags efter jobbet tog jag en promenad
hem och stannade då till på mega en sväng.
Inte bra, eller inte bra för plånboken men
för mig och barnen blev de bra.
Thella fick 2 klänningar och Oliwer en
star warströja och gummistövlar.

Barnen var ute och lekte med grannbarnen
och Daniel höll på att fixa lite här hemma när
jag kom hem.
Vi tog en sväng ut till godislagret och sen
vidare hem till Fredde och barnen (Emma
jobbade) Daniel skulle lämna en lasergrej
och jag tog hand om barnen en stund medans
de åkte iväg för att hämta något.

Sen var de bara hem för att äta lite kvällis
och bädda ner oss i sängarna.

I LÖRDAGS

Var de gårdsstädning kl 9, Daniel började
jobba då så de blev bara jag och barnen
som gick ut en sväng för att hjälpa till.
Men efter 1 timme gav jag upp och åkte till
frissan istället. Jag hade redan gjort mitt
då jag sopade bort en heldel grus från
garageuppfarten.

 Bort med vinterhåret och
fram med sommarfrillan.

Lite slapp innan vi bytte om till kalaskläder.
 

Efter frissan var de bara hem och vända för
att sen gå vidare till Isaks kalas.
Han fyllde 8 idag så vi var över med lite
presenter en stund innan Kristin och gänget
kom till oss.

GRATTIS ISAK PÅ 8 ÅRSDAGEN.

 Oliwer i nya tröjan
 Thella i en av de nya klänningarna.

Morgan blev kvällens grillmästare eftersom
Daniel jobbade till 17 och sen hoppade in
i duschen, så han fick helt enkelt kliva
av grilltronen och låta Morgan kliva på.
Och de gjorde du bra Morgan super gott blev
de, fast jag gnällde lite över köttet ;)

Barnen slocknade så fort de åkte hem lite
efter 22:00. Så jag la mig nere i soffan och
läste lite innan John Blund klubbade ner
mig i soffan och jag vaknade med ett ryck
2 timmar senare.

Idag Söndag

Gick inte ur sängen förens runt halv 10,
eller då hade jag bytt säng en gång.
Sov till 7:30 sen låg jag och halvsov i
Thellas säng.

 stör inte vi ser på tv.

Efter de fixades de lite här hemma på
övervåningen. Plockade lite i barnens
rum, bäddade, vek tvätt, sorterade tvätt,
satte igång en tvättmaskin. Och helt plötsligt
var klockan 11 och det var dags för lunch
istället för frukost.

Skickade ut Daniel till grillen så han grillade
lite kyckling och rester sen gårdagen.
 mums.
Lagom tills vi hade ätit klart ringde Oliwers
kompis Robin och undrade om de skulle leka.
Så Daniel skjusade hem Oliwer till honom.
Thella lekte i sitt Pippihus, och Daniel började
såga innetaket till hallen uppe.
 Pippi kom på besök.
 sen gick hon hem till sig.:)

Jag försökte få 5 minuters vila i solstolen,
gick sisådär då alla ville att jag skulle hjälpa
dem HELA tiden. Så tillslut gav jag upp och
hjälpte Daniel med innetaket istället.
Så nu är de nästan helt klart, saknas en liten
bit i slutet. Men bitarna tog slut och de känns
SÅ surt att behöva köpa en hel förpackning
med 4 st i när vi bara behöver 1.
Men så får de bli.

 

Vi 5 hämtade Daniel hem Oliwer, han hade
lyckas trilla in i ett stacket och fått ett jack
i huvudet.

Sen gick han ut och spelade inneband med grann
killarna, då kom han in efter en stund med
fläskläpp efter att ha fått en klubba i munnen.

Nja de var inte Oliwers dag i dag helt enkelt.

Kvällen avslutades med lite grillat, 2a gången
för idag som grillen användes.
Barnen fick hamburga



Kommentarer
emma

hej ! visste inte att du varit här i fredags :) synd att jag jobbade. Å hörru när du är hos frissan vill vi inte se det avklippta håret utan hur frisyren blev ;)

2011-05-09 @ 22:15:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0