30 åringen har firats.

Förra veckan fyllde Emil 30 år och det var
dags att fira nu i helgen som var.


Först ett lite försenat GRATTIS EMIL :)

Vi kom ner sent i fredags kväll så vi var något
trötta när vi kom fram. Vi hade hämtat upp
Pierrsa på vägen oxå så nu vet vi hur han
har de i skolan. :)
 de var lite trångt i baksättet.

Vi gick och la oss allihop vi 23:oo tiden, Daniel
och barnen somnade först själv låg jag och läste lite.

Lördagen började med lite sovmorgon till 9,
sen var de bara att göra sig iordning för att
åka och handla lite och sen vidare in till Vimmerby
för att hjälpa Malou och Emil med festlokalen.

Innan vi åkte hem till Fallhult igen passade vi
på att ta svängen förbi morfars grav och sen kollade
vi på familjen Bjerkerts nygjorda alltan.

Älskade Morfar tänk att de redan gått 11 år :(

Innan vi åkte iväg på 30 årsfesten passade
Daniel på att snygga till Oliwer i håret.
 Så snygg så.
Känns som om de är någon som behöver klippa sig. 

 Thella övade inför fotograferingen på dagis.

Festen blev en otroligt trevlig tillställningen.
Fast att de hade 2 lekar så var de himla roliga lekar
och inte alls så himla pinsamma som lekar brukar vara.
Bra gjort Malou och Emil.

Nu lite kortmarathon från kvällen.

 Storebror Peppe, kusinerna Ludwig o Linus.
 Tappo, storasyster Lena, mannen, Tim och
lillebror Pierrsa.
 salladsbuffen som snälla Lena fixat.
 
 
 

Prestentbordet.
 
 

Skönsång för födelsedagsbarnet.


Lite lek.
  
Jag finns med på alla bilder, kan ni gissa vart jag är???

 
 


Danslek.

 Pierrsa och Svea var ett perfekt danspar.
 Daniel och Linus kom 3a.
 Emil och Stellan hade iallafall
roligast dansstil.

Runt 01:30 gav jag upp, då åkte Malou, jag,
Tappo och Daniel hem för att sova lite.
Emil, Pierrsa, Peppe, Linus och Stellan stannade
kvar och dansade loss ett tag till.
De kom inte hem förens vid 02:30.
Men roligt hade de haft på vägen hem.
De hade haft lite buskhäng och annat skojsigt.

Morgonen efter var de inte lika pratglada.
  

Linus, Tappo, Emil, Daniel, Malou och jag var nere och
städade av festlokalen innan kl 12.
Sen åkte jag med Lena och Linus hem till Fallhult medans
de andra stannade kvar i Vimmerby för att piggna till lite.

Hemma i Fallhult fick Oliwer hjälp med sina läxor
av morfar och Thella hade söndags häng i soffan.
 Morfar blev glatt överaskad när Oliwer
läste så bra för honom ur sin läsläxa.
 Thella softade.

Närmare 5 kom vi iväg hem igen efter denna intensiva
helg i småland. Nästa gång får de bli till att bara slappna av.

Vi stannade till vid Lunnavadsfolkhögskola oxå för att
släppa av Pierrsa igen.
Sen var vi inte hemma förens lite efter 21:00 på kvällen.
Trötta barn och trötta föräldrar blev inte långvariga den
kvällen kan jag lova.
 en av alla bilköer vi satt i igår.

Ja de var denna helg de, nästa helg blir allt lugnare.
På fredag ska vi hem till en arbetskamrat på lite middag.
Ska se hennes nya hus eller nya och nya de håller på att
renovera det. Men de ska bli skoj, vi har ju lite att fira oxå.
Återkommer i de ämnet senare. :)

Nu är de sängen som kallar
KRAM på er.


Kommentarer
Malou

Kul hade vi! Skicka korten till mig med! :-)

2011-10-03 @ 23:11:00
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0