Sköna söndag

nja jag vet inte de jag, söndagar är inte längre
någon vilodag här hemma.
Dagen börjar först med Oliwers gympa emellan 10-12
fast vi måste vara där ca 15 min innan och efter.

Sen hem för att äta och varva ner lite och försöka
hinna med allt annat man MÅSTE göra för att hemmet
inte ska rasa ihop.

Thella har sen sin gympa 17:15-18 och de är samma
sak där, jag måste vara ca 15 min innan och efter.

Kan tala om för er att jag är en aning trött på
söndagskvällarna. Men så länge barnen tycker
de är skoj med gympa är de ju bara att ställa
upp och se glad ut :)

Idag ska vi lyckas klämma in middags hos
svärföräldrarna och ev köpa en ny cykel åt mig,
om vi inte köper cykel måste vi få hem min trasiga
ifrån Lillån för att sen kunna laga den.

Annars då vad har hänt sen sist????

Nja inte så himla mycket.
Vi har röjt här hemma och fixat till nästan alla
fönster, saknas bara några knoppar på visa och
ett fungerande handtag på Thellas.

Förra helgen  var en riktig städaiordninghelg,
iallafall för mig för Daniel jobbad på Lördagen.

Oliwer hade sin sista fotbollsträning ut förra veckan
så de avslutade med att spela mott föräldrarna.
(De föräldrar som var snälla nog att ställa upp)
 Oliwer är den rödsvarta.

Förra lördagen fick Oliwer ÄNTLIGEN sin
one piece som han har tjatat om så länge.
Snälla Miranda och hennes föräldrar hade köpt
den till honom i Turkiet.
 

Thella har blivit proffs på att förhöra Oliwers
läsläxa ;)


I fredags öppnade jag först på jobbet men
jobbade bara till kl 9 sen åkte jag hem och
tog hand om Thella. Hon hade haft feber på
onsdagskvällen och var väldigt hängig hela
torsdagen. Så denna gång var de min tur att
vabba. Nu var hon inte alls hängig i fredags
så vi passade på att fylla frysen på bakverk.

Barnen gjorde chokladbollar
 

Och Thella å jag gjorde 2 sockerkakor och
en kladdis.


På kvällen kom Fredde, Emma och tjejerna förbi
för att äta kvällis med oss.
Vi gjorde det lätt för oss och köpte hem mat denna
gång. Barnen åt pizza, eller de små tjejerna valde
gröt och de stora åt pizza. Emma och jag tog varsin
sallade medans killarna tog kebab i olika varianter.

Självklart hamnde vi i tvsoffan och kollade på idol.
Riktigt fredagsmys med andra ord.
3 av 4 barn sov innan klockan hade blivit 21,
men Thella hon höll ut till 22:30 hon.
 
 trött var hon men hon skulle INTE ge upp.

Igår hade barnen kompislördag.
Först var vi ute vid marieberg och handlade lite,
sen snabbt hem för att äta lunch innan kompisarna
skulle komma.

Thella och  bästisen Sigrid såg man knappt till på
3 timmar.
 De hade lite att städa sen ;)

Oliwer och Robin höll på  med samma lek i 2 timmar.
 senaste flugan i skolan tror jag.

En fika hann de med innan de gick hem.
 

Daniel fogade en vägg inne på toan, sen fick han
åka och köpa mer fog.
Jag röjde bland Thellas kläder och upptäckte till
min stora sorg att hon inte alls behöver så mycket
nya kläder :(
Får nöja mig med att köpa strumpor och pjamas.

Ja de var allt för denna gång för nu ringde klockan,
de är dags att göra sig klar för dagens första gympapass.

Men först en liten undran.

Hur kan de komma sig att dagens strumpor
ALLTID hamnar brevid tvättkorgen????


Hej på en stund.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjenwiden

Här kommer jag skriva och lägga upp bilder om det som händer i vårt liv.

RSS 2.0